Hakutulokset

  1. M

    atoopikkovauvojen äidit, ohjeita kiitti!

    Meillä oli tuota sinkkivoidetta jossakin vaiheessa (muistaakseni), mutta se taisi olla aika paksua kamaa, joten varmaan siitä syystä jätettiin se pois. Jotenkin nuo ohuet perusvoiteet on minusta olleet mukavampia käyttää. Aloeveran vaikutusta mietin itsekin joskus, sillä huononakin aikana pojan...
  2. M

    atoopikkovauvojen äidit, ohjeita kiitti!

    Minäkin suosittelen miettimään ruokavalion läpi, josko vaikka sieltä löytyisi yhteys tuohon atoppiseen ihoon. Varsinkin, jos tosiaan tuo ihottuma palaa heti kortisonikuurin jälkeen. Meillä vuoden ikäinen poika, jonka atoppinen ihottuma on parantunut kokonaan oikean ruokavalion löytymisen...
  3. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Moikka! Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa tähän ketjuun. Hienoa Tyär, että teillä tuo tilanne on helpottanut dietin osalta. Pirullista hommaa se on, mutta onneksi ei kestä ikuisesti. Joululahjalla tilanne näyttää jo superhyvältä, toivottavasti meilläkin pian päästään tuohon. Meidän...
  4. M

    Näkyykö keliakia t. vilja-allergia aina verikokeessa?

    Itselläni on keliakia ja olen ymmärtänyt, että keliakia voi olla, vaikkei nuo vasta-aineet koholla olisikaan. Lasten kohdalla varsinkin nuo arvot ei kai ole ihan täysin luotettavia (näin minulle enterologi joskus kertoi kun epäilimme, että tyttären vatsavaivojen taustalla olisi keliakia kun...
  5. M

    maitorupivauvojen äidit

    Itselläni kyllä tämän kuopuksen jälkeen nousisivat tuntosarvet välittömästi pystyyn, jos lapsella olisi maitorupi tai atoppinen ihottuma. Valitettavasti neuvoloissa useimmiten tuo ohitetaan ilmeisesti vaan kuivana ja atoppisena ihona, mutta useammasta paikasta olen nyt tämän nuorimman lapseni...
  6. M

    Vauvan jalat punaisella söheröllä - allerginen reaktio?

    Nyt täytyy sanoa, että meilläkin tämä homma on ihan kantapään kautta opittua ja netistä selattua, mutta eikös atooppisen ihon hoitoon ihan suositellakin pesua vaikka joka päivä (nopeaa sellaista) ja rasvaus heti perään? Joku varmaan tähän voi antaa ihan ammattilaisilta saadut ohjeet.... Mutta...
  7. M

    Vauvan jalat punaisella söheröllä - allerginen reaktio?

    Oletteko vaihtaneet vastottain kosteusvoidetta tai pyykinpesuainetta? Meidän atoopikko reagoi joillekin kosteusvoiteille todella ärhäkästi, mutta iho yleensä rauhoittuu kun huuhtelee vedellä. Tuo rasvaus kuulostaa ainakin siltä, että voide ärsyttää ihoa sillä meidän pikkumies huutaa kuin...
  8. M

    HIPP riisipuuro

    Saako Suomesta HIPP riisipuurohiutaleita? Täällä UK:ssa siis myynnissä ns. baby rice joka käy vauvoille 4kk alkaen. Meidän allergikolle tuo on lähes tulkoon välttämättömyys ja ruokavalion runko, johon sitten sekoitellaan muut ruoka-aineet joukkoon. Nyt siis kesäloman lähestyessä täytyy...
  9. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Meinaa vallan tippua kakkossivulle tämä meidän ketju, joten pitää pian päivittää kuulumisia, ettei kokonaan häviä. =) Mitenkäs joululahja ja Tyär teillä menee? Meillä viimeiset pari viikkoa on menneet ihan mukavasti, lukuunottamatta yhtä ihmeellistä yötä jolloin poitsu heräili ja itkeskeli...
  10. M

    Ongelmana hedelmät, marjat ja vihannekset

    Kyselenpäs nyt vielä näin yleisemmin teiltä joiden lapsille ei vihanneksia ja hedelmiä tunnu ruokavalioon löytyvän, onko kohdallanne koskaan puhuttu salisylaateista ja salisylaatti-intoleranssista? Itse olen nyt joulusta saakka ollut erittäin tiukalla imetysdietillä ja ongelmana on nimenomaan...
  11. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Oih, Tyär ja teidän pikkuinen :hug: Nuo yöt on ihan kauheita! Itse olen myös todennut, että siideri on paha, (ehkä jopa pahempi kuin viini) joten pysyttelen nykyisin kaukana siitä vaikka mieli kyllä tekisi vetää tuopillinen kunnon kuivaa omppusiideriä. Tuossa valossa teillä voisi kyllä...
  12. M

    ¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 5 ¤¤

    Tulenpas välillä pistäytymään tässäkin pinossa, vaikka enimmäkseen kirjoittelenkin tuolla joululahjan aloittamassa atopia/allergia -ketjussa. Meillä poitsu täytti viime viikolla 1 vuotta ja eilisen allergialääkärillä käynnin perusteella allergiat ei edelleenkään osoita laantumisen merkkejä...
  13. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Hohhoijaa.... nyt oli Mamianan vuoro käydä välillä takomassa päätä seinään allergologin luona :headwall: Tehtiin taas prick-testejä, maito, muna, soija ja vehnä ei edelleenkään osoita laantumisen merkkejä ja uusista testatuista nousi mm. banaani, mustikka, kesäkurpitsa jne. Nyt saadaan sit...
  14. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Ensimmäinen lähes kokonaan nukuttu yö takana :wave: Jos tämä vielä menee pieleen niin olen kyllä äärimmäisen hämmästynyt ja pettynyt! Tekisi mieli tanssia sambaa kaiken tämän puolen vuoden piinan päätteeksi! Muokkasin eilen diettiä vielä lisää tuohon failsafe suuntaan, jätin pois teen ja...
  15. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    JEEEE!!!! Minä arvasin, että Joululahja teillä tuo lista soittaa kelloja! Entistä enemmän nyt uskon, että tästä on kysymys! Jos tämä toimii, niin kävelen kauppaan ja ostan pullollisen parasta viskiä, mitä täältä löytyy.... ja luulen, että löytyy aika hyvää, viskin luvatussa maassa kun ollaan...
  16. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Auts kun alkoi otsasuoni taas pullistella kun luin ton sun allergialääkärikertomuksen! Tiedän tasan miten paljon ottaa päähän kun lataa kaikki odotukset siihen, että saa lääkäriltä jotakin apua ja sitten käy noin. No, mutta niinkuin itsekin totesit, sait sentään ne prick-testit tehtyä ja niistä...
  17. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Tyär, Jos tämä salicylate sencitivity-teoria pätee teille, meillä ainakin olen tästä lähes 100% varma, niin tuo tämän hetkinen dietti on varmaan aika paha. Kävitkö lukemassa tästä tuolta lähettämästäni linkistä? Itse olen tästä löydöstä niin innoissani, että testasin jo eilen pari...
  18. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Joululahja ja Tyär!!! Luulen, että ratkaisu Mamianan ongelmiin on löytynyt!!! Uskomatonta mutta totta, mutta se lista saattaa sittenkin olla olemassa! Googlasin huvikseni eilen illalla mitä se ravitsemusterapeutin käyttämä sana salicylate tässä koko hommassa tarkoittaa ja ainakin...
  19. M

    atopia vai allergia- auttakaa kokeneet

    Mietinkin tuossa yhtenä päivänä miten teillä menee Tyär. Kiva kun tulit päivittämään kuulumisia. Meillä kaikilla taitaa olla vähän samanlaisia kokemuksia alkuun noiden lääkäreiden suhtautumisesta rintamaidon kautta allergisoitumiseen / reagointiin ja varmaan se aika harvinaista onkin, mutta...
  20. M

    ulkomaille?

    Sain ravitsemusterapeutilta esitteen, jossa on lueteltu maidosta ja munasta peräisin oleviksi: Milk: - casein / caseinates - hydrolysed casein - whey / whey powder and syrup - hydrolysed whey - lactose - skimmed milk powder - milk solids - butter fat Egg: - egg white and yolk -...

Yhteistyössä