Hakutulokset

  1. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Jatkoikin uniaan tissin jälkeen.. Minä vaan -84: ISTUTTAMINEN Mun käsityksen mukaan istuttamiseen ei ole anää sitä 6kk ikärajaa vaan lapsen kiinnostuksen ja valmiuksien mukaan edetään eli lapsi yleensä sooittaa kiinnostusta istumiseen kun alkaa olla lihaksisto valmiina siihen. Toki...
  2. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Heissan pitkästä aikaan! :) Meillä eletään niin hullunkurista elämää raksoineen ja miehen vaativan työn yhteensovittamisen kanssa että paljon ei jää aikaa koneella roikkua. Mutta viikko sitten alkoi miehellä 8 vkon loma ja tämä viikko raksalla taukoa. Joten oleilu maistuu :) Ikävä kuulla...
  3. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Cannes oot ihan oikeassa, laput silmillä ei kannata toimia minkään suosituksen suhteen :) Maalaisjärjellä kannattaa jokainen tilanne funtsia. On ihan totta myös että monesti 6kk+ ikäisillä soseiden opettelu voi olla hankalampaa. Keskimmäisen tyttöni kanssa aloiteltiin myös kiinteät 5kk+ ikäisenä...
  4. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Hmm... herkkyyskaudet :) Vauvoille kyllä joskus tulee ns. herkkyyskausi kiinteiden opetteluun. Mutta yleensä siitä puhutaan kun vauva on jo vähän isompi n. 6kk+ jolloin selvästi kiinnostuu syömisestä ja etenkin sormisyönnistä. Myös n. 1v+ syömisen herkkyyskausi on sellainen että erilaiset ruuat...
  5. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Heissan, piiiiiitkästä aikaa! :wave: Katsotaan mitä kerkee kirjoittamaan, poika nukkunut jo 3 tuntia pihalla. Meillä oli ristiäiset viikonloppuna. Poika sai nimekseen Eeli Veikko Anselmi. Kaikki meni oikein hyvin ja järjestelytkin, vaikka mies oli monta päivää putkeen töissä ja yksin sain...
  6. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Täytyy myöntää etten ole viime aikoina kerennyt täällä paljon pyörähtämään :ashamed: Meillä on alkamassa tälle keväälle rakennusprojekti, jonka tiimoilta on hommaa riittänyt rakennuslupahakemuksesta keittiösuunnitelmiin. Tälläkin viikolla on ollut yksi kokonaan kotipäivä, muuten normaalin...
  7. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Tuulis, voi olla kyse ihan kyynelkanavan ahtaudesta: https://www.perheaikaa.fi/lapsi-perheessa/jutut/lapsen-maailma/vauvan-silmien-hoito/ Nyt viisi vuotiaalani rähmi silmät 5kk asti. Joskus rämi tollein voimakkaastikin. Punoitus ja turvotus on ne tulehduksen merkit.
  8. adora

    Helmikuun helmet 2013

    -81:lle Voimauttavia haleja!!! Kurja mihin tuo tauti nyt koko perheen ajaa :|Hyviä vinkkejä jo saitkin että olisko apujoukkoja avuksi? Hoitaako mies vauvoja yöllä, vai kanniskeletko yöt yksinäsi? Olisi hyväksi saada isommatkin lapset pois hetkeksi jaloista, tarvitset kunnon unet, pienet tirsat...
  9. adora

    Helmikuun helmet 2013

    -81:lle Voimauttavia haleja!!! Kurja mihin tuo tauti nyt koko perheen ajaa :|Hyviä vinkkejä jo saitkin että olisko apujoukkoja avuksi? Hoitaako mies vauvoja yöllä, vai kanniskeletko yöt yksinäsi? Olisi hyväksi saada isommatkin lapset pois hetkeksi jaloista, tarvitset kunnon unet, pienet tirsat...
  10. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Nopeesti jos yrittäisi. Piipahdan täällä joka päivä, mutta kirjoittamiseen tarvittava aika on usein niukilla. Tultiin juuri shoppailemasta 5v:n ja vauvan kanssa. Vauva nukkunut 2,5h ja jatkaa edelleen uniaan kaukalossa. Kohta herää varmaan hiestä märkänä ;) Kinkkukiusaus on myös kohta puoliin...
  11. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Tässä Eikan äänetön hekotus, joka kyllä näyttää joltain ihan muulta :laugh:
  12. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Tuulis, täytyy muistaa että vauvat hakevat tissiltä myös läheisyyttä ja turvaa :) Mun mielestä alkuviikkojen aikana on lähes kaikki normaalia ;) Tarkoittaen sitä että vauvat saattavat nimensä veroisesti roikkua tissillä lähes tauotta tai yhtälailla joku toinen vauva syö tasaisesti 3 tunnin...
  13. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Jospa nyt enemmän. Eikka nukkuu ja isot tytöt on yökyläilemässä, joten eipä tässä ole kiire kotihommienkaan pariin ;) Vilipi, yösyöttöjä minäkin liputtaisin. Lisämaidon kanssa olisin varovainen (jos haluat imetykseen panostaa). Neuvolassa varmaan enemmän tuijotetaan niitä käyriä ja...
  14. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Heips, pitkästä aikaa :) Ollut hulinaa, melskettä ja tossujen helskettä ;) Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta krijoittamiseen ei tahdo jäädä aikaa. Tosin nytkin tuo ukkeli näyttäisi heräilevän. Mitäs tulin kirjoittelemaan vasta nyt, kun hää on vetänyt jo yli 3h unta palloon. (hiljeni...
  15. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Kiva kun sai hypätä joukkoon mukaan :) Vilipillekkin vilkutuksia :wave: Vastahan me yhdessä kärsimättöminä odoteltiin pienokaisia syntyväksi ja sitten nämä vielä saivat saman syntymäpäivänkin :) Julki-imetys on mulle täysin ok. Jos imetys olisi mulle sitä että tissi esille ja vauvalle...
  16. adora

    Helmikuun helmet 2013

    Heissan, helmikuisille :) Pomppasin tuolta "naapureista" eli tammikuisista vierailemaan pinoonne. Itsellä oli laskettuaika loppukuusta (24.1.) ja tiesin että yli siitä mennään kohisten. Olen myös siksi paljon seurannut odotus -juttujanne. Tammikuisissa oli selvästi suurinosa alkukuun odottajia...
  17. adora

    **Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

    Neuvolassa käyty VihoViimeisen kerran tässä raskaudessa :D Kaikki ärsyttävänkin hyvin. Ei ole edes turvotuksia koskaan ollut. Ya-kontrolliin sitten ens viikolla rv 41+5, jos ei ole vauva siihen mennessä syntynyt. Helmikuinen tuli tästäkin vauvasta joka tapauksessa, mutta niinhän enteilin jo...
  18. adora

    **Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

    Täällä ollaan. Hyvin paksusti voidaan ;) Ei ollut meilläkään 29.pv se päivä. Mies veikkaa että käynnistykseen asti mennään, ihanaa kannustamista!! :kieh: Kaikki soittelee, miehelle ehkä enempi ja kyselee "eikö vieläkään" -No ei, kyllä me sitten informoidaan. Nyt rupes ärsyttämään kun niin...
  19. adora

    **Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

    No p*skat minä missään synnyttämässä olen :D Pisang sen sijaan taitaa kyllä olla! Eevin äitikin varmaan synnytyspuuhissa parhaillaan :) Oon vaan laiskistunut netissä roikkumisen suhteen. Väsymys iskee jotenkin paljon helpommin ja muutenkin kun on synnytys mielessä useamman kerran päivässä...
  20. adora

    **Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

    Ihanan "helppo" synnytys sulla Riskilä :) Siskon 30v juhlat juhlittu. Nyt ei maistu loppu iltana enää mikään, tuon makean syömisen jälkeen ;) On niin vähän tullut nähtyä ketään tässä viime viikkoina, että kiva oli turista kaikkea _ei raskauteen_ liittyvää sukulaisten kanssa :) Kovaa...

Yhteistyössä