Hakutulokset

  1. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Kiva, kun ehditte kirjoittaa @mannamakaroni ja @nobelius ! Mä oon tytön nukkuessa usein koneella ja välillä muistan aina vilkaista tännekin. Meillä 4 kk mitat oli 63,6 cm ja 6640g. Py 42,5 cm. Hyvin kasvaa ja terveenä on oltu koko sakki. On oppinut kääntymään selältä vatsalleen ja tykkää myös...
  2. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Onnea uudesta työpaikasta @mannamakaroni! Maaliskuuhan on ihan justiinsa, mutta silloin tosiaan meikäläiselläkin äitiysloma/vanhempainvapaa loppuu. Hoitovapaalla jatkan ainakin elokuuhun 2019, ehkä vielä siitäkin vuoden, jos hermot ja rahat riittää. Meillä on kyllä niin helppo tapaus tämä...
  3. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    @mannamakaroni nimenomaan, sama Sahara täälläkin... @nobelius meillä pitää jo aika hyvin päätä nostettaessa, samoin vatsallaan ollessa. Mä innostuin tässä vauvanhoidon lomassa vähän opiskelemaan, toivottavasti vauvan "helppous" jatkuu, niin opinnot sujuu. Onpahan jotain tekemistä itsellänikin...
  4. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Heippa! Meillä 3 kk mitat oli 5,9 kg ja 61,2 cm. Keskikäyrällä kasvaa tyttö. Hyvin on nyt mennyt, rokotteista tuli ärtyisyyttä ja alkoi tulla sylkeä suusta. Esikoinen ei kuolannut, joten tää uutta. Kovasti juttelee ja seurustelee hymyillen. Ei käänny vielä, mutta esikoinenkin kääntyi vasta 4 kk...
  5. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Tervetuloa Suomeen mannamakaroni, täällä ei ainakaan helteistä kärsitä... Hyvä, että kohtutulehdus parani Mimma, ne voi kuulemma olla inhottavia. Meillä aletaan nyt vihdoinkin olla kunnossa, korvatulehduksen jälkeen tuli silmätulehdus ja siihen ei eka lääke tepsinyt, toinen kyllä sitten auttoi...
  6. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Niin ja raskauskiloista, mulla oli paino jälkitarkastuksessa 6 kg miinuksella lähtöpainoon verrattuna, mutta mullahan ei tullut yhtään painoa lisää raskausaikana. Varaa on vielä pudottaa...
  7. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Mannamakaroni, mä jätin kahvin pois esikoista imettäessä ja juon nykyään vain teetä. Toki mulla itsellänikin oli mahavaivoja. Huoliiko teidän tyttö ylipäätään pulloa? Meillähän esikoinen oli ennemmin syömättä kuin joi pullosta. Korvatulehdus on toivottavasti ohi, huomenna on 2 kk neuvola, en...
  8. A

    Kesäkuun Keijut 2017

    Moi! Löysinpä minäkin tänne. Meillä on hyvä nukkuja, nukkuu yhtäjaksoisesti 22-05. Eli 7 h yöunista saan jo nauttia. Esikoinen alkoi nukkua täydet 8 h 2 kk iässä, siihen pyritään nytkin. Tankkaa kunnolla iltaisin. Päivisinkin nukkuu 5 h pätkiä. On kasvanut hyvin, 4500 g ja 56 cm oli viimeksi...
  9. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea hannakau! Meilläkin tyttö kasvanut hyvin, on jo yli kolme ja puoli kiloa. Ihanan leppoisa tapaus vauvaksi. Kesälomaa vietellään, ens viikolla mennään Helsinkiin kolmeksi päiväksi ja Ruotsin risteily pitäis varata myös. Meillä on nimiäiset kuun lopussa. Nimi on jo annettu ja Kela-kortinkin...
  10. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Ei jaksa pullostakaan syödä kunnolla. Labrat on kaikki otettu eikä syytä väsähtämiseen ole löytynyt, on hereillä joka toinen päivä. Parin tunnin päästä neuvola, parhaamme ollaan tehty, toivottavasti se on riittänyt.
  11. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea Mannamakaroni! Meillä ollut vähän huono alku, oltiin ma-to osastolla painon laskun vuoksi ja nyt jännään jo huomista punnitusta, että mennäänkö takas osastolle ja mahdollisesti nenä-mahaletkuruokintaan... eli imetys hyvin rajoitettua tällä hetkellä, en saa imettää kuin 10 min kerrallaan...
  12. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea mimma ja Lahja! Reippaan kokoisia lapsukaisia! Mannamakaroni, mäkin kokeilin Ikeaa pari päivää ennen synnytystä :)
  13. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Me ollaan oltu kotona jo 2 vrk, meidän neitokainen on vähän yöhulinoitsija ja päivällä nukkuja, pientä univelkaa alkaa tulla... Ihana pikkuinen hän on. Synnytyksen käynnistämisestä: mulla on molemmat käynnistetty ja mä koin sen pelkästään hyvänä, että sain olla sitten alusta asti sairaalassa...
  14. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onnea Nuutti! Mannamakaroni, yllärityttö hän on, pojaksi ultrattiin, mutta ei haittaa, pääasia, että on vihdoin täällä ja terve ❤ Me päästiin tänään kotiin. Synnytyskertomusta voin laittaa myöhemmin, oli rajuhko kokemus, mutta hyvin olen jo toipunut. Täysimetys täälläkin, tissit räjähtää...
  15. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    TYTTÖ tuli viime yönä klo 00.55. 3270g ja 51 cm. Py 36 cm. Kaikki hyvin, onnellisia ollaan.❤
  16. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Raskausvaivoista: närästystä on ja vessassa ramppaamista ja yleistä kankeutta ihan riittävästi. Raskausarpia on ehkä pari tulossa, suonikohjusta en ole varma, yksi suoni tuossa vasemman polvitaipeen lähellä tuntuis välillä olevan vähän koholla, toivottavasti ei jää pysyväksi. Ummetusta ei oo...
  17. A

    Kesäkuun Keijut 2017 *MEIDÄN KUU*

    Onpa kurja juttu @mannamakaroni . Mun yhdelle tutulle kävi samoin, kissa oli onnistunut luikertelemaan tuuletusikkunan raosta ulos ja putosi 3.kerroksesta. Oli hengissä maasta löydettäessä, mutta eläinlääkäri joutui lopettamaan, vammat niin suuret. @nobelius, mulla oli viimeksikin kovia...
  18. A

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Onnea @nobelius ! Sehän kävi sutjakkaasti :) Itse en taida tulista ruokaa uskaltaa kokeilla, oon sen verran maha/suolivaivainen, että lentäisi kyllä jotain muuta kuin lapsi ulos. Pitääkö @mannamakaroni niiden pyyhkeiden olla vauvan huppupyyhkeitä vai käykö ihan tavalliset käsipyyhkeet? Itse...
  19. A

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Onnea @sitruunasorbetti ! Kiva kuulla, että sektio meni hyvin. Huonosti tuntuu liikkeet edelleen, mut mulla on iltapäivällä neuvola, täytyy siellä puhua. Torstaina vasta äitipoli. Vauva arvioitiin kolmikiloiseksi, että mun puolesta vois kyllä jo käynnistelläkin, esikoinen oli 3,3 kg aikoinaan...
  20. A

    Kesäkuun Keijut 2017 toukokuussa

    Mä kanssa joudun liikelaskentaa tekemään ja huonolta näyttää. Ei se vaan liiku. Keskiviikkona lääkärikään ei saanut tökkimällä liikkeelle, mutta seurasi ultralla samalla ja sanoi vauvan tekevän hengitysliikkeitä, mikä on hyvä merkki. Alan olla niin kypsä tähän tilanteeseen. Paikat oli vasta...

Yhteistyössä