Hakutulokset

  1. M

    Kokemuksia Swimcoach-uikkareista

    Meillä on lapset tykäänneet, vaikka aika nihkeä on pukea ja riisua. Esikoinen oppi sillä uimaan, nyt menee ilman kyseistä uimapukua. Sehän uikkari sitten venyy kastuessaan. Saattaa sitten yltää niskaan ja leukaan, mieluiten ihan painon mukaan koko. Meille keskimmäiselle olis saanut olla...
  2. M

    minkä ikäisenä lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä?

    Meidän esikoinen oppi tänä keväänä seitsemän vuotiaana. Keskimmäinen 3 v ei halua vielä edes ajaa pöyrällä, vaikka kuinka suositeltu. Ajallaan. Pikku hiljaa.
  3. M

    Muita yli 1,5 vuotiaita jotka EIVÄT PUHU?!?

    Meillä puhutaan vielä sitä omaa vauvakieltä. Juniori ei vielä puhu, sanoo nyt vasta äiti, auto ja koira sekä tutti. Ei muuta, nyt siis 1,6 v. Keskimmäinen on nyt vasta alkanut puhumaan, kohta kolme vuotta. Esikoinen puhui täysin 1,6 vuotiaana. Että ottaappa siittä sitten selvää...
  4. M

    Minkä ikäisenä pinnasängystä 'isojen' sänkyyn?

    Meillä siinä pari vuotiaana, esikoinen kaksi ja keskimmäinen 2 ½ vuotias, juniori vielä nukkuu pinnasängyssä, varmaan vielä jouluun saakka. Ei mitään kiirettä. Meidän piltit kävelee unissaan ja pyörii sängyssä. Siksi nukkuvat suosiolla niin pitkään pinnasängyssä kuin mahdollista. Jostain...
  5. M

    Löytyykö Kannuksesta seuraa äidille ja lapsille

    Joo, korjasin siis otsikon. Kiitos Wanda muistutuskesta. Tarkoitus ei ollut sellainen :laugh:
  6. M

    Sairastanut vesirokon aikuisena?

    Voi sentään, kuopus sairasti huomaamattomasti vesirokon kaksi viikkoa sitten, nyt sitten tämä epidemia puhkesi vanhemmille lapsille ja minulle. Itse en ole lapsena sairastanut vesirokkoa ja nyt sitä sitten sairastellaan. Viikon oli ihme lihas ja nivelsärkyä sekä huimausta. Siittä päänähkaan...
  7. M

    vauva 10 kk eikä vielä yhtään täyttä yötä ole nukkunut

    Meidän kuopus (8,5 kk) on aivan samanlanen, kyllä meillä on ihan yksilöllistä tuo yön yli nukkuminen. Esikoinen nukkui läpen koko yön jo heti ensi yöstä lähtien. Keskimmäinen alkoi nukkumaan koko yön kolmen kuukauden ikäisenä. En voi olettaa heti et kuopuskin nukkuisi koko yön. Yksilöllistä...
  8. M

    Milloin istumaan syöttötuoliin?

    Vasta siinä 7-8 kk paikkeella, sitten vasta kun lapsi on itse istunut ilman tukea, sitä ennen olen sitterissä kiinteet syöttänyt. On muuten sellaista heilumista puollelta tosielle... yritä siinä sitä lusikkaa suuhun laittaa. Nyt vasta kuopusta olen syöttötuolissa istuttanut (8,5 kk).
  9. M

    Löytyykö Kannuksesta seuraa äidille ja lapsille

    Meikä unohti koko kahvilan, huomasin perjantaina että hitsi ku jäi. Ensi torstaina yritän muistaa. Viestaillaan!
  10. M

    Löytyykö Kannuksesta seuraa äidille ja lapsille

    Olen kohta kolmekymppinen kolmen lapsen äiti Kannuksen keskustassa. Harrastuksiini kuuluu pääsääntöisesti kaikki kotiaskareet. Vapaa ajallani käyn ratsastamassa. Olisi mukava saada hieman henkireikää päivään. Saada juttukaveria. Shoppailu kamua. Käydä lenkillä (miksei ratsastamassakin) sekä...
  11. M

    hääkuva+esikoinen

    Meillä on esikoinen yhdessä kuvassa, muissa kuvissa ei ole mukana (kolmen sarjan kuvissa vain yhdessä) kiitoskortin kuvassa ei ollut. Meillä on tauluna kuva jossa on esikoinen mukana.
  12. M

    Miten bussiin sisään ja pois oikeaoppisesti?

    \ Näin minä olen mennyt aina bussiin. Tosin koskaan en ole apua saanut, siksi tällä tyylillä. Minulla on painavat kaksositen rattaat ja niitä en saa bussiin niin että aisa puoli on bussissa, yritä siinä 35 kg vetää autoon =)
  13. M

    G: Minkäikäisenä lapsenne lähtenyt kävelemään?

    Esikoinen 1 v 4 kk Keskimmäinen 1 v 4 kk Päivälleen kun täytti tuon iän. Kumpikin vaan lähti, ei paljon harjoiteltu.
  14. M

    kaikki apu tarpeen! vauva ja ruoka

    Meidän poika (3 vk) syö kanssa rinnat tyhjiksi ja syönnin jälkeen tapittaa silmät auki ja nyrkki käy suuhun ja lussutus alkaa, alusta saakka on saanut antaa lisämaitoa että saa pojan kylläiseksi, syö 50 ml lisämaitoa. Maitoa heruu hyvin ja sitä on. Rintavarustuksen koko ei kerro maidon määrää...
  15. M

    tyhmälainen kysymys

    Ensimmäinen synnytys kesti 30h, toinen 16h, kolmas 6h. Ensimmäistä jouduttiin vauhdittaa mutta ei vaan lähtenyt kunnolla käyntiin, oli yhtä kituuttamista, salissa 17h, ponnistusvaihe 25 min. Toisessa 8 h, ponnistusvaihe 2 min sekä kolmannessa 1h 40 min josta ponnistusvaihe 3 min. Kaikki...
  16. M

    Minkä ikäisenä lapsi alkoi syömään itse?

    \ Kuten myös täällä
  17. M

    peräpukamat

    Minulla alkaa pukamat helpottaa, rasva puuduttaa mutta on myös pienentänyt pukamia aika paljon, jopa voin istua kovalla tuolilla. Synnytyksestä tulee huomenna 2 vk. Liikunta auttaa vaikka toisin voisi kuvitella. Ja pitää muistaa juoda tosi paljon. Suihkuttaa useasti päivässä, auttaa kummasti...
  18. M

    peräpukamat

    Kerran on pukamat poistettu "kuminauha" tavalla, ja kipeetä teki. :( Eli poistaa voi joko tällä tavall atai polttamalla. Mutta uusiutuu, ei poista pukamia lopullisesti.
  19. M

    peräpukamat

    Tuli kaikissa synnytyksissä kolmas nyrkki peffaan. Nyt ovat kaikista pahimmat vaikka eivät kovin isot ole. Eivät vaan mahdu takaisin. Olis vaan helpompi olla kun sais ne sisälle. Istuminen tekee tuskaa. Rektaalisalvat ei käy, koska saan aivan mahtavan ihottuman. :( Ainoastaan liikunta...
  20. M

    kolmas lapsi,oliko yli l.ajan??

    Ensimmäinen 40+3, keskimmäinen 39+4 ja kolmas 40+3.

Yhteistyössä