Hakutulokset

  1. T

    Lapsen luovuttaminen adoptoitavaksi - kutsu tutkimushaastatteluun

    Vielä ottaisin haastateltavia, jos vain olisit halukas kertomaan tarinasi. Nyt jo olemassa olevasta aineistosta saa kyllä gradun tehtyä, mutta mitä useampi haastattelu, sitä monipuolisempi käsitys ilmiöstä rakentuisi. Ota siis yhteytta taina.majuri@uta.fi jos sinulla olisi aikaa ja kiinnostusta...
  2. T

    Lapsen luovuttaminen adoptoitavaksi - kutsu tutkimushaastatteluun

    Haastateltavia saatu jo useita, ja aivan loistavia haastatteluja ne ovat olleetkin, mutta muutamaa vielä kaipaisin. Jos siis haluaisit osallistua tutkimukseen, lähetä sähköpostia yllä olevaan osoitteeseen. Ystävällisin terveisin Taina Majuri
  3. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    Monenlaista kohtelua varmasti saa terveydenhuollossa, niin neuvolassa kuin synnytyssairaalassakin. Riippuu työntekijän ammattitaidosta, pystyykö kohtaamaan ammatillisesti vai tuoko omat tunteet mukaan kohtaamiseen. Samat kokemukset useilla muillakin, jotka kuuluvat ns. "marginaaliryhmiin". On...
  4. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    No niin, luvat kunnossa.
  5. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    Sorry, en ole huomannut tuota, että tarvitsen luvan, koska on jokaisen oma vapaaehtoinen valinta, ottaako kontaktia tutkijaan vai ei. Anelen sitä hetipuoleen. Ei ollut missään nimessä tarkoitus toimia vilpillisesti. Yhteystietoni löytyvät tästä linkistä: Tule mukaan tutkimushaastatteluun -...
  6. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    En niinkään aja takaa sitä, että olisi jokapäiväinen juttu, vaan sitä, että tästäkin asiasta voitaisiin käydä asiallista keskustelua. Ja niissä tilanteissa, kun adoptio tapahtuu tai on jo tapahtunut, niin luovuttava vanhempi voisi saada ymmärrystä ja tukea sen sijaan, ettei uskalla edes...
  7. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    Näinhän se on, mutta haluan ainakin yrittää. Tein samasta aiheesta kandityöni kirjallisuuskatsauksena, eli aihe on tuttu. Minusta olisi tärkeätä, että esimerkiksi terveydenhuollossa osattaisiin reagoida asiallisesti sen sijaan, että joutuu peittelemään ja salaamaan. Onhan tässä viime vuosina...
  8. T

    miksi lapsen antamisesta adoptioon on niin vaikea puhua?

    Hei! Yritän epätoivoisesti kasata graduaineistoa aiheesta "Biologisen vanhemman kokemus lapsen luovuttamisesta adoptoitavaksi". Tutkimussuunnitelmani on hyväksytty ja muutama haastattelu tehty, mutta tarvitsisin vielä useamman haastateltavan lisää. Suomessa tapahtuu noin 20-30 vierasadoptiota...
  9. T

    Te jotka olette itse adoptoitu

    Kivemer, laitoin sulle yksityisviestiä. Yksi mahdollisuus on Colombiatupais, tässä linkki: Colombia Tu Pais
  10. T

    Lapsen luovuttaminen adoptoitavaksi - kutsu tutkimushaastatteluun

    Hei! Teen tutkimusta biologisen vanhemman kokemuksesta lapsen luovuttamisesta adoptoitavaksi. Linkki tutkimustiedotteeseen löytyy täältä: Tule mukaan tutkimushaastatteluun - Pelastakaa Lapset ry Muutamia haastatteluja on jo tehtynä, mutta koska aihe on monella tavoin arka ja herkkä...
  11. T

    Lapsen luovuttaminen adoptoitavaksi - kutsu tutkimushaastatteluun

    Hei! Teen tutkimusta biologisen vanhemman kokemuksesta lapsen luovuttamisesta adoptoitavaksi. Linkki tutkimustiedotteeseen löytyy täältä: Tule mukaan tutkimushaastatteluun - Pelastakaa Lapset ry Muutamia haastatteluja on jo tehtynä, mutta koska aihe on monella tavoin arka ja herkkä...
  12. T

    Onko ketään toista perhettä, joka on uuden vuoden aaton aivan keskenään?

    Ihan varmasti on. Täälläkin yksi, johon ei edes osteta raketteja. Jos satutaan heräämään, katsotaan naapureiden ilotulitukset. Monesti on nukuttu ja vuosi on siitä huolimatta vaihtunut:)
  13. T

    eri neuvoloissa eri neuvot???

    Ihan varmasti on eri neuvoloissa eri neuvot. Rokotusohjelma ja ravitsemussuositukset lienevät suht. yhteneväiset, muuten sitten variaatiota riittää ihan takuulla sen mukaan, millaisella kokemuksella ja miten antaumuksella terveydenhoitaja kulloinkin paneutuu asiaan. Ja kun perheet on erilaisia...
  14. T

    mikä hyvä matkakohde

    Keväällä ja kesällä hyviä kohteita on esim. Mallorca. Itse olin ennakkoluuloinen, mutta oli tosi kiva kohde lasten kanssa. Paljon nähtävää ja helppo liikkua vuokra-autolla. Alcudia saaren pohjoisosassa on parempi kuin Palma, Alcudiassa hyvä hiekkaranta. Eikä silti ole kaukana mistään. Toinen...
  15. T

    Minkälaiset passivaatimukset nykyään..?

    Eli tuossa se jo tulikin. Se sinun passi, jossa isommat on, kelpaa kyllä. Mutta uuteen passiin et enää saa lapsia. Nuorimmalle siis tarvitaan oma passi ja itsellesi ja isommille ehdit hankkia sitten, kun omasi vanhenee. Olen matkustanut tänä vuonna 2 kertaa ulkomaille lasten (11 ja 8v) kanssa ja...
  16. T

    Mistä tukea tulevan adoptiolapsen bioäidille?

    Noista käytännön asioista vielä, että sinulla on oikeus äitiyslomaan, joka alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa ja kestää 154 päivää. Vanhempainloman saavat sitten adoptiovanhemmat. Sinulla on oikeus saada äitiysloman ajalta äitiyspäivärahaa. Synnytyksen jälkeen käyt jälkitarkastuksessa...
  17. T

    Mistä tukea tulevan adoptiolapsen bioäidille?

    Hei! Olen sekä adoptioäiti että neuvolan terveydenhoitaja. Olen mukana työryhmässä, joka suunnittelee koulutusta terveydenhoitajille yllätysraskaustilanteessa olevan äidin kohtaamisesta. Voisit löytää apua ja vertaistukea Itu-projektista, joka toimii sekä Tampereen että pääkaupunkiseudulla...
  18. T

    Malta syyslomalla

    Olin perheeni kanssa (minä, mies ja lapset 11 ja 8v) Maltalla vko 42 eli Etelä-Suomen syyslomaviikolla. Matka oli Hispania-matkatoimiston matka ja asuimme Bugibbassa, saaren luoteiskolkassa. Lennot olivat yölentoja ja Finnairin lomalentoja. Hotelli oli San Antonio ja meillä oli huone...
  19. T

    Kokemuksia autoilusta Mallorcalla?

    Olimme Mallorcalla jokunen vuosi sitten Alcudiassa, seurueessa siis äiti, isä ja kaksi silloin alle kouluikäistä lasta. Ajokokemusta on ulkomailta jonkin verran ja asumme tai olemme asuneet pääkaupunkiseudulla, joten liikenteen vilkkaus ei meitä kyllä millään tavalla hämännyt. Meillä oli auto...

Yhteistyössä