Hakutulokset

  1. M

    Vauva 6 kk ei syö/juo tarpeeksi!!

    Heippa! Meillä ei noista kiinteistä ole vielä kokemusta, mutta tuli tässä vaan yhtäkkiä mieleen kun oon lukenut muutamasta opuksesta että ennen kiinteitä kannattaisi antaa maito. Vauva kun ei oikein ymmärrä, että se kiinteä on sitä ruokaa vielä (eikä ole yhdistänyt varmaankaan vielä sitä...
  2. M

    D-vitamiini ja neuvolan asenteet

    Puskajussi, mun mielestä nuo dds+ junior-tuotteet ja muut vastaavat on ollut aika hyvin kehuttuja. Noissa maitohappobakuissahan pitäis olla niitä kolmea bakteeria, mitä en kyllä muista..mutta mielellään just ihmisalkuisia, kun tuo Gefilushan on keinotekoinen mun käsittääkseni (ja sen hyöty on...
  3. M

    Doomoo vai Mollavauva imetystyyny? Kokemuksia?

    Hei vaan! Mulla on tuo Mollavauva ja onhan se melko tuhti tyyny. Ite en oo viittiny ottaa täytteitä pois, kun sitten saa niitten styroksipallojen kans pelleillä ja nehän menee joka paikkaan. Doomoo on tuttavalla, se on semmonen lättänäksi menny nopeesti mut toisaalta ollut ihan selkeesti...
  4. M

    D-vitamiini ja neuvolan asenteet

    Hei vaan! Niin meilläkin alkoi 2 viikkoisesta öiset itkut, mutta ne nyt tuli muutenkin vaikka d-vitamiineista jätti tauot. Tuohon ikäänhän vähän taitaa kuulua nuo vatsanväänteet. Itse aloitin ne tipan annot pikku hiljaa, niin kait se kannattaa. Meillä sai ihan neuvolakorttiin listan kaikista...
  5. M

    No niin, nyt rehellisyyttä! Onko sellaisia äitejä, jotka ovat TÄYSIN noudattaneet ruokailujen suhteen neuvolan ohjeita

    Meillä 5kk ja vielä mennään rintamaidolla. Ois ajatuksena imettää tonne 6kk ja lähteä pikku hiljaa sormiruokailemaan, toivottavasti sujuu. Ei ole ajatuksena kyllä mennä ihan siis peruskiinteäsoselinjalla. Toisaalta meillä ei kyllä neuvolassa mitenkään syyllistellä eikä ole mitään ehdottomia...
  6. M

    Minkä kokoisia 5kk teillä muilla?

    Pojat 0-5 v Tuossa on pojista taulukko (myös tytöistä löytyy sivulta). Mun mielestä ihan normaalin kokoinen, ei iso. Pakkaspoika, tuo serkkutyttö on kyllä pienikokoinen. Varsinkin jos katsoo taulukosta tyttöjen kokoa.
  7. M

    Joulukuiset 2010

    Ai hei, sori unohdin kokonaan tuon suljetun ketjun...laitetaanpa vaikka nyt tällä kertaa äitiyshormonien piikkiin vaikkapa:saint: Voisin kyllä liittyä siihen, tosin en tiiä miten noihin liitytään ja semmosta. Laitanko jotain yksäriä, vai miten? ALuks mietin sitä, että jakaantuuko tämä meidän...
  8. M

    Joulukuiset 2010

    Heippa vaan ja kiva kun on nopeita vastaajia!:wave: Meillä siis syödään päivisin nyt tunnin välein, välillä vähän tiheemmin mutta sillon on vähän tommosta maistelun tyylistä mistä Neitoperhokin taisi puhua. Ja tuossa oli sellainen tiheän imun pitkä kausi, kestiköhän 2-3vko että syötiin puolen...
  9. M

    Joulukuiset 2010

    Miten ihmeessä te saatte noita pitkiä uniapätkiä? :whistle: Ja mistä ihmeestä tietää, että millon se herääminen tarttiskin ehkä semmosta tassuhoitoa vaan eikä niinkään ylös nostamista sängystä ja syömään? Musta tuntuu, että taidan monesti ottaa syömään vaikka ei oiskaan ollut tarttis. Eli...
  10. M

    Joulukuiset 2010

    Heips kaikille! Leenu, teillähän on kiireinen tyttö!=) En usko, että meilä ryömitään vielä pitkään aikaan. Kyllä jaloilla punkee mahallaan, mutta ei sen kummempaa. Toisaalta ei kyllä ole kiirekään, varsinkin kun olin jotenkin kuvitellut että sitten liikekannalle kun lähdetään niin olisivat...
  11. M

    Joulukuiset 2010

    Mimmi, meillä päin ei mielellään laiteta edes vielä kierukkaa. Vasta joskus 4kk+ synnytyksestä, että kohtu palautuu. Näin ollen oonki päättäny, että otan minit sittenki käyttöön..mutta enpä oo jaksanu niitä vielä soittaa perään. Huono muisti! Jotenki "kiva" lukea, että muillakin on näillä...
  12. M

    Jelppiä vauvan koliikkiin?

    Hei! Ei kannata vielä ajatella, että koliikkia olisi. Voipi olla ihan muutakin, sehän ei käsittääkseni varsinaisesti ole pelkästään vatsavaivaa vaan selittämätöntä itkua (kun vaipat kuivat, maha täynnä ja itkua enemmän kuin normaalisti). Kannattaa ehkä kokeilla dds+ junior-jauhetta, on...
  13. M

    Joulukuiset 2010

    Tervetuloa uusille! Hei vaan kaikille! Olinkin jotenkin hetkiseksi unohtanut koko foorumin, mukavaa kevättä kaikille! Ja mitäs meidän listalla oleville kuuluu, moni ei vissiin kovin usein ehdi kirjottleemaan? Mukava olisi kuulla kuulumisia. Ite kans huomasin aika myöhään, että itekin...
  14. M

    Joulukuiset 2010

    Donter, oon ihan varma että hermot kehittyy meillä tämmösillä tavallisilla normaaleilla ihmisillä=) Itse ainakin huomasin koirien kanssa silloin joskus, että sitä oli lopulta melkoset lehmän hermot suoraan sanottuna (ja kehtaan verrata sitä tähän asiaan:D). Sitä vaan pitää pyrkiä ajattelemaan...
  15. M

    Joulukuiset 2010

    Oikein aurinkoista lauantaita kaikille!=) Lokakuu, saahan sitä imettää just sillä tyylillä kuin itelle sopii. Oon ite aika lailla relannut tuon "oikean imetysasennon" suhteen. Jos se ei käy kipeää ja hyvin toimii, niin ei sen tartte näyttää samalta kuin jonkun gurun imetysoppivideolla (joo...
  16. M

    Joulukuiset 2010

    EE, meillä on vähän silleen erilai tuo kestoilu että se on oikeestaan sama minkä verran yöllä laittelee imuja. Kun poika ilmottaa märät vaipat ja ne pitää sitten vaihtaa, oli ne kestot tai kertsit. Välillä pidetään kertsiä ihan ku kokeeksi yöllä, mutta ei sillä ole vaikutusta. Jos ois tarpeen...
  17. M

    Joulukuiset 2010

    Tervetuloa mukaan EE ja onnea pienestä pojasta!=) Facebookissakin on ryhmä, mutta ite en tiiä siitä kyllä mitään kun muitsan sen lähinnä aina silloin kun joku muistuttaa. Joku tietävä vois varmaan kertoa lisää. Mulla kun itellä ei ole kuin tämä esikoinen, niin noista rytmiasioista en kamalasti...
  18. M

    Joulukuiset 2010

    Heippa kaikille! :wave: Minustakin tuntuu, että meillä ei ehkä ole ollenkaan lääkärikäyntiä nyt 3kk. Se oli tossa 2kk nimettäin. Mutta ainakin tossa 2kkn lääkäri+th-käynnillä tehtiin niin, että ensin th otti mitat ja sitten lääkäri tutki sekä lopuksi th anto suun kautta sen rotarokotteen...
  19. M

    Joulukuiset 2010

    Hei vaan! Onpas teillä kivasti järjestetty, Lokakuu, tuo mammakahvila+"neuvola". Tuollasessa vois käydä ihan huvikseen pyörähtämässä. Meillä oli aluksi kans niin kovaa tuo puklailu, että oksennus oikeestaan lensi. Vieläkin illasta herkästä tulee, mutta ei sentääs niin pahasti. Meilläkin...
  20. M

    Joulukuiset 2010

    Tervetuloa lokakuu mukaan ja onnea pikkuisesta! Mitäs teillä on puhuttu tuosta yrttien käytöstä? Tai miten ootte käyttäneet niitä näin imettäessä? Teen tuollaisia vihersmoothieita, että tulis monipuolisesti noita laadukkaampia raaka-aineita syötyä..ja noh, nyt vasta huomasin että onhan...

Yhteistyössä