Hakutulokset

  1. P

    Tiukka rahatilanne ja neljät kaverisynttärit viikon sisään

    Löytyykö vaatteita/leluja, joita ette enää tarvi? Ainaki hieman isommilla paikkakunnilla fb:n myydään/vaihdetaan palstat toimii nopeasti, jos sitä kautta saisit hieman käteistä tai vaihdettua vaik karkkipussiin jne? Kyl meidän lapset on saaneet ihan pelkän karkkipussinkin lahjaks ja vaikka ovat...
  2. P

    Raateleminen

    'Puri ' tarkoittaa mielestäni kertapuraisua, raatelemisessa on mukana repimistä ja kenties kynsimistä, eli tehdään aika 'selvää jälkeä' vähintään jostakin ruumiinosasta, ellei koko ruumiista.
  3. P

    Paljon vauvanne kasvoi ensimmäisenä vuotena?

    Lukemani ja kokemani mukaan lapsesi kasvu on hyvin tavallista, meilläkin kaikki kolme ovat kasvaneet ekana vuonna aika lailla just noin eli alkuun enemmän ja sitten tasoittuen omalle käyrälle, kaikilla ekana vuonna pituutta tullut kutakuinkin juuri tuo 25cm. Tosin ovat syntymäpituudeltaan olleet...
  4. P

    Kukaan maistanu alkoholitonta punaviiniä?

    Niitäkin löytyy monenlaista, esim. juhlissa ravintoloissa oon saanut tosi hyviä sellaisia monta kertaa (raskaana ollessani esim) ja siitä innostuneena ostin lähialkosta jotaki saksalaista alkotonta -olin vakuuttunut et täytyy olla pilalla, oli niin hapanta. En tiedä sit saako hyviä alkosta vai...
  5. P

    Siis onko tää ihan normaalia 1v. käyttäytymistä?

    Tuohon kaukosäädin-esimerkkiin: meillä se nostetaan esim korkealle hyllylle, pois näkyvistä, ei 1v vielä tajua miksi hän ei sitä saa näprätä kuten muut. Ja sitte houkutellaan muuhun tekemiseen. Vaarallisia paikkoja opetetaan aina samalla sanalla (esim kaikki kuumat on poppa -ja mahdollisuuksien...
  6. P

    Siis onko tää ihan normaalia 1v. käyttäytymistä?

    Hyviä vinkkejä täs on tullut, mutta osaa käyttäisin vasta tuolta 1.5v tienoolta, en just 1v täyttäneelle. Parhaiten meillä näihin ensimmäisiin tahtoiän taistoihin on toiminut kiellon jälkeen rauhoittava puhe, laulaminen tai muualle huomion suuntaaminen -innostuneesti puhuen 'lähdetään...
  7. P

    Minkä ikäisenä sinun lapsesi on ollut noin 6.6kg ja 63cm? :)

    Meillä nuo mitat saavutti esikoinen 3kk, keskimmäinen 2.5kk ja kuopus 1.5kk. Syntymäpituudet ikäjärjestyksessä 52cm, 54cm ja 56cm.
  8. P

    paljon maksaa kaupassa tripp trapp tuoliin vauvasetti?

    Mulla olis kirsikanvärinen, käytännössä käyttämätön eli vain selkänoja oli muutaman päivän paikallaan- itse settiä ei saatu jostain syystä asennettua, tuoli on kyllä vanha (12v). Takuulaput ym löytyy. Maksoin 45e uutena, oon valmis myymään 30e (+ mahd. posti, oon Oulusta), jos kiinnostaa laita yv.
  9. P

    Pronaxen Annostus???

    Pronaxen on tosiaan hyvä ja yleensä hyvin siedetty lääke (en itse ole alan ihminen, mutta mies on), mutta tosiaankaan ei ole turhan takia reseptilääke, siksi varoitukset on paikallaan. Eli toimivasta vaaralliseen annokseen 'matka' on pieni, siksi varovaisuus on paikalaan ihan eri tavalla kuin ns...
  10. P

    Tytär toi matematiikankokeen, pisteitä 18/30, mikähän se ois numerona?

    Meillä nelosesta alkaen on saaneet myös numerot ja noissa max 30 pisteen kokeissa ollu aina yks puuttuva piste miinuksen arvoinen. Mielestäni aika tiukka arvostelu, kun 26 pistettä on 9. Sillä tuo 18 olis se seiska.
  11. P

    Ei pyydetty kummiksi :(

    Ihmettelisin minäkin ap:n tapauksessa - kehdataan pyytää kutomisia jne. Luulisi että jos joku syy olisi, niin olisi edes selittänyt miksi näin. Olisi tietysti ollut hieno jos mies heti alkuun olisi hoksannut sanoa siskolleen, että kun tuo edellisenkin kummilapsen muistaminen on käytännössä...
  12. P

    G: missä iässä taaperonne on ollut päivä sekä yö kuiva :) ?

    Esikoispoika rupes kuivaks ykskaks 1v9kk, eli pph luona otti muista mallia, mut huomattiin vaan et täähän on aivan kuiva -myös 12h yöllä. Seuraava, tyttö, alkoi käydä potalla veljen mallin mukaan joskus 11kk iässä, 1v5kk oli pitkiäkin aikoja päiväl ilman. Ongelma oli kakkoshätä, jonka suostui...
  13. P

    Vauvan sukupuoli

    No tilastollisesti se on joka kerta ihan yhtä suuri todennäköisyys, eli joka kerta n. 50-50. Aikaisempien sukupuolella ei ole minkäänlaista vaikutusta todennäköisyyteen.
  14. P

    Mitä jos en menekään sokerirasitukseen?

    Pikaisesti todeten, että oma nuorin oli myös tuota kokoluokkaa eikä sokereissa mitään vikaa - itse asiassa lapselta ei niitä edes seurattu, koska itseltäni seurattiin raskauden ajan edellisen lapsen ison koon takia ja koko ajan olen ollut alle arvojen (ja normaalipainoinen), meidän suvussa on...
  15. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Ilmoittaa, että tulee olla jäsen nähdäkseen -perustaja ilmeisesti täytyy lisätä meitä? Joskus ollu kerhossa, silloin sinne oli salasana, mutta oliso nykyisin menny eteenpäin tuo juttu...
  16. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Pine83, minulla ollut vähänä samaa, eli mielelläni en ole kovin paljon kirjoitellut (osin kyllä ettei tahdo ehtiäkään) tänne kaikkien nähtäväksi, joten kerho olisi kyllä kiva jos vaan jaksaisit olla aktiivisena? Meillä ollaan siirrytty myös kovin "tissivauvaksi" takaisin, eli ehkä desi...
  17. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei Miumiu83, meillä on kans "lusikkalakko" päällä ollut jo tovin (syö siis mitä käsin annetaan esim. leipäpaloja, appelsiinia ja mandariinia "kuorittuina" jne. Saman teki kun oli alahampaat tulossa, nyt ylähampaat pullottaa niin kovin, joten olen yrittänyt kärsivällisti tarjota - jos ei, niin...
  18. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Joo, meillä on tosiaan aika "hujoppi", esikoinen kulki aika keskikäyrillä, mikä on keskikokoisille vanhemmille se oletuski ja oli tuon pituinen n. 9kk iässä. Tänään tosiaan katsoin, tosiaan korkeintaan se kaks sormea jää nyt väliin (kun painaa puvun alas, ekaksi katsoin että jääkö siihen tilaa...
  19. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Onerva85, joo mä en oo tosiaan noita itse laskeskellu enkä sellaista oikein hallitsekaan, mutta joskus aikoinaan vaan kuulin tutulta biokemistiltä (tohtoriksi väitellytkin), jonka sanaan uskois että ei satunnaisista saunaoluista tmv. oo suurta huolta, eli oli laskuissaan tullut jokseenkin...
  20. P

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Niin jotka mietitte tuota Jekovitin makua, oletteko vilkaisseet pullon kylkeä, sehän on n. 98%:sta etanolia, eli ihmekös että kamalalle maistuu. Kummasti vauvat siihen makuun tottuu;), muu perhe meillä näin talvisin ottaa Minisunia.

Yhteistyössä