Hakutulokset

  1. S

    Voiko TTTS aiheuttaa vauvojen kuoleman jo ennen puolta väliä?

    Kyllä TTTS voi aiheuttaa kuoleman jo tuossa vaiheessa raskautta. Oman raskauteni kohdalla syndrooma havaittiin viikolla 15 ja viikolla 17 tilanne oli jo erittäin pahaksi kehittynyt eikä pienemmällä ollut enää juurikaan lapsivettä. Lääkärit epäilivät jo silloin, että raskaus keskeytyisi itsestään...
  2. S

    Onko sikainfluenssarokotus mahdollista saada heti synnytyksen (sektion) jälkeen?

    Tuntuu, että tästä synnytyksen jälkeisestä rokotusmahdollisuudesta liikkuu aika paljon erilaisia käsityksiä. THL:n mukaan naiset ovat kuitenkin riskiryhmässä vielä 4vk synnyttämisen jälkeen. Oletteko selvittäneet mikä on käytäntö omassa kunnassanne? Onko teillä mahdollisuus ottaa rokote...
  3. S

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    "There are currently no data available on the use of Pandemrix in pregnancy." http://www.emea.europa.eu/influenza/vaccines/pandemrix/pandemrix_pi.html
  4. S

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Tää keskustelu meni nyt juuri siihen mihin pelkäsin. Te uskotte kaiken mitä THL teille vakuuttaa, vaikka netti on täynnä päinvastaista tietoa. Pyysitte linkkejä, joten laitoin teille sellaisia, jotka on "kansankielellä" kirjoitettu, jotta ymmärtäisitte ne paremmin. Mutta kyseenalaistitte kaiken...
  5. S

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Jokainen saa onneksi itse päättää, ottaako rokotteen vai ei. Itse odotin rokotteen saapumista Suomeen kovasti, kunnes sain tietää millainen rokote on kyseessä. Keskustelupalstalla kädenvääntö faktoista on ihan turhaa, joten jätän jokaisen oman harkinnan varaan sen, haluaako niistä tietää vai ei...
  6. S

    Neuvoja/kokemuksia vauvan kissa-allergiasta!

    Meillä ei ole todettu kissa-alergiaa, mutta olen kyllä pelännyt sen puhkeavan siitä lähtien kun esikoinen syntyi, koska suvussamme on esiintynyt eläinallergiaa. Hankimme lapsen synnyttyä laadukkaan ilmanpuhdistimen (Elixair E400), siivosimme ahkerasti, poistimme kodista pölynkerääjät ja pesimme...
  7. S

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    :attn: :attn: :attn: Tämä ketju on tosiaan tarkoitettu VAIN SEKTION KOKENEILLE henkilöille ja tässä olisi tarkoitus keskustella VAIN TOTEUTUNEISTA komplikaatioista ja ongelmista. Teoreettisista riskeistä löytyy tietoa netin joka kolkasta ja jos joku haluaa eritoten niistä...
  8. S

    Sikiöiden painoerosta, onko kyse fetofetaalitransfuusiosta

    Identtisiä odottava: Lähetin sulle yv:tä...
  9. S

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Monissa keskustelussa puhutaan yleisesti sektion riskeistä, mutta harvemmin sattuu silmiin keskusteluja, joissa kerrottaisiin omakohtaisesti mitä todella on mennyt pieleen. Kerättäisiinkö tähän ketjuun omia kokemuksiamme komplikaatioista ja muista ongelmista, joihin olemme sektioissamme...
  10. S

    Turvonneet imusolmukkeet

    Me kiinnitettiin imusolmukkeisiin huomiota erityisesti erään rokotuksen jälkeen, kun yksi kaulalla ollut patti kasvoi tosi isoksi. Siitä on nyt reilu puoli vuotta. Meille lääkärit on myös sanoneet, että lapsilla solmukkeet näkyvät usein herkästi. Pojallamme on vielä aika hoikka ja pitkä kaula...
  11. S

    Section jälkeinen aika

    Mä luulen, että toi on myös hiukan yksilöllistä. Riippuu varmaan pitkälti siitä, miten hyvin sectioarpi paranee, miten paksu kohdunseinä on arven kohdalta ja miten paljon siinä on arpikudosta. Turvallisinta varmaan on odottaa ainakin se puoli vuotta ja käydä ennen seuraavaa yritystä gynellä...
  12. S

    Turvonneet imusolmukkeet

    Meillä on ihan sama juttu. (Poika 2v). Etenkin kaulassa näkyy jatkuvasti muhkuroita. Lääkäreiden kanssa ollaan myös asiasta juteltu useampaan otteeseen. Osa lääkäreistä on pitänyt niitä suurentuneina, osa taas normaaleina. Kukaan ei ole pitänyt niitä kuitenkaan vaarallisina. Mitään erityisiä...
  13. S

    Onko muilla ollut TODELLA voimakasta vatsan turvotusta alkuraskaudessa?

    Kiitoksia vastausista. :) Kuulisin mielelläni vielä muidenkin kokemuksia. :)
  14. S

    Onko muilla ollut TODELLA voimakasta vatsan turvotusta alkuraskaudessa?

    Mulla on nyt yli kuukauden ajan ollut todella voimakas vatsanalueen turvotus. Turvotus alkoi joskus rv7:n tienoilla ja nyt on meneillään rv11. Turvotusta on hiukan jo aamulla, mutta se pahenee koko ajan iltaa kohti ja jo iltapäivällä näytän siltä, kuin että mulla olisi raskausviikkoja yli 20...
  15. S

    **PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

    Tigru87 Mun käsittääkseni eka positiiviseksi tulkittava tulos ovistesteissä on se, joka määrää ovulaation tapahtumisen.
  16. S

    **PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

    Voi Nemu. :hug: Tosi surullista. Onko vuoto runsasta? Mulla oli tammikuussa hiukan samanlainen kokemus. Ehdin jo viikon verran iloita uudesta raskaudesta, kunnes yht'äkkiä alkoi kova vuoto. Ilmeisesti kyseessä oli silloin ns. kemiallinen raskaus...
  17. S

    **PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

    Shenda Pettymykseen on tietty ihan hyvä varautua, mutta sun kohdallasi kaikki on vielä mahdollista. Ei ole mitenkään tavatonta, että eka plussa tulee vasta parin kolmen päivän päästä sitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Pidän sulle peukkuja! :)
  18. S

    **PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

    Onpa ollut ihana seurata miten paljon on uusia plussia tänne tullut! Onnea kaikille plussanneille! :flower: Viime viikolla kävin ekassa ultrassa. Sitä ennen olin jännittänyt ihan hirveesti että onko kaikki niinkuin pitää. Ja kyllähän sieltä sitten pieni piiperoinen löytyi, jonka koko...
  19. S

    KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

    Heippa kaikille ja onnittelut kaikille plussanneille! Pahoitteluni, etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella kuulumisia. :ashamed: Minut voi kuitenkin nyt poistaa listalta, sillä sain tässä kierrossa plussan. =) Nähtäväksi sitten jää, meneekö tämä raskaus onnellisesti loppuun asti, vai...
  20. S

    **PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 13**

    Heippa kaikille! :) Minua ei ole näkynyt täällä vähään aikaan, koska esikoiseni yllättävä sairastuminen on vienyt voimiani sen verran paljon, etten ole oikein jaksanut vauvajuttuja miettiä. Reilu viikko sitten saamani hailakka plussa osoittautui sitten lopulta ihan oikeaksi plussaksi...

Yhteistyössä