Hakutulokset

  1. M

    Lapsemme joutui pahoinpitelyn uhriksi hoitopaikassaan

    Hei Taukku, Olen erittäin pahoillani teidän puolesta, että teidänkin lapsenne on joutunut pahoinpitelyn kohteeksi hoidossaan. Näin ei saa IKINÄ tapahtua kenellekään lapselle. Me lopulta vietiin asia poliisin tutkintaan, koska saatiin tietää tapahtumien kulusta vielä lisää karmeuksia. Nyt asia...
  2. M

    Maitoallergiselle 1 vuotiaalle kauramaitoa?

    Unikonna: en minä annakaan lapselle maitoproteiinia kun eihän kauramaidossa ole sitä. Tutteli Omneossa on ja sitä annoin lääkärin suosituksesta ihan kokeilun vuoksi kun allergisoitui almiron peptidille. Se tuntuikin sopivat, mutta sopivuus oli siis hetkellistä. Tän hetkinen tilanne on se, että...
  3. M

    serranon perhettä seuraavat/seuranneet??

    On uusperhe. Perheeseenhän kuuluu seitsemän henkilöä. Naiset (Lucia, Eva ja Tete sekä Carmen=isoäiti) ovat eri perheestä ja miehet (Diego, Marcos ja Curro) eri perheestä. Mulla menee nyt nauhalle, pitää katsoa ensin eilinen jakso. Olen ihan koukussa tuohon sarjaan ja vallan ihastunut Espanjaan...
  4. M

    Maitoallergiselle 1 vuotiaalle kauramaitoa?

    Meidän poika on ollut syntymästään saakka maitoallerginen. Jo rintamaitokaudella kärsi mahavaivoista jos itse erehdyin edes hieman syömään jotain maitopitoista. Kun lopetin imetyksen, siirryimme almiron peptidimaitoon. Tätä poika kesti pari kuukautta kunnes alkoi kovat mahavaivat, ihottumat ja...
  5. M

    Hälytinranneke erityislapselle?!

    Meillä ihan sama tilanne kuin teillä, että karkailua on ja usein on poika poissa pitkän aikaa, hän on nyt 8 v. Viime syksynä koko naapurusto haki poikaa ja minä olin luuri kädessä jo soittamassa poliisille kun hän sitten yllättäen ilmestyi pihaan, eikä kukaan tiedä mistä. Muistan nähneeni...
  6. M

    Lapsemme joutui pahoinpitelyn uhriksi hoitopaikassaan

    Kiitoksia kaikille myötätunnosta. Asiassa ollaan edetty päivähoidon ohjaajan kautta ja ainakin tämä hoitaja jäi heti seuraavana päivänä sairaslomalle. Tuskin enää palaa ainakaan samaan paikkaan työhön ja toivottavasti ei muuallekaan lastenhoitoon. Tämä on pieni paikka ja sana leviää melko...
  7. M

    Lapsemme joutui pahoinpitelyn uhriksi hoitopaikassaan

    Kyllä ilman muuta saa kysyä missä näin tapahtuu. Näistä kamalista asioista ei kenenkään kannata vaieta vaikka nyt tuntuu että miten jaksaa asian kanssa eteenpäin. Tämä tapahtui omalla kotipaikkakunnallamme joka on pieni kaupunki ja sijaitsee Oulusta 100 kilometriä etelään.
  8. M

    Lapsemme joutui pahoinpitelyn uhriksi hoitopaikassaan

    Minulla on niin raskas olo kuin olla vaan voi. Tällä viikolla isä meni hakemaan poikaa hoidosta ja kuuli jo oven takaa kun poika huusi apua! Isä tempaisi oven auki ja näki tilanteen jossa hoitaja piteli pojan päätä molemmilta puolilta kiinni tiukasti ja poika huusi. Hoitaja sanoi ettei saa...
  9. M

    Saatteko vammaistukea? ( Ent. Erityishoito raha)

    Saadaan korkeinta vammaistukea ja se on noin 380 e / kk, ihan tarkasti en muista. Meillä on 8-vuotiaalla lapsuusiän autismi, älyllinen kehitysvamma ja kuulovamma.
  10. M

    8-9kk yhdet päikkärit?

    Meillä kans niin kovasti hakusessa nyt tuo päivärytmi. Poika täyttää tällä viikolla 9 kk. Ennen oli selkeästi kolmet päikkärit, mutta nyt päivän viimeiset päikkärit on vaikeat. Näkee että nukuttaa, mutta ei vaan meinaa nukahtaa ja jos ei nukahda niin huutaa koko illan väsyneenä. Sitte taas jos...
  11. M

    Ulkomaille vauvan kanssa

    Me oltiin nyt marraskuussa Teneriffalla ja vauva oli 6 kk. Reissu meni loistavasti ja oli tosi helppoa olla noin pienenkin kanssa matkalla. Meidän vauva oppi tuolla reissulla nukkumaan kun sitä taitoa ei ollut vielä tuohon mennessä oppinut. Rattaina oli matkarattaat jotka oli tosi suojaisat...
  12. M

    Influenssa rokotteesta

    Meidän 7 kk ikäiselle annettiin ja illalla tuli kuume ja koko yön kesti itkua. Vielä pari seuraavaa päivää oli kipeän oloinen ja sitten vielä parin viikon ajan erityisen kärttyinen. Minä peruin tehosterokotuksen kokonaan ja olivat neuvolassa sitä mieltä ettei tarttekaan tehostaa kun on tullut jo...
  13. M

    influenssa rokote

    Meillä kuume nousi samana iltana kun rokote annettiin, en mitannut yön aikana, mutta on näppituntuma kehittynyt tässä lasten kuumeen seurailussa että uskallan sanoa että ainakin yli 38 astetta oli. Se vielä että supot ei juurikaan helpottaneet oloa. Kovempaa itkuisuutta kesti 2 vuorokautta ja...
  14. M

    "Ylimääräisten" alkioiden kohtalo mietityttää

    Oletteko ajatelleet mitä teette mahdollisesti "ylimääräisiksi" jääville pakastusalkioille? Mua ahdistaa ja on aina tässä vuosien varrella ahdistanut tämä asia. Meillä on ivf-hoidolla saadut kaksoset ja sitten jäi pakkaseen alkioita kahteen erään. Pitkään mietin mitä näiden kanssa tulisi tehdä...
  15. M

    influenssa rokote

    Meillä sai nyt pari päivää sitten eka rokotteen ja julmettu itku alkoi illalla ja kesti koko yön!!! Kuumetta oli ja annoin suppoa 3 kertaa, hetkeksi auttoi ja sitten taas oli pää kuumana ja itki. Mietinkin että uskallanko laitattaa enää ollenkaan sitä toista rokotusta. Kyllä kirosin itteni sen...
  16. M

    Kuinka paljon ja mitä teidän 7-kuiset syö?

    Voi apua! Meillä taitaapi olla tosiaan ongelma noiden syömisten kanssa. Kun vertaan miten muiden samanikäiset syö niin meillä ei todellakaan mene tuollaisia määriä mitenkään päin. Lisäksi meidän vauva on tosi pieni ja neuvolassakin jo kysyttiin että saako tarpeeksi ruokaa, mutta mitäs teet kun...
  17. M

    Maitoa vain toisesta rinnasta --> imetyksen lopetus??

    Minä imetin poikaani 6 kk ja koko ajan vain toisesta rinnasta. Toisessa on niin huno nänni ettei siitä kukaan lapsistamme ole saanut otetta kumilla tai millään muullakaan konstin, joten annoin maidon siitä kuivua heti alkuunsa. Yhden rinnan maito riitti ainoaksi ruuaksi yli 3 kk ikään ja sitten...
  18. M

    Lapsi hoitoon viikoksi?

    Meillä on ihan omakohtaista kokemusta tuon ikäisen hoitoonjättämisestä viikoksi. Lähdimme mieheni kanssa kaksistaan ulkomaan matkalle ja vauva jäi mummulle hoitoon ja hoitopaikkana oli mummun koti. Olimme mieheni kanssa melko väsyneitä kun vauva valvotti paljon ja kaipasimme lomaa. Meitä lom...
  19. M

    Miten yhteensovitetaan tutin käyttö ja unikoulu?

    Tuntuu, että pää räjähtää näiden rikkonaisten öiden takia :headwall: Meillä kohta puolivuotias ja ongelmana on jatkuva öinen huuto kun poika pudottaa tai usein jopa tahallaan ottaa tutin pois suustaan. Sitä sitten laitan yöllä hänen suuhunsa jopa 15-30 minuutin välein. Nyt saisi tämä homma...
  20. M

    vauva kohta 3kk eikä hymyile

    Meillä on kaksospojat jotka syntyivät viikolla 33. Kaikki kehitys tuli silloin kun lasketusta ajasta laskettiin ei siis syntymäpäivästä laskettuna. Eli kehitys tulee jäljessä koska ei lapsen aivot ja hermosto kehity yhtään sen nopeammin vaikka aiemmin syntyy, usein käy päinvastoin että kehitys...

Yhteistyössä