Hakutulokset

  1. E

    Synnytys kivunlievityksellä ja ilman

    Kaksi ensimmäistä epiduraalilla, kolmas spinaalilla, neljäs ilman mitään kivunlievitystä. Kyllähän nuo puudutukset poistivat kivut ja kaikki muutkin tuntemukset, mutta kyllä ilman kivunlievitystä oli minusta parhain kokemus. Kipu oli toki kovaa, varsinkin kun synnytys käynnistettiin ja...
  2. E

    Teidän kuusen koristeet? Jotain hullua, hauskaa, perinteistä, ihanaa, mitä?

    Meille tulee tänä vuonna punainen kuusi...tai siis kuusi on vihreä, mutta kaikki koristeet ovat punaisia :) Sellainen väriteema tänä vuonna ja uskon, että sopii jouluiseen olohuoneeseemme mainiosti. Kuusi tuodaan ja koristellaan huomenna.
  3. E

    Mies haluaa lapsesta Mintun!

    Minttu on kiva ja pirteä nimi :) Meidän kakkosesta ois tullut Minttu, jos olisi ollut tyttö.
  4. E

    kertokaa synnytyskertomuksia!

    Esikoinen syntyi rv 41. Heräsin aamulla klo 6 vatsavaivoihin, joita en osannut yhdistää alkaneeseen synnytykseen. Ajattelin vatsakipujen johtuneen edellisiltana syödystä mämmistä :) Klo 9 kivut kovenivat ja klo 11 lähdin mieheni kanssa synnärille. Siellä sitten kulutimme aikaa, kävimme kahvilla...
  5. E

    Jos sinulla olisi tyttö...

    Meillä on neljä lasta, joista 2 tyttöjä. Molempien (tyttöjen ja poikien) kanssa tulee pätemään samat säännöt. Siinä 16-17-vuotiaina voivat tuoda tyttö- ja poikaystävänsä yökylään ( ja tällä tarkoitan seurustelua, pelkkiä ystäviä saa aina tuoda yökylään). Tosin, meillä tuskin tulee olemaan omia...
  6. E

    Neljäs lapsi

    Ei ole raskasta, ei ollenkaan, vaikka olen tosi paljon lasten kanssa yksin, kun mies tekee pitkiä päiviä (hoidan kerho- ja eskariviennit/-haut, kaupassakäynnit ym ym). Meillä vanhin täytti eilen 7v, kakkonen täyttää heinäkuussa 5v, kolmonen täytti tammikuussa 3v ja nelonen tulee ensi viikolla...
  7. E

    ARGH!! Mikä päivä (sympatiaa kiitos)

    Ei nyt pahalla, mutta mä en nähnyt tuossa mitään ongelmaa. Mä olen ollut viikon YKSIN 4n lapsen kanssa, joista nuorin viikon ja 4 päivää vanha, seuraava 3v, seuraava 4,5v ja vanhin 6,5v. Olen kuskannut kerhot ja eskarit, neuvolat ja hammaslääkärit, käynyt kaupassa ja tehnyt kaiken yksin...
  8. E

    Perhepedissä/samassa huoneessa nukkuvat:onko teille tullut "tyypillistä" juoksutusvaihetta lainkaan?

    On lapsia, jotka nukahtavat yksin sänkyynsä aikuisen ollessa muualla (= pois makuuhuoneesta), mutta on myös lapsia, jotka jostain syystä eivät nukahda. Meillä esikoinen ei millään nukahtanut itsekseen, vaan itki. Mulla ei ollut sydäntä jättää toista yksin itkemään (tiedän, että moni olisi...
  9. E

    Mitäs tänään ohjelmassa?

    Mies lähti perjantaina kuukaudeksi kotimaahansa, joten lasten kanssa oleilen. Käydään luistelemassa, kun lounas syöty ja sen jälkeen kotihommia, jos jaksaa/viitsii.
  10. E

    Peheet joissa lapsilla on alle tai n. 2v ikäero, kysymyksiä :)

    Meillä kakkosen ja kolmosen ikäero 1,5v. Kakkonen oli meidän lapsista se "hitain", jos nyt niin voi sanoa eli oppi kaikista myöhimmin kuivaksi, kävelemään ym ym. Poika kyllä käveli hienosti, kun kolmonen syntyi, mutta ostimme Carenan sisarusrattaat, jotka olivatkin kovassa käytössä (teimme...
  11. E

    Perhepedissä/samassa huoneessa nukkuvat:onko teille tullut "tyypillistä" juoksutusvaihetta lainkaan?

    Meillä kaikki lapset ovat nukkuneet meidän kanssa sängyssämme ja siinä 1,5-2v iässä pojat siirtyneet omiin sänkyihinsä, jotka meidän makuuhuoneessa. Meidän sängyssämme nukkuu edelleen tyttö 3v ja tyttö 1 viikkoa. Kukaan isommista ei ole yöheräillyt ikinä (=yösyöttöjen loputtua), eivätkä...
  12. E

    Viikko sitten...

    Kiitos :heart:
  13. E

    Gallup: Oletko oikeasti onnellinen miehesi kanssa?

    1. Oletko oikeasti onnellinen miehesi kanssa? Olen. 2. Kauan olette olleet yhdessä? 8,5v 3. Jos et ole onnellinen miksi olet jäänyt suhteeseen? -- 4. Oletko pettäny miestäsi? En. 5. Bonus - kerro vielä jotain
  14. E

    Viikko sitten...

    ...eli 22.1.2011 meille syntyi neljäs lapsi :heart::heart::heart::heart: Tyttö syntyi rv 41+6 mitoilla 3710g ja 51cm. Isäni sai parhaimman synttärilahjan ikinä ;)=)
  15. E

    Ensimmäisen kerran mäki sorruin katsomaan toisten ostoksia... :O

    Kakkosta odottaessani olin yksin kaupassa ja ostin miehelle kolmt tölkkiä olutta, niin edessä oleva rouva katsoi paheksuen ja sanoi "Toivon mukaan et itse vaan noita juo!" :O Menin ihan sanattomaksi : /
  16. E

    Ensimmäisen kerran mäki sorruin katsomaan toisten ostoksia... :O

    Mitäköhän minusta ajateltiin tänään, kun olen viimeisilläni raskaana ja kävelin täpötäyden ostoskeskuksen läpi Alkon kassi käsikynkässä pullot kilisten?:whistle:
  17. E

    Tuoko teillä joulupukki kaikki lahjat?

    Pukki tuo lahjasäkissä muutamat lahjat, ei läheskään kaikkia.
  18. E

    G Omantunnon kysymys

    Jättäisin. Olin kerran isäni kanssa kaupassa ja jäin autoo istumaan, kun isä meni poikien kanssa kauppaan. Viereen tuli keski-ikäinen pariskunta autollaan ja nainen kolhaisi melko kovaa ovellaan vanhempieni autoa. Minä en päässyt autosta ulos, kun ovet olivat lapsilukossa (olin takapenkillä)...
  19. E

    Mä haluan oikaista teidän yleisen käsityksen somalimiehistä

    Mä en ole vieläkään (7 avioliittovuoden jälkeen) päässyt mieheni kanssa noin pitkälle ;)
  20. E

    Synnytyksen käynnistyksestä jotain tietävät (nkl)

    Mulla kakkonen käynnistettiin rv 41+6 Jorvissa raskausmyrkytysepäilyn takia.Painoarvio oli 4670g, mutta poika painoíkin vain 4260g. Kolmonen taas syntyi itsekseen rv 41+6. Edellisenä päivänä oli ollut eka yliaikaiskontrolli, joka pisti vipinää vauvaan. Mulla ei ollut ollut minkäänlaisia...

Yhteistyössä