Hakutulokset

  1. M

    Sain th:lta saarnan liiasta painonnoususta rv 16+....

    Mulle pamahti heti plussa testin jälkeen joku 5kg lisää painoa ja sitten alkoi tasaantua toi nousu, ehtihän sitä silti tulla 16kg.. Sen tähden saattoi se th sanoa, kun sokeriaineenvaihdunnan häiriöt näkyy painon nopeana nousuna ja nopea painon nousu vissiin myös altistaa noille sokerihäiriöille...
  2. M

    kyllä se on alettava katosmaan asuntoa muualta kuin kunta-asunoilta

    Mekin asutaan kunta-asunnoilla roissa...Eipä ole astianpesukonetta näkynyt :) Vesimaksuhan on ennakkomaksu, jos käyttää vähemmin niin loput palautetaan ja jos enemmän niin tulee lisälasku. Ainakin kaikissa kunta-asuntojen kämpissä mitä olen nähnyt ilmoitettavan ja näin meilläkin. Paljonhan...
  3. M

    *Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

    Heips pitkästä aikaa tänne puolelle! Vielä muutama tuttu nimi näyttää olevan :) Niin kiirettä pitää ihanan pojan palleroisen kanssa, että ei ole paljon kaksplussailemaan kerinnyt edes. Niin se aika rientää, että täälä näyttää olevan jo uusia maaliskuisia..Ihan haikeaksi vetää! :D Poika syö jo...
  4. M

    Turvaistuin galluppia! :)

    Niin siis mun olisi tarkoitus laittaa poikaa siihen muutaman kuukauden kuluttua kun oppii istumaan. Valmiiksi vaan haluan jo alkaa selvittelemään mikä olisi paras, niin ei tule hätiköityä isossa ostoksessa :) Kiitos vikeistä, lisää otetaan vastaan!
  5. M

    Turvaistuin galluppia! :)

    Mikä istuin teillä on/mitä istuinta suosittelisit? Meillä poika on nyt reilu 4kk ja pitäisi hissuksiin alkaa mietiskelemään seuraavaa kuljetusmuotoa kun painoa on jo 9kg niin alkaa tuo kaukalo käydä ahtaaksi. Huomioon otettavia asioita olisi auton ahtaat jalkatilat ja poika matkustelee melko...
  6. M

    isokokoinen vauva

    Mulla käynnistettiin synnytys 40+2 kun painoarvio ultrassa oli 4350g, olin kyllä tosi raihnanen jo muutenkin. Vauvan syntymäpaino oli 4610g. Kai aika lääkäri/sairaala kohtaista miten ne tuon käynnistys päätöksen antaa ja missä kunnossa on alakerta, että onko siellä valmista :)
  7. M

    Työttömän äitiyspäiväraha?

    Joo, noista ansiosidonnaisista ne tosiaan osaa sanoa, kun en ole ikinä saanut. Mutta ap:lle suosittelen käväsemään kelan toimistossa jos kerkeät, sieltä selviää varmasti kaikki helpoiten. Itse yritin soitella puhelimitse noista tuista, mutta siitä ei ottanu mitään tolkkua :)
  8. M

    Työttömän äitiyspäiväraha?

    Mulla on minimi äraha kun opiskelijana jäin, sama työttömille. Käteen jää 440 e kuussa :headwall: Asumistuki on toinen mitä voi saada, mutta jos miehellä tuloja niin todennäköisesti ette sitä saa. Yh:na saa varmaan myös sossusta jotain?
  9. M

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    3kk neuvolakuulumiset täältä (parin viikon takaa, mihin tää aika katoaa?) eli pituutta 67cm ja painoa 8570g :) Saatiin rokotteet ja niistä tuli jonkin verran vaivoja, mitkä alkaa nyt helpottaa. Aloitin antamaan viime sunnuntaina pottua, mikä jumiutti pojan mahan, mutta luumulla ja jumpalla...
  10. M

    Vauvalle nukahtamisvinkkejä?

    kiitos Pantalaimon kirja vinkeistä, täytyy yrittää bongata kirjastosta. Tuo viereenkin nukahtaminen toistaiseksi riittäisi mulle niin mainiosti! Kun kuitenkin imetän öisin, niin on turha hyysätä vauvaa oman ja meidän sängyn välillä. Ehkä tämä pikku hiljaa, ehken oo vaan yrittäny tarpeeksi..
  11. M

    Vauvalle nukahtamisvinkkejä?

    Pitänee kokeilla laittaa "käytetty" harso pojalle, jos se rauhoittaisi häntä. Ei siinä sylissä hyssyttämisessä muuten oisi mitään ongelmaa, ei yleensä tarvi hyssytellä kun 10-15 min. mutta poika painaa nyt 8,5 kg niin alkaa kohta käydä ylivoimaiseksi. Toinen ongelma siinä on, että nukahtaa näin...
  12. M

    Vauvalle nukahtamisvinkkejä?

    Ongelmana on, että vauva (3,5kk) ei osaa nukahtaa itsekseen tai edes vähän autettuna, vaan vaatii sylissä hyssyttämistä iltaisin ja nyt olen huomannut saman ongelman päiväunille vaunuihin käydessä. Iltatoimet alkaa n. klo 20, ensin ilmakylpy ja sen jälkeen pesulle, yöpuku jne. Näiden jälkeen...
  13. M

    Minkäs kokoisia 1-vuotiaita :)

    No joo :D Kiinnostaa vaan minkä kokosista kukakin on kasvanut. Huimaa päätä tuo pojan kasvuvauhti tällä hetkellä :)
  14. M

    Minkäs kokoisia 1-vuotiaita :)

    Kiinnostaisi mnkä kokosia nämä isommat yksi vuotiaat on ollut vauvana :) Meillä poika 2kk neuvolassa oli 62 cm ja 7800g.
  15. M

    hengenahdistus loppuraskaudessa?

    Mulla ahisti henkeä kivuttomat (ja joskus kipeemmätkin) supistukset.
  16. M

    Onko muilla ollut raskaana näin..

    Varmaan riippuu myös vähän siitä missä vaiheessa raskaus on? Viimesillään ollessa mulla tuli lenkkeilyn jälkeen usein semmosta fiilistä, mutta vessaan mennessä mitään ei tullu. Tulkitsin sen peräpukamiksi, ei ne ikinä luojan kiitos pullahtaneet ulos, mutta tekivät tuloaan.
  17. M

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Heipä hei pitkästä aikaa! Kiirettä on pitänyt niin on palstailu jäänyt, jotenkin kun saa hetkeksi hengähtää vauvan hoidosta niin sitä pyrkii pitämään yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin, niin netti kaverit jää vähemmälle =) Kuitenkin kuulumisia nyt: 2kk neuvolassa (oli pari viikkoa sitten...
  18. M

    Onko tietoa koulun vaihtamisesta?

    Onko kukaan vaihtanut koulua kesken opintojen? Mulla on äitiysloma meneillään ja lähärin opinnot katkolla, mietinnässä mahdollinen muutto, niin kuinkahan helposti onnistuu koulun vaihtaminen lennossa?
  19. M

    Uunolle vauvan pukemisapua? :)

    Taidetaan lähteä kokeilemaan tohon lähi tienoolle ja palataan jos hiki/vilu yllättää. Toi välikausihaalari on vuoriton niin siksi ton villahaalarin aattelin vielä tunkasta sinne väliin. Kiitos ohjeista! :)
  20. M

    Uunolle vauvan pukemisapua? :)

    Tarkenisikohan potra neli viikkonen poika kantorepussa jos pukisin sille pitkähih bodyn ja sukkikset, plyyshi(vai miten kirjotetaankaan)haalarin, villahaalarin ja välikausihaalarin? Plus tietty tumput ja hatut yms. Ulkona paistaa arska ja on +5 varjossa. Oon ihan tumpelo arvioimaan kuin paljon...

Yhteistyössä