Hakutulokset

  1. D

    Auttakaa! Seuraanko hullua päähänpistoa ja lähtetän työhakemuksen?

    Minulla voisi olla hyvät mahdollisuudet tuo paikka saada. Olisi oikein hienoa. Ongelmat: Välimatka täältä 500 km. Miehen kanssa on just nyt tosi huonot välit, joten aikalisä voisi tehdä meille terää. Mutta entäs muksut? Aloittavat huomenna koulun täällä ja maanantaina ihan toisaalla... Jos...
  2. D

    Höh. Laitoin papuja kiehumaan illalla, kun ajattelin, että jaksan kyllä valvoa

    No, jaksoinhan minä. Pavut on keitetty ja nyt vasta väsyttää. Mutta... Nyt mulla on täysi viiden litran kattilallinen kuumia papuja. Eihän ne jäähdy jääkaappikuntoon moneen tuntiin. :headwall: Idiootti minä.
  3. D

    Oon varmasti tosi outo, mutta mua alkoi ahdistaa hirveästi, kun

    kiinteistövälittäjä oli hankkinut mun puhelinnumeron numeropalvelusta. Oon ollut tarkka, että oon antanut vain sähköpostiosoitteen, koska en halua puheluita (lapset aina riehaantuu, kun yritän keskittyä puheluun). Niin eiköhän tämä soita silti! :( Ollaan siis käyty katsomassa yhtä taloa...
  4. D

    Näin alas olen vajonnut...

    että kulutan taas aikaani täällä. Pitkään olenkin poissa pysynyt, mutta nyt tekemisenpuutteessa repsahdin. :saint:
  5. D

    Työtodistuksesta ja äitiyslomasta

    Miten se nyt meni, saako työtodistukseen merkitä, että työ on päättynyt silloin, kun on jäänyt äitiyslomalle? Minulla oli vuoden työpaikka, mutta jäin puolen vuoden jälkeen äitiyslomalle. Työtodistukseen on merkitty, että lopetin silloin, kun äitiysloma alkoi. Onko tuo oikein? Ja toinen...
  6. D

    Sanokaas nyt, mitä minun pitää kaupasta ostaa! Siis jouluksi.

    Lanttulaatikko ja porkkanalaatikko on tehty. Karjalanpaistia ei syödä (eikä muutakaan lihaa). Eikä juoda maitoa. Mutta mitä sieltä pitää ostaa? Leipää, leivänpäällistä... Auttakaa nyt, en jaksa ajatella, väsyttää niin. Lievää unenpuutetta ilmassa. :)
  7. D

    Onko teistä sopivaa ja fiksua käyttää vuoden 1918 sodasta nimeä vapaussota?

    Oonko ihan vähemmistössä, kun minusta se ei oikein ole asiallista? Entä voiko teistä sodan sanoa johtuneen siitä, että valkoiset tahtoivat itsenäisen Suomen ja punaiset halusivat Neuvostoliiton osaksi?
  8. D

    Onko kenenkään valokuvat hävinneet postissa? Miten tilanne ratkesi?

    Meillä ilmeisesti on tilatut valokuvat hävinneet matkalla. :( Netistä näkyy, että kuvat on valmistettu 9.10. mutta tänne niitä ei ole tullut. Tai tuli, muutama isompi kuva, jotka olivat eri lähetyksessä kokonsa takia. Mutta ne varsinaiset kuvat, ei ole näkynyt ei kuulunut. Onko muille...
  9. D

    Hyi sentään, kun säikähdin illalla! Saunottiin ja kun 3-vuotias tuli pois, meni ihan veltoksi

    Minä olin jo saunonut ja mies ja lapset saunoivat vielä. Tyttö rupesi karjumaan saunassa. Syy ei selvinnyt, mutta ei se selviä aina muulloinkaan. Sitä ei siis pidetty ihmeenä. Kun ei rauhoittunut mihinkään, mies päätti tuoda pois. Kävivät suihkussa ja tyttö tyyntyi siinä. Sitten toi lapsen...
  10. D

    Pitää nyt tulla ihan vasiten kertomaan, että

    minulla on ollut ihan mukava päivä. Siksi en olekaan ehtinyt istua koneella, vaan olen siivonnut, leiponut, käynyt kaupassa, lenkillä ja vielä seuroissakin. Mutta nyt piti tulla oikein asioikseen kertomaan tämä, kun joku harmaa eilen totesi, että minä aina vain valitan. :D Sen verran voin...
  11. D

    Tulisipa mies jo kotiin, häipyisin ulos samasta ovenraosta!

    Ihan kaamea päivä taas vaihteeksi. Hirvittävä verikoereissu autistitytön kanssa, ihan liian vaikeita kysymyksiä sisältävä puhelu sairaalasta ja vielä lisäksi tieto omista surkeista verikoetuloksista. Ja tyttö vieläkin ihan raivopäinen sen verikokeen jäljiltä. En vaan jaksa enää! Kädet ja...
  12. D

    Masentavaa... Matkakorvausten omavastuu nousee ensi vuoden alusta. Eipä saada enää sentin senttiä sairaalakäynnistä. :(

    Ymmärrän, että kelan menoja on karsittava. Todellakin ymmärrän. Mutta olisi ollut jotenkin reilumpaa, jos olisi valittu karsintakohteiksi sellaisia, jotka koskettavat kaikkia, asuinpaikasta riippumatta. Ei me tähänkään asti ole paljon saatu matkakorvauksia, jotain 5 euroa käynti. Mutta on...
  13. D

    En ihan älynnyt tuota yhtä vaalikonetta (Mtv3)

    Miksi ihmeessä siinä kyseltiin kaikkia vapaa-ajan juttuja? Mitä väliä sillä on, mitä ehdokas harrastaa? Vastailin niihin ajatuksissani ensin sen mukaan, mitä itse harrastan, mutta sitten tajusin, että ei niihin varmaan niin pidä vastata. :D Mutta en kyllä tajunnut, miksi ne kysymysten...
  14. D

    Astmasta tms. tietävät, apua kaipaan! Sairastin parisen vuotta sitten lievän keuhkokuumeen ja sen jälkeen

    minulla on ollut vaikeuksia hengittää sekä pakkasella että flunssassa. En vaan saa ilmaa riittävästi, ahdistaa, puristaa rintaa ja oksettaa. Jos olen ihan rauhassa ja liikun vain vähän, pärjään ihan mukavasti, mutta heti jos vaikka menen pakkasella kävelylenkille tai ripustan pyykkejä...
  15. D

    Oon ollut pari viikkoa täältä poissa. Voisiko joku sanoa, että on ollut edes vähän ikävä? Ja samalla kertoa,

    onko täällä tapahtunut jotain erityisen merkittävää? :)
  16. D

    Tyhmä kysymys valokuvien laittamisesta nettiin. Siis asian luvallisuudesta.

    Mitenkäs se nyt menee? Jos otan kuvan lapsestani (tai otatan kuvan itsestäni) jonkun urheilijan tms. kanssa, saanko laittaa sen FB:hen kansikuvaksi? Kansikuva kun taitaa aina olla julkinen... Eli onko ok laittaa vaikka Antti Ruuskasen, Sandra Erikssonin tai Toni Kohosen kuva naamakirjaan...
  17. D

    Mikähän siinä on, ettei voi sanoa olevansa kipeä tms.? (Mies siis)

    Tuli töistä ja vähän puhisi tuulikaapissa. Sen jälkeen oli kuin mitään ei olisi hätänä, kunnes piti laittaa lapsille iltapuuroa. Tinttaili ja tiuski minulle niin kuin pikkukakara ja kun saatiin riiviöt petiin, paiskasi sohvalle maata. Siinä on nyt puoli tuntia maannut peiton alla, eli on...
  18. D

    Tosi hölmö kysymys koiranpennuista. :)

    Minua on hirmuisesti huvittanut naapurustossa asuva koiranpentu, jota yritetään opettaa kulkemaan nätisti tiellä. Aina kun tulen vastaan, heittäytyy maahan. (Varmasti tekee saman muillekin, tuskin olen mikään poikkeus.) Maata röhnöttää vaan siinä, eikä liiku minnekään. Ei auta hihnasta...
  19. D

    Keräsin eilen härkäpavut. Mitä teen niille?

    Niitä on kipollinen, ei sen enempää. Keittää ne kai pitää, mutta miten kauan? Ensimmäinen kerta, kun härkäpavut suostui kasvamaan niin, että tuli jotain satoakin... Nyt ihan tyhmänä mietin, mitä noille pitää tehdä. :)
  20. D

    Suihkutilan seinissä kaakeleitten välissä mustia pilkkuja? Mitä ne on?

    Nyt on ruvennut tulemaan. Pari kuukautta sitten ei ollut juuri yhtään, nyt vaikka kuinka paljon. Kaikki on alle metrin korkeudella lattiasta. Siinä saumausaineessa siis. Onko me vaan siivottu huonosti? Äsken niitä hinkkasin irti, lähtivät kyllä, kun oikein tosissaan jynssäsi, mutta muuten ei...

Yhteistyössä