Hakutulokset

  1. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Hyvää tätä vuotta kaikille! Meillä tässä viime aikojen projektina ollut "autotallin" rakentaminen. Oikeastaan kysymys on monitoimirakennuksesta tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Autoa emme sinne näillä näkymin sisälle laita, vaan auto on katoksessa ja talliosasta tulee miehelle verstas...
  2. M

    °º¤¤º° JOULUTONTUT 2008 °º¤¤º°°º¤¤ -kohti uutta joulua

    Pitkästä aikaa eksyin tännekin kirjoittelemaan. Meidän tyttö on nyt reilut 11 kk, syntyi siis 31.12.08 eli uudenvuoden aattona vietellään 1v. synttäreitä rakettien paukkuessa =) Edelleen on rintamaidolla ja yöllä syö useaan otteeseen. Lähinnä tutin virkaa toimittelen yöllä välillä, koska neiti...
  3. M

    te ketkä suhtaudutte sikainfluenssaan järjellä, kertokaa miten saan itselleni samanlaisen

    Lisään vielä: mieheni suhtautuu mun "sikatautipelkoon" lähinnä huvittuneesti. Hänellä suhtautuminen tautiin on järkiperäistä; tulee, jos tulee ja sitten se sairastetaan. Mut kyllä hänkin pitää käsihygienasta hyvää huolta ja siihen panostetaan kyllä koko perhe (minun johdolla tietysti!)!
  4. M

    te ketkä suhtaudutte sikainfluenssaan järjellä, kertokaa miten saan itselleni samanlaisen

    Been there...luulen, että tuo sun ahdistus sikainfluenssan suhteen johtuu just siitä ahdistuneisuushäiriöstä. Kärsin nimittäin ajoittain itse samasta ongelmasta (välillä paniikkiajuttuja ym, ei lääkitystä tällä hetkellä). Ja totta kai, äidin huoli on ikuista. Ainakin itse pelkään tautia just...
  5. M

    Autotalli/katos/varaston rakentaneet!

    Hei! Eli teitä huhuilisin :wave: Kuinka kauan teillä mennyt autalli/katos/varastotilan rakentamiseen. Meillä tulee lisäksi vielä yksi huone tuohon systeemiin ja kokonaisala reilut 70m2. Ihan pitkästä tavarasta tehdään, puuverhous, peltikatto jne. Perusta valmiina. Mitä arvelette, paljonko...
  6. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Saako kysyä anskuuuu teidän budjettia? Ihan vain kiinnostaa paljonko tänä päivänä maksavat nuo avaimet käteen-talot? Meidän yläkerta alkaisi olemaan vihdoin valmis! Koti on siis ollut valmiina jo muutaman vuoden, mutta mies teki nyt yläkerran. Kivaa =)
  7. M

    Milloin teillä ollut viimeksi kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa?

    Oliskohan ollut viime lokakuussa eli 8 kuukautta sitten, kun kävimme Juha Tapion konsertissa kaksistaan...Silloin appivanhemmat hoitamassa muutaman tunnin lapsia. Sitten oli tietty joulukuussa synnärillä käynti (syntyi nelonen), mutta sitä en kyllä laske :| Voipi olla, että nyt kesälomalla ei...
  8. M

    **JOULUTONTUT 2008 - heinä-SYYSKUUSSA**

    Meillä vasta opetellaan kiinteitä ruokia ja annan vain kerran päivässä vajaan puoli purkillista kasvissosetta (porkkana, peruna, maissi) puolen päivän maissa (n. klo 11-13). Puuroa voisi alkaa myös antamaan aamuisin ja/tai iltaisin. Olen tehosekoittanut tavallisia kaurahiutaleita ihan pieneksi...
  9. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Meillä kävi aikoinaan kolme vuotta sitten niin, että vanhempani tilasivat meille hienon "loppusiivouksen" uuteen kotiimme. Pari siivoojatätiä puunasi joka kolon ja pinnan talossamme, mutta silti mun piti vielä itsekin siivota toiseenkin kertaan, ennen kuin haluttiin tavarat kantaa sisälle...
  10. M

    **JOULUTONTUT 2008 - kesäkuussa**

    Pitkästä aikaa "eksyin" tännekin puolelle lukemaan joulukuisten -08 kuulumisia. Vielä vajaa puoli vuotta sitten sitä kärvisteltiin ison mahan kanssa ja nyt vauvat ovat jo puolivuotiaita! Aika menee kyllä ihan liian lujaa vauhtia :'( Ente ja sintzi: Meidän tylleröinen on samassa sarjassa...
  11. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Meillä puuhasteltu yläkertaa nyt tämän kevään ja kohta homma alkaa olla viittä vaille valmis...Mies tehnyt lähinnä yksin työnsä ohessa sitä ja olenpa minäkin päässyt välillä apunaiseksi maalaamaan ja laminaattia laittamaan, mitä nyt on lasten- ja kodinhoidolta ehtinyt :) Täytyy kyllä hattua...
  12. M

    jos rakennuttaa talon, mitä kaikkea pitää muistaa, kuluja jne?

    Ei olla ihan tarkkaa menolaskuria pidetty, mutta meidan taloprojekti on niellyt kaiken kaikkiaan noin 215 000-220 000 euroa tähän mennessä ja talousrakennus (autotalli, -katos, varasto, työhuone) tekemättä. Tarkoitus kuitenkin olisi, että noin 15 000 eurolla saataisiin se tehtyä, jos mies tekee...
  13. M

    Mistä olette talopaketin hankkineet? Neliöitä? Paljonkos olette maksaneet talopaketista?

    En tiedä precut-mallista, mutta lähinnä irulle vastailen, että meillä juuri sellainen 1,5krs-versio, toimittajana muurametalot. Alakerta oli valmis, kooltaan n.120m2, maksoi muutama vuosi sitten n. 150 000euroa yläkertavarauksella. Siihen lisäksi tuli tietysti tontti, maatyöt, liittymät ym. Nyt...
  14. M

    Rakentaminen/remontointi, väsymys & vieraat...

    Tuo otsikko kertoikin jo oleellisen viestini sisällöstä. Eli kertokaapa vinkkejä, lohdutuksen sanoja tms. te, joilla on rakentaminen tai remontointi omassa kotona kesken..tai miksei jo valmiskin projekti, jos asia on jotenkin ollut ajankohtainen. Siis ensinnäkin: tykkään vieraista ja...
  15. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Onnea kaikille, jotka olette päässeet/pääsette lähiaikoina muuttamaan uuteen kotiin! Meilläkin rakentaminen menossa, mutta tilanne sikäli toinen, että olemme muuttaneet tähän kotiin jo 3 vuotta sitten. Meillä siis "valmistalo", mutta jätimme itsellemme tosi paljon hommaa eli siksi rakentaminen...
  16. M

    ***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

    vaimo85: juu saa kysellä, mielelläni vastaan, jos voin muita samasta ongelmasta kärsisiviä auttaa ;) Eli mulla ne ohuet limakalvot oireilee juuri yhdynnässä eli sattuu, tuntuu epämiellyttävältä, kirvelee...mulla on kyllä jonkin verran ollut valkovuotoa, mutta ei mitenkään paljon ja silti ne...
  17. M

    ***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

    Pitkästä aikaa käyn lukemassa tätä palstaa. Tosi paljon olette kirjoitelleet. Tuntuu, ettei itsellä ole aikaa enää olla koneella, kun on niin paljon kaikenlaista puuhaa kädet täynnä. Meillä neiti siis nyt kohta 3 kuukautta. Painoa on tullut hurjasti: viime viikolla painoi jo 6,9 kg ja 62cm...
  18. M

    Säästäminen alkoi =/

    Meidän perheessä elellään aika säästeliäästi mielestäni, vaikka vielä ei ihan hurjana tarvitsekaan vyötä kiristää, koska saan sentään äitiysrahaa ja mies keskituloinen. Eli tässä vinkkejä: -laskekaa huonelämpötilaa, meillä kotona +20 astetta ja lämmitämme ahkerasti varaavaa takkaa ja käytössä...
  19. M

    Vaalea lattia -parketti, laminaatti vai mikä?

    Haluaisin meidän yläkertaan vaaleahkon/vaalean lattian, joka olisi helppohoitoinen ja kestää kulutusta (lapsiperhe, koira). Lankkulattia olisi kaikista ihanin, mutta se on meille liian kallis (jopa 50-100e/m2) ja ehkä vähän vaikeahoitoinenkin. Eli onko kellään kokemusta vaaleasta lankkulattian...
  20. M

    ***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

    Kommentoinpa minäkin näitä keskustelunaiheita, mitä täällä on... Kateudesta: Itse tunnistan välillä itsessäsi pieniä kateuden tunteita, vaikka en todellakaan voi sanoa, että olisin jotenkin "kateellinen" luonne ollut koskaan. Ja jännä juttu on se, että kun tunnistan ja tiedostan tunteen, niin...

Yhteistyössä