Hakutulokset

  1. K

    Oulun seudun odottajat

    Kielolle: Alussa neuvolakäyntejä on harvakseltaan ja ensimmäinen neuvola saattaa tuntua olevan iäisyyden päässä, kun sitä alussa niin innoissaan janoaa tietoa kaikesta mahdollisesta. Itselläni ensimmäinen neuvola oli viikolla kymmenen. Kunhan maltat ensimmäiseen neuvolaan, saat sieltä...
  2. K

    Anita synnytyksen jälkeinen kurehousu

    Minullakaan ei ole asiasta kokemusta, mutta kiinnostaa kovasti. Ovathan nuo housut kyllä törkeän kalliit, mutta jos niissä on yhtää taikaa, niin voisi jopa harkita. Äitini on kertonut, kuinka ennen tosiaan synnytyksen jälkeen sairaalassa vatsa sidottiin napakasti, jotta iho palautuisi paremmin.
  3. K

    Oulun seudun odottajat

    Huomaan olevani ketjun pisimmällä odotuksessani ja mukana on paljon teitä, joilla homma on vasta puolivälissä tai aluillaan. Näin "kokeneena konkarina" kehotan teitä nyt nauttimaan elostanne ja olostanne ja kesän ihanista ilmoista. Älkää vielä alkuvaiheessa rajoittako elämäänne raskauden takia...
  4. K

    Oulun seudun odottajat

    Hei! Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan, joskin toivottavasti en enää pitkään ole täällä aikaani kuluttamassa. Minulla on nimittäin menossa jo 39.viikko ja kovasti toivon pääseväni eroon tästä möhköfanttimuumimammamasustani ennen juhannusta. Kaikki ketjun viestit olen käynyt jossain vaiheessa...
  5. K

    Laitetaanko painonnousuja...

    lähtöpaino oli 59 ja nyt tullut kiloja lisää 15 (rv 38+2)
  6. K

    onko muita joilla ei ole seksielämää?

    Seksitöntä elämää on kestänyt meidänkin perheessä jo piiitkäään. Minulla kyllä tekisi mieli vaikka joka päivä, mutta mies ei pysty mihinkään, kun ajattelee vain mahassa olevaa vauvaa ja sitä, että se on siellä tosi alhaalla ja pää alaspäin. Synnytyksen jälkeen menee varmaan pitkään, että pystyy...
  7. K

    sormien nivelet kipeinä

    Mulla on öisin sormien nivelet tosi kipeinä ja sormien koukistaminen sattuu pirusti, jos ylipäätään onnistuu. Tilanne pahenee koko ajan. Onko mulla kohtalotovereita? Johtuukohan raskaudesta vai jostain muusta?
  8. K

    Sikiön painoarvio

    Mulla oli tänään viimeinen lääkärikäynti ja odotin kovasti kuulevani jotain sikiön arvioidusta koosta, mutta ei lääkäri mitään sanonut. Neuvolasta poistuessani huomasin myös, ettei pään kiinnittymisestäkään ollut mitään puhetta. Eikö painoarviota siis saakaan missään vaiheessa?!?
  9. K

    Miten olette liikuskelleet

    Nostelen
  10. K

    etelään

    Itse kävin Yhdysvalloissa raskausviikolla 27 eikä ollut mitään ongelmaa ja lääkärikin vakuutti, että on täysin turvallista. Älä usko pelottelijoita. Klisee "raskaus ei ole sairaus" kannattaa muistaa tässäkin. Keskenmenon vaaraa ei ole sen enempää kuin maan pinnallakaan!
  11. K

    välilihan hieronta

    Täh? Häh? Apua! Kääk! Ikinä en ole moisesta mitään kuullut. Onkohan yleistä? Olenko ainoa tietämätön?!? En ole missään vaiheessa ajatellut, että voisin itse etukäteen jotenkin ehkäistä välilihan leikkaamista / repeämistä.
  12. K

    särkylääke

    Panadolia saa käyttää.
  13. K

    lentäminen

    Ei kuule mitään hätää. Lentoon vaan! Itse olin Yhdysvalloissa viikoilla 25-27 eikä minulla ollut minkäänlaista ongelmaa, ei niin minkäänlaista. Neuvolastakin kovasti kannustivat lähtemään lomalle, kun kerran vielä on mahdollisuus tuossa vaiheessa lentää ja lomailukin on mukavaa, kun ei ole liian...
  14. K

    Raskausarpigallup

    Minua kiinnostaa kovasti, millä viikolla raskausarpia yleensä tulee. Jos sinulle on siis tullut raskausarpia, milloin ne ovat tulleet? Ja mihin? Itse olen viikolla 35 ja toistaiseksi välttynyt, mutta käsittääkseni niitä tuleekin vasta ihan loppuvaiheessa.
  15. K

    Milloin juoksemaan syn. jälkeen?

    Kaverillani oli kulunut synnytyksestä n. 10 viikkoa, kun lääkäri antoi luvan rauhallisesti aloitella juoksemista. Olis kyllä upeat juoksukelit ulkona, mutta mulla menee syksyyn ennen kuin pääsen ravaamaan.
  16. K

    PALJONKO SAA TIENATA ETTEI MENETÄ HOITOLISÄÄ?KOKEMUKSIA?

    Eli olen 2 lapsen kotiäiti (työtön). Lapset 3.5v ja 11kk. mieheni menee illaksi vasta töihin...eli olen ajatellut, että voisin hyvin käydä päivisin osan päivästä töissä jossakin. Mieheni hoitaisi lapsia sillä välin. eli saisin edelleen kotihoidon tuen perusosan (n.350e/2lapsesta) ja kuntalisän...
  17. K

    ~KesäMassut 2007~

    Pikkumyy huolehti syömisistään ja mainitsi pakastemarjat. Niiden syömisessä ei käsittääkseni ole todellakaan mitään ongelmaa, jos ne on itse poimittuja (tai joltakin ostettuja). Vältettäviä ovat ainoastaan kaupassa pakasteina myytävät marjat, jotka eivät välttämättä ole edes kotimaisia. Toki...
  18. K

    Pottavinkkejä??

    Meilä kävi tosi helposti pojan kuivaksi oppiminen. Itse oli tehnyt itelleen siitä vaikeamman. 2v 8kk päätin jättää pojalta vain vaipat tykkänään pois näin tein eräänä aamuna. Ja sinä päivänä kastui 6 housut pissasta ja kakan panttasi seuraavalle päivälle joka tuli housuun, mutta pissat jo...
  19. K

    autakaa plese!!!

    Semperillä on vaaleaa jauhoa ja se on maidoton ja vijaton. Suurusta sillä. Sitä voi siis sitten suoda. Se on gluuteniton ta ja maidoton jauho.
  20. K

    onko ketään 40 kriisissä?

    En mitenkään aliarvio 40v kriisiä. Itse kävin samoja ajatuksia läpi. Mietin avioliiton jatkuvuutta ja lapsia. Itselläni on nuorin 10v ja vanhin 20v. Halusin tuoda senkin että elämää on myös kriisin jälkeen. Miehen kanssa käytiin asioita läpi, kipeitäkin ja huomattiin että yhteistaä on enemmän...

Yhteistyössä