Hakutulokset

  1. M

    Turvaistuin galluppia! :)

    Mikä istuin teillä on/mitä istuinta suosittelisit? Meillä poika on nyt reilu 4kk ja pitäisi hissuksiin alkaa mietiskelemään seuraavaa kuljetusmuotoa kun painoa on jo 9kg niin alkaa tuo kaukalo käydä ahtaaksi. Huomioon otettavia asioita olisi auton ahtaat jalkatilat ja poika matkustelee melko...
  2. M

    Vauvalle nukahtamisvinkkejä?

    Ongelmana on, että vauva (3,5kk) ei osaa nukahtaa itsekseen tai edes vähän autettuna, vaan vaatii sylissä hyssyttämistä iltaisin ja nyt olen huomannut saman ongelman päiväunille vaunuihin käydessä. Iltatoimet alkaa n. klo 20, ensin ilmakylpy ja sen jälkeen pesulle, yöpuku jne. Näiden jälkeen...
  3. M

    Onko tietoa koulun vaihtamisesta?

    Onko kukaan vaihtanut koulua kesken opintojen? Mulla on äitiysloma meneillään ja lähärin opinnot katkolla, mietinnässä mahdollinen muutto, niin kuinkahan helposti onnistuu koulun vaihtaminen lennossa?
  4. M

    Uunolle vauvan pukemisapua? :)

    Tarkenisikohan potra neli viikkonen poika kantorepussa jos pukisin sille pitkähih bodyn ja sukkikset, plyyshi(vai miten kirjotetaankaan)haalarin, villahaalarin ja välikausihaalarin? Plus tietty tumput ja hatut yms. Ulkona paistaa arska ja on +5 varjossa. Oon ihan tumpelo arvioimaan kuin paljon...
  5. M

    Synnytyksen käynnistyminen sisätutkimuksella?

    Onko kellään käynnistynyt synnytys sisätutkimuksesta? Millä viikoilla ja pyysitkö itse toimenpidettä? Mulla oisi huomenna lääkäriaika ja mietin, että suostuisikohan kokeilemaan tämmöstä vaihtoehtoa, rv 38+6. Parina iltana ollut useamman tunnin säännöllisiä kipakoita supistuksia viiden min...
  6. M

    Nyt äkkii joku ihana suklaakakku/jälkkäri ohje! :)

    Siinähän se. Ystävänpäiväksi tarvisi kehitellä joku suussa sulava suklainen jälkiruoka leivonnainen tms.. Ohjeita kellään? Kiiiiiitos :)
  7. M

    Seko koirat vai seko naapurit?

    Kirjottelin tänne ennen joulua meidän ongelmista alakerran naapurien kanssa. Ovat muutamaan otteeseen syksyn aikana valittaneet meidän koirien häiritsevästä käyttäytymisestä jäädessään yksin. (siis tulleet oven rakoon huutelemaan että "hurtat lähtee" ja "älä enää ikinä poistu sieltä ilman...
  8. M

    Mitä ihanaa miehelle ruuaksi huomenna?

    Mulla on pitkästä aikaa auto käytössä ja pääsisin yllättämään herkkuja rakastavan mieheni käymällä kaupassa ja laittamalla jotain spesiaalimpaa. Nyt kuitenkin lyö tyhjää. Oisiko ideoita? Ei mitään liian vaativaa, että varmasti onnistuu, mutta haluaisin nähdä hiukan enemmän vaivaa osoittaakseni...
  9. M

    Ventolineä supisteluun

    Onko kellään ollut käytössä? Oliko apua ja millaisella annostuksella? Netistä löytyi tosi vähän tietoa/kokemuksia ja pakkausselosteessa ei mainita mitään muusta kuin astman hoidosta. Sain kyseisen lääkkeen pari päivää sitten ja pari kertaa ottanut, mutta ei oikeen tunnu vaikuttavan. Paitsi muu...
  10. M

    Emmaljunga classic sport

    Millaisia kokemuksia kyseisistä rattaista? Tarkoituksena hommata vauvalle nämä ja lämpöpussi sinne. Kulkeeko hyvin lumessa/sohjossa? Onko ollut kestävät ja kätevät käytössä? Moitteita tai ruusuja? :)
  11. M

    Emmaljunga classic sport

    Millaisia kokemuksia kyseisistä rattaista? Tarkoituksena hommata vauvalle nämä ja lämpöpussi sinne. Kulkeeko hyvin lumessa/sohjossa? Onko ollut kestävät ja kätevät käytössä? Moitteita tai ruusuja? :)
  12. M

    Erilaisia supistuksia..

    Millasia tuntemuksia teillä tulee harjoitussupistuksista? Entä sellaisista jotka ovat alkaneet avaamaan/kypsyttämään paikkoja? Mulla on ollut erilaisia supistus tuntemuksia jostain rv 16 lähtien, aluksi teki tosi kipeääkin välillä. Nykyään kipua tuntuu harvemmin, mutta on tullut ihmeellinen...
  13. M

    Syökö teidän koirat mm. suklaata? (turhaakin turhempaa löpinää koirista..) :)

    Jouluinnossa ostin koirille eläinkaupasta suklaakalenterin (siis ihan koiransuklaata sisältävän) ja mokomat suhtautuu siihen tosi penseästi :D En ole ikinä aikasemmin niille edes tarjonnut tuollasta. Nuorempi koira on varsinainen ahmatti jolle uppoaa kaikki perunankuorista lähtien, vanhempi nyt...
  14. M

    Vauva+koirat

    On ennenkin käyty varmaan läpi, mutta alotampa kumminkin.. Vauvaa siis odotellaan keväälle ja kotoa löytyy kaksi erittäin vauhdikasta tapausta. Mitä olette opettaneet koirille ennen vauvan saapumista? Siis onko jostain tietyistä käskyistä yms. ollut apua. Olemme reenailleet huoneesta poistumista...
  15. M

    aromaterapia, akupainanta yms.. "luonnonkeinot"

    Onko kukaan kokeillut aromaterapiaa synnytyksen aikana? Entä onko tukihenkilösi kokeillut sinuun akupainantaa? Mitä muita vaihtoehtohoitoja synnytyksen ajaksi tiedätte ja mistä niistä saisi tietoa? Olisi kivaa lueskella tietoa ja kokeilla vaikka kotona ennen sairaalaan lähtöä, jos joku tuntuu...
  16. M

    Tyhmä kysymys kohdunkaulasta

    Vai puhutaanko kanavasta..Kuitenkin, miksi kohdunkaula on toisilla pidempi ja toisilla lyhyempi? Itselläni vain (onko se nyt sitten paljon vai vähän..?) 3cm. Vaikuttaako se synnytykseen jotenkin tms.? Kiitos jos joku jaksaa valaista asiaa.
  17. M

    Toisenasteen opiskelijat, paljon äitiyspväraha?

    Saan täyttä opintotukea toisenasteen oppilaitoksesta, tähän tulee lisäksi asumislisä ja opintolaina (yht. n. 700e/kk). Mitä noista otetaan huomioon kun äitiysrahoja lasketaan? Kelanlaskuriin jos syöttää ton 700e niin antaa tulokseksi saman summan äitiyspvä rahaksi, mutta nyt vasta tuli mieleen...
  18. M

    Linkkejä söpöihin kuviin :)

    Oisiko kellään laittaa linkkejä sivuille missä olisi jotain söpöjä kuvia esim. nalleista tms. Suunnittelen pinnasängyn maalaamista ja haluaisin taiteilla päätyyn jonkun suloisen kuvan jossa olisi esim. kaksi nallea halaamassa kuutamossa. Jotenkin nyt luovuus tökkii, enkä saa kuvaa ajatustasoa...
  19. M

    Mitä vauvalle kotiin?

    Tätä on varmaan puitu moneen kertaan, mutta jos joku jaksaisi vastailla. Esikoista odotellaan maaliskuulle, pohjoisessa asustellaan, eli talvivauvaan saa varautua. Millaista vaatetta, minkä verran ja minkä kokosia kannattaisi hommailla? Oon äitiyspakkauksen ottamassa. Mitäs tavaraa suositteletta...
  20. M

    FB käytös koskien raskautta/lapsia

    Mitä kaikkea kerrotte facebook statuksissanne ja millaisia kuvia laitatte lapsistanne sinne? Ite en ollut ajatellun varsinaisesti "ilmoittaa" facebookissa raskaudestani, vaikka oon joissain jutuissa saattanu siihen viitata, ei ole siis mikään salaisuuskaan. Raskausmahasta voisin laittaa...

Yhteistyössä