Hakutulokset

  1. M

    Edla, Manda, Myrsky ja Lumi, mielipiteitä kiitos.

    Edla on kiva, Manda aika outo (tulee mieleen panda), luontoaiheisista nimista en niin välitä. Mutta hei, teidän lapset ne ovat ja te saatte ne nimetä miten haluatte :)
  2. M

    vauvan kiinteiden aloitus, nla ja ketutus

    Tiedän kyllä muitakin jota ovat aloittaneet kiinteät ennen 3kk, ja ihan terveitä lapsia niistäkin on tullut. Sitäpaitsi silloin kun nykyajan äidit olivat vauvoja kiinteät aloitettiin (lähes) kaikille 2-3kk iässä, mm. banaanilla ja appelsiinimehulla. Joten kukin tyylillään. Itse olen imettänyt...
  3. M

    Minkä ikäisille tuo Risto Räppääjä?

    Minunkin mielestäni se värikkyys oli kiva juttu, Nopolan muistakin kirjoista taitaa olla värikkäitä lastenleffoja esim. Heinähattu ja Vilttitossu.
  4. M

    Minkä ikäisille tuo Risto Räppääjä?

    Eikös se mene niin että jos elokuvaan on ikäraja (esim. 7v), niin silloin 2v ikärajaa nuorempi pääsee leffaan aikuisen kanssa (eli K7 leffaan pääsee 5v aikuisen kanssa)? Tämä ei nyt koske Räppääjää, koska se on S eli sallittu kaiken ikäisille (alaikäraja vanhempien päätettävissä- eli kunhan...
  5. M

    Minkä ikäisille tuo Risto Räppääjä?

    Meidän 5,5v tyttö tykkäsi kovasti, 2,5v siskoa emme ottaneet mukaan. Äitikin tykkäsi.
  6. M

    Mihin käytät lapsilisät?

    Tyttöjen säästötileille, saavat sitten kun muuttavat pois kotoa.
  7. M

    Loppu vuodesta vai keväästä?

    No keväällä =) Meillä kaksi syyskuulaista. Keväällä ja kesällä ei ole pukemisrumbaa, voi imettää missä vain paleltumatta, itsekkin on iloisella mielellä kun kevät on tulossa ja luonto herää. Syysvauvan kanssa talvi on niiiin pitkä, meillä kakkonen syntyi -07 ja koko talvena ei ollut yhtään...
  8. M

    Hotkiva vauva. Mikä avuksi?

    Oletko kokeillut mahdollisimman hidasta tuttia, esim Aventin tutti 1 reiällä (vastasyntyneelle tarkoitettu), meillä rintaruokittu esikoinen ei vanhempanakaan saanut ko. tutista mitään irti (taisi olla kyllä tekniikka hukassa kun oli pelkkää tissiä syönyt). Sitten on niitä tutteja joihin voi itse...
  9. M

    Minkä ikäinen osaa varoa?

    Kyllä meillä tytöt ovat osanneet varoa jo 8kk iässä , etteivät pääedellä tulleet alas. Mutta se että lapsi oppii varomaan tahattomia satuttamisia (nousee innostuksissaan seisomaan väärässä paikassa ) täytyy olla lähempänä 2 vuotta. Meillä on kyllä ollut hyvin varovaisia neitejä, pienempi tulee...
  10. M

    Rintaruokinta ja raskaaksi tulo?

    Itse en ole kokeillut kuinka hyvin täysimetys suojaa raskaudelta (osittaisimetys ei suojaa, hidastaa ehkä vain vähän), mutta osittaisimetyksellä tulin kyllä raskaaksi (oli toivottu ja ikäeroakin on lähes 3v). Jos et halua toista lasta älä luota imetyksen suojaavaan vaikutukseen! Tiedän tapauksia...
  11. M

    Uusi raskaus ja imetys asiaa...

    Ei vaikuttanut väsymykseen tai pahoinvointiin (kummassakaan raskaudessa ei ollut kumpaakaan). Imettää voi hyvin raskaudenaikana ellei imetyksestä tule supistuksia. Ja imetystä voi jatkaa uuden vauvan synnyttyäkin (voi vähentää mustasukkaisuutta, eikä sekään vaikuta jaksamiseen). Neuvola varmasti...
  12. M

    Te, joiden miehiltä ei ole löytynyt siittiöitä ensimmäisestä siemennestenäytteestä!

    Onneksi biopsiasta löytyy Duffyn miehellä hyviä siittiöitä, voitte mitä suurimalla todennäköisyydellä saada biologisen jälkeläisen. Toki siittiötuotantoon vaikuttavia seikkoja on paljon (googlaa), esim. tupakointi, alkon käyttö, jotkut lääkkeet jne. Mansikkaisella oli hyviä vinkkejä, joiden...
  13. M

    Te, joiden miehiltä ei ole löytynyt siittiöitä ensimmäisestä siemennestenäytteestä!

    En tietenkään ole expertti vastaamaan kysymykseesi (ei ole mistä koskaan testattu, meillä 2 luomu tyttöä), mutta jotenkin tuntuu aika ihmeelliseltä että 2vrk pidättäytymisen jälkeen löytyisi siittiöitä mutta ei pidemmän ajan jälkeen, siittiöitähän muodostuu ja kypsyy kokoajan kiveksissä, ja jos...
  14. M

    Tykkääkö taaperosi homejuustosta?

    Tykkää kaikista em.
  15. M

    Ketä hereillä ja miksi tähän aikaan?

    Kuudelta nousin kun ei enää nukuttanut (menin nukkumaan jo hieman ennen 23.00), loput nukkuvat vielä (tytöt 5v ja 2v ja mies)
  16. M

    Onko muita joiden mielestä kaupan joululaatikot on parempia kuin itse tekemät?

    Meillä kyllä itsetehty paaljon parempaa B)
  17. M

    Kuinka usein sitä sitten oikeen täytyy, jotta raskaus olis mahdollinen?

    Jaksuja lapsettomuushoidoissa oleville. Hyvä olisi olla 2(-3)vrk välein niin kokoajan on kavereita valmiustilassa munasolu kun on hedelmöittymiskykyinen vain 24h, veijarit taasen 3 jopa 4 vrk. Mutta yksikin hyvin ajoitettu kerta riittää, meillä näin x2 :D
  18. M

    G: Kannatatko/vastustatko rokotusta ja mikä on koulutustasosi

    Peesi, tosin meillä kakkostyttö ja minä riskiryhmää (astma) FM
  19. M

    Milloin ekaa kertaa nauvolaan/lääkäriin, kun raskaustesti positiivinen?

    Olen itse mennyt siinä rv9 kieppeillä, koska np ultraan pitää varata aika neuvolan kautta ja np tehdään muistaakseni rv12-14
  20. M

    Mitä oireita rokotteesta tuli

    Mulla ja lapsilla ollut käsi hieman kipeä, nyt enää juuru ja juuri huomaa. Ma aamuna saimme rokotuksen

Yhteistyössä