Hakutulokset

  1. iiris-77

    Kuumeilen kuudennesta lapsosesta. Olenko "hullu"?

    Et ole hullu! Ihan samoja haaveita jaan, tosin ei vielä todellakaan kuudesta... mutta isosta perheestä. Mulla vaan ikä tulee vastaan ja mies myös:(
  2. iiris-77

    Mitä ajatuksia sinussa herättää 46-vuotias 2-vuotiaan ja 18-vuotiaan äiti? :)

    Ihana, että on uskaltanut lähteä vielä toiselle kierrokselle:D
  3. iiris-77

    Kaarinan seudulta uusia tuttavuuksia?

    Moikka! Kaarinalainen äiti täällä. Meiltä löytyy 3.5 ja 1 vuotiaat muksut. Milloinkas sulla on pienen la?
  4. iiris-77

    Onko kukaan käynyt terapiassa?

    Istuin 3 vuotta osittain Kelan korvaamassa psykoterapiassa. Eihän se mitäään ihmeitä tee mutta auttoi monissa asioissa. Terapian loppuminen oli tosi vaikea ja rankka paikka mulle, eli en ollut ihan valmis siihen lopettamiseen. Kuten vissiin aika yleistä, eka vuosi meni sen luottamuksen luomiseen...
  5. iiris-77

    Käyttääkö isät usein lapsia neuvolassa?

    Meillä alkaa isäkuukausi, taidanpa laittaa miehen viemään tyttösen 10kk neuvolaan ja itse olla isoveljen kanssa:) Mahtaako uus neuvolan täti ihmetellä:D
  6. iiris-77

    Käyttääkö kukaan nykyään tuoksuvia huuhteluaineita?

    Mäkin käytin ennen lapsia nuorena. En oikeen nykyään välitä siitä kemiallisesta tuoksusta, enemmän tykkään ulkonakuivatetun pyykin puhtaasta tuoksusta. Hajua saa hajuvedellä jos on tarvis:) Noista määristä yleisestiottaen, luin just jostain et me suomalaiset laitetaan aivan liikaa pesuaineita...
  7. iiris-77

    Te kenellä on lapsia päivähoidossa, oletteko koko hoitopäivän ajan puhelimella tavoitettavissa?

    Siis, häh??? No en tietenkään. Kokouksissa puhelin on äänettömällä, samoin ajaessani autoa en vastaa puhelimeen jne. Mut kyllä mä välillä kurkin puhelinta ja kesken kokouksenkin meen soittamaan takas jos on hoitajalta tullut puhelu. Meidän hoitaja oli niin fiksu että laittoi aina viestin joten...
  8. iiris-77

    Kuka tullut tosi pian raskaaksi synnytyksen jälkeen?

    Mulla pysyi imetyksellä menkat pois pitkään. Satsaan mieluummin pitkään hyvään imetykseen kun lasten tosi lyhyeen ikäeroon. Mut tosiaan, olen minäkin kuullut että joku äiti on saanut lapset samana vuonna.
  9. iiris-77

    Anoppi ei pidä ilmeisestikään lapsemme nimestä. :)

    Mun äitini aika törkeästi kutsuu tytärtäni toisella nimellä. Onneksi asuu 350 km päässä niin ei olla yhteydessä kovin usein mutta kyllähän se korvaan kalskahtaa kun puhelimessakin "mitä kuuluu xxl:lle" käyttää siis toista nimeä. Totesi vaan, että ensimmäinen nimi (Saana) kuullostaa liikaa...
  10. iiris-77

    Onko 500e yhden lapsen kevätvaatteisiin paljon/sopivasti/vähän?

    Eka ajattelin, että tämä on vitsi. Mutta eipä tää taida olla kuitenkaan, huh.
  11. iiris-77

    Lapsenne vaatteet kevääseen + hinnat ja mistä ostit?

    Näyttäis siltä, että esikoiselle menee kaikki syksyn vaatteet eli mummon ostama Remun haalari käytännössä ja kaverilta saadut kumpparit. Saattaa olla, että ompelen pipot meille kaikille jos jaksan. Vauvalle etsin kirppikselt jonkun keväthaalarin/vanuhaalarin. Joutuukohan jo 2,5 vuotias...
  12. iiris-77

    Kohta on kuulkaas ticketit, cupcaket, metsolat, meandit pois muodista ja haukutte junteiksi niitä, ketkä niitä ostaa

    Ihme vollotusta! Minä ostan ainakin Marimekkoa ja meandi:ta ihan sen takia, että tykkään väreistä ja kuoseista ja kyllä, laatu on ostamissani huomattavasti parempi kuin paljon halvemmissa vaatteissa. Mitä väliä sillä on, mitä kukin ostaa, jos on rahaa ostaa jotain ticketiä niin so what...
  13. iiris-77

    Lindexiltä tilaus+myymälästä nouto

    Minulle ainakin tuli ilmoitus automaattisesti!
  14. iiris-77

    Kauppojen hinnoissa eroa?

    Lidlin tarjoukset on usein tosi edullisia, mutta muuten menee s-ryhmän kanssa aika tasan kun ne bonukset laskee mukaan. Samoin ymmärtääkseni Cittarissa jos juoksee tarjousten perässä, niin säästää niiden tuotteiden osalta. Tietääkseni kaikissa ostoskorivertailuissa (ei tarjoustuotteet)...
  15. iiris-77

    Kantokoppa vai lämpöpussi?

    Ostettiin käytettynä tommoiset Emma Jule Twin sisarusrattaat isoveljelle ja 1,5 kk ikäiselle pikkusiskolle. Rattaiden mukana ei tullut mitään koppaa, mutta olen ostanut aikaisempiin Emmaljungiin meille semmoisen lämpöpussin johon tulee myös valjaat läpi - on ollut siis isoveljellä käytössä...
  16. iiris-77

    Kuinka paljon 2-vuotiaasi syö?

    Pinaattiletut on herkkua siks niitä menee, toihan oli vain esimerkki. Mut meillä siis ei syödä välipalaa ja aika usein iltapalakaan ei maistu joten jää minusta kyllä aika vähiin ruokailut. Kun nyt tarkemmin mietin niin aamupuuroakaan ei syönyt eilen eikä toissapäivänä...jätti vaan syömättä...
  17. iiris-77

    Esikoisen jälkeen en tällaista näin vahvaa tunnetta muista, tai sitten olen vaan unohtanut...

    Oon ihan samassa tilanteessa. Esikoisen jälkeen en ees ajatellut heti kakkosta mut nyt koko kakkosen koko raskauden ajan ja synnytyksen jälkeen kun nyt tisulla on 4 viikkoinen tyttö niin on ihan hirvee vauvakuume. En ees kehtaa miehelle puhua asiasta kun tää on osoittautunut aika vaativaksi ja...
  18. iiris-77

    Kuinka paljon 2-vuotiaasi syö?

    aamupala puuroa pieni lautasellinen, lounas 4 pinaattilettua (pientä) ja vähän raejuustoa + puolukkahilloa, ei välipalaa, päivällinen 0,5-1 dl perunamuusia ja samanverran jauhelihakastiketta, kurkkua ja tomaatteja menee niin paljon kun annan. Iltapalaksi syö puuroa, jos syö...riippuun...
  19. iiris-77

    Kuinka paljon pitää lukea yliopiston tentteihin?

    Oon ite lukenut sekä luonnontiedettä, yhteiskuntaitedettä ja kasvatustiedettä. Isot erot näissä on eli luonnontieteessä oli kaikkein vaativinta eli lähes ulkoa oli osattava pienimmätkin asiat, koska vaikka kysyttiin kokonaisuuksia niin ilman nippelin osaamista ei saanut oikeeta vastausta...
  20. iiris-77

    Kauan teillä kesti raskaaksi tulo,kun olitte vauvalle antaneet luvan tulla?Ikänne silloin?

    1) 3 kk joista 2 kk oli "harjottelua" ja heti kun laskin "ovulaation" niin tärppäs samantein, ikää 32 2) sama juttu kun edellisestä ja ikää 34

Yhteistyössä