Hakutulokset

  1. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea vielä vauvan saaneille! @nobelius meillä sama ongelma - kova puklaaminen. Käytiin juhannuksen jälkeen vauvan ollessa 3 vkoa ultrassa tarkastamassa vatsaportti. Vielä oli kunnossa. Uusi tarkastus on nyt tulevan vkon ma:na. Puklaus jatkuu ja välillä sitä lentää "kaaressa" tuskallista kun...
  2. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea ihanista pikkuisista! Kyllä se muillakin vielä syntyy, kukaan ei ole sisälle vielä jäänyt (jos yhtään lohduttaa). Mun alkuonni oli lujilla, kun hyvän ystävän samanaikainen odotus päättyi karmeimmalla tavalla kohtukuolemaan. Oman onnen salliminen tuntui täysin väärältä, itkua oli...
  3. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Ihana lukea miten toiset ovat olleet niin aikaansaavia valmistautuessaan vauvan tuloon. Meillä ei ole paljon valmisteltu, vaillinaiseen kotiin palaan täältä laitokselta, milloin palaan. Hoitopöytä on ollut kissamme nukkuma-alustana, joten se vaatisi tehopesun. Sitä en raskaana ollessa uskaltanut...
  4. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Kiitos! Paino 2629 g ja pituus 46 cm. On tämä ihmeellistä... onneksi kaikki hyvin.
  5. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    @AdAstra Onnea! Me saimme tänään sektiolla pienen pojan. Yllättävän hyvin meni, kaikki kiitos sairaalalle hyvästä hoidosta!
  6. N

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    @mannamakaroni :lle jaksuja kisulin vuoksi. On ne tärkeitä, niihin vaan niin kiintyy ja varsinkin teillä se on tuntunut olevan erityinen nukkuen samassa pedissä yms. @mimma] raskausarpia on aivan hirveästi ja erittäin rumia. Olen käynyt bikineillä lasten kanssa uimahallissa, nokka vaan pystyyn...
  7. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Onnea hurjssti @nobelius! Näköjään ruoka teki tehtävänsä... Miten teillä muilla? Saatteko apuja puolisolta/sukulaisilta vauvan hoitoon tai muihin arkiaskareisiin? Mulla on niin onneton tilanne, ettei apujoukkoja juuri ole. Miehellä vuoden kiireisin vaihe kaikkien töiden puolesta, just...
  8. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @Lahja* mulla samanlaista stressiä ollut koko 9 kk:ta aiheet vaan erit. Vaikein raskaus näin taaksepäin katsottuna. Eilen illalla alkoi niin kovaa supistella, et tulin svo:lle ja nyt olen toista yötä osastolla. Onneksi tämän päivän aikana kivut ovat hävinneet ja pääsen huomenna kotiin. Tällä...
  9. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Oikein paljon Onnea @sitruunasorbetti! Ihana kuullA, että kaikki mennyt hyvin. Jännityksellä odotan omaa sektiota, vielä 1,5 vkoa.
  10. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @Lahja* ja @mannamakaroni Kiitos kysymästä ja tsempeistä. Liikelaskentaa olen tehnyt, aina ensimmäisen tunnin aikana ei liikkeitä ole tullut riittävästi, mut jo seuraavalla tunnilla ensimmäisen vartin aikana on tullut riittävä määrä. Alkuviikon laskin, nyt taas liikkeitä tuntuu niin, ettei...
  11. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @sitruunasorbetti :lle paljon tsemppiä, jännät päivät. Ihme, ettei tästä porukasta ole vielä muita saanut. Toki osa on facessa, onko siellä kuulunut uutisia? Mä täällä valvon ja lasken liikkeitä. Hirveen stressaavaa puuhaa... olen vesi+koko seurannassa ja pienuuden takia liikkeet tulee tuntea...
  12. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Tsemppiä nyt hurjasti @mimma] ! Kyllä se alkaa olla jo lähellä. Jännittävää! Minäkään en ole faceeyhmässä, täällä on ollut mielestäni hyvä porukka keskustelemassa. Kiitos siitä kaikille osallistujille. Nyt kun olen toipunut niistä keskiraskauden "vaikeuksista" niin tuntuu, että olis tuhat ja...
  13. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Kävin tänään äpolilla. Vauva on pieni mutta kasvaa omilla käyrillään, ei ehdi saavuttaa 3 kg:n painoa ennen sektiota. Sitten lisäksi lapsivettä on vähän. Mua alkoi huolestuttamaan. Onneksi sain kontrolliajan 1,5 vkon päähän.
  14. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @nobelius ihana matka teillä tiedossa! Miten pystyitte varaamaan syntymättömälle lapselle loman? Ilmoitatte sit passin jossain vaiheessa? Italia on ollut meillä haaveena tulevan syksyn lomaksi, katotaan onnistuuko. @mannamakaroni :lle tsempit vielä loppu rutistukseen töissä. Itse kun on ollut...
  15. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Täällä on kivaa aktiivista keskustelua! (y) @mimma] kiitos! :) Meillä miehen kanssa mennään samoilla linjoilla, jee tulee vauva - saan enemmän lomaa tehdä muita töitä. Meillä on töiden lisäksi erittäin aikaa vievää maatilayrittäjyyttä ja tänä vuonna työmäärä vain lisääntyy. Sen lisäksi...
  16. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @mimma] vai niin meni lapsivedet huomaamatta. Näin sitä ollaan vaan ja tuijotetaan omaa kokemusta, onhan kaikki mahdollista. Anteeksi. :unsure: Mulla on kanssa sama matka sairaalaan, reilu 60 kilsaa. Joskus on miettinyt niitä syöksysynnytyksiä, tämmöisen välimatkan päästä ei olisi hääviä jos...
  17. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Sektion jälkeen imetys on onnistunut minulla heti jo heräämössä. Ekassa muistaakseni puristeltiin enemmän, että saatiin maito tulemaan. Mutta molempien kohdalla se on alkanut sujua. Tärkeintä olisi, että vauva olisi mahdollisimman paljon vieressä ja jopa oman paidan alla rinnassa kiinni vaikka...
  18. N

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    @sitruunasorbetti kiitos uudesta ketjusta! Minulle tämä on kolmas sektio. Jostain syystä riskit jo useamman leikkauksen takia on alkanut hiukan pelottaa. Lääkäri kirjoitti, että potilas pyytänyt erikoislääkärin leikkaamaan. Hän katsoi listasta jo, kuka minut leikkaa. :) Minulle on sattunut...
  19. N

    Kesäkuun keijut 2017 huhtikuussa

    Kiitos sima vastauksista! Olin nimittäin lipittänyt sitä useampana päivänä jonkun lasin. Joku Hesarin tms.lehden artikkeli: "uskallatko juottaa lapselle simaa", pisti miettimään et voiko sitä juodakaan. Sairaalakassia en ole pakannut, pitäis alkaa oikeasti valmistautumaan ja etsimään vauvan...
  20. N

    Kesäkuun keijut 2017 huhtikuussa

    Pikainen kysymys: ootteko uskaltaneet juoda omaa kotisimaa/kaupan simaa? Onko siinä liiaksi alkoholia raskaana olevalle? Mä oon sitä juonut, ja nyt vasta aloin tarkemmin asiaa pohtia.

Yhteistyössä