Hakutulokset

  1. K

    Hemmetin pöly!!!

    Nihkeällä mikrokuituliinalla, ilman mitään aineita.
  2. K

    Varpaillaan kävelystä ja ylivilkkaudesta

    Varvistelulla ja vilkkaudella saattaa olla yhteyttä. Ainakin meidän lapsella on. Lapsellamme apuna on ollut tukikengät, kun jalkapohja on tukevasti tuettuna lattiaan/kenkään, niin poika on paljon keskittymiskyvykkäämpi. Sitä paitsi tukikengät auttavat siihen, että jatkuva varvistelu ei aiheuta...
  3. K

    Sensorisen integraation häiriö/äidin hermo menee

    Meillä on 6-vuotias, jolla ko. häiriö. SI-toimintaterapiaa saanut keväästä asti ja apua on ollut ihan mielettömästi. Nykyään poika esim. piirtää ja kirjoittaa, vuosi sitten ei edes koskenut kynään. Pojasta on tullut paljon rohkeampi ja sosiaalisempi, kiukkukohtauksetkaan eivät enää ole joka...
  4. K

    Jos ihan loppuraskaudesta menee suurin osa lapsivedestä

    Vettä kehittyy kokoajan. Jos raskaus on jo tarpeeksi pitkällä niin sairaalaan voi lähteä hissukseen, ei tarvitse tulipalo kiirettä pitää.
  5. K

    mitä laukkusi sisältää?

    Lompakko, kännykkä, avaimet, huulirasva ja -puna, auton luovari, nenäliinoja, terveyssiteitä, tusina kyniä, legoja, yskän pastilleja
  6. K

    Onko netissä jotain ilmaista osoitepalvelua?

    eniro tarvii tekstarilla rekistöröityä
  7. K

    2v4kk kiroilee....apua

    Meillä on auttanut tuo, että sanaa ei noteerata. Ollaan ihan kuin poika huutaisi "nenä, nenä". Poika siis hokee tuota samaa sanaa kuin teidänkin, pa***a. Tarvittaessa annetaan selitys siitä kuinka remonttimiehet ovat mukavia esikuvia.
  8. K

    kuin paljon on 12ov (opintoviikkoa)

    Yksi opintoviikko on 40 tuntia opiskelua. Eli noin 12 viikkoa.
  9. K

    Mitä tapahtuu PERHENEUVOLAN ensikäynnillä?

    Kaikkea sitä on kokeiltu..paitsi kansan tansseja... Esikoisessa oli jotain outoa neuvolan mielestä noin kaksi vuotiaana. Puhetta ei tullut ja jätkä meni pitkin seiniä. Käytiin saatiin lähete perheneuvolaan, jossa psykologi päätteli lapsen olevan autistinen. Saatiin lähete lasten neurologian...
  10. K

    Pottailuapua kaivataan!

    Olen pitänyt muksuilla noita "vaipaton päivä" päiviä pari vuotiaasta alkaen. Sitten ollaan taas pidetty vaippaa ja taas oltu hetki ilman, kunnes yhtenä päivänä hetki on tullut kypsäksi ja lapsi on ilmoittanut, että ei vaippaa. Meillä lapset ovat olleet kyllä yli ja ali kolme vuotiaita tuolloin...
  11. K

    Työpaikan pikkujoulut

    Minä kyselisin työkavereilta. Sanoisin reilusti, että uusi kun olen, niin en tiedä mitä talossa on ollut tapana.
  12. K

    Kyllä on ääliö olo (turhis)

    Paras vinkki synnytyksen käynnistymiseen on se, että käyt ostamassa jääkaapin täyteen helposti pilaantuvia ruokia, jotka mies sitten voi heittää roskiin. Kaksi kolmesta on käynnistynyt näin.
  13. K

    oletko 100% varma , että

    Näin kävi minunkin äidilleni, tosin 70-luvulla. Poika vieläpä oli pitkälle yli neljä kiloinen ja minä sellainen just kolme kiloinen. Omani ovat varmasti omia tai sitten on ollut sukulaisia laitoksella. Esikoinen on paljolti minun näköiseni, keskimmäinen on ihan serkkuni näköinen ja kuopus on...
  14. K

    Pidättekö eniten siitä vuodenajasta,

    Kuin myös. Toivottavasti huomenna, kun on syntymäpäiväni, olisi sellainen ihan kirpakan kuulas syyspäivä.
  15. K

    Hei te silmälasi-immeiset, mulla olis kysymys. :)

    Aina vaihdon jölkeen menee viikon verran, että päätä särkee ja maailma näyttää hassulta. Sitten silmät tottuvat ja elämä helpottuu. Mulla on heti ekat lasit olleet jo sellaiset "kokoajan pidettävät".
  16. K

    Kehutaan miehiä pino!!!!

    Minun ikioma mörököllini jaksoi mennä vielä työpäivän päälle rakentamaan autooni uutta pakoputkea. Voisi ihan hyvin todeta, että "mee akka töihin ja tee rahat ja vie auto jonnekkin laitettavaksi" Muutenkin ukko on painonsa arvoinen kullassa (ja painoahan riittää yli neuvolarajojen) :heart:
  17. K

    Että ahistaa

    Sen verran vertaistukea, eli vinkkiä. Huolehdi, että suraavassa lääkärinlausunnossa on suositus sopparista sekä korotetusta hoitotuesta. ne ovat nykyään yksinä kriteereinä, kun kela valitsee porukkaa kustantamilleen leireille. Mutta liitosta saa myös tietoa esim. kerhoista ym.
  18. K

    Että ahistaa

    Minun toisella erityisellä epäiltiin autistisia piirteitä noin kolme vuotiaana. Sittemmin diagnoosi vaihtui erilaisten mutkien kautta dysfasiaksi. Meillä on ollut omat vaikeutemme ja varmasti vaikeuksia on myös tulevaisuudessa. Poika on koulussa, mutta helppoa koulun käynti ei ole. Eikä...
  19. K

    Että ahistaa

    Minkä alan vertaistukea kaipaat?
  20. K

    Että ahistaa

    Ongelmathan ne tuppaavat korostumaan. Mutta kylmä tosiasia on se, että hoitaville tahoille tai kelalle ei parane sanoa mitään hyvää lapsesta, koska silloin lapsi katsotaan "parantuneeksi", valitettavasti. Omat erityiseni ovat omissa erityisyyksissään erityisen rakkaita.

Yhteistyössä