Hakutulokset

  1. M

    Joulukuun pikkutontut

    raapale tervetuloa mukaan:)Kyllä meillä on laita Poppeliinille yksäriä niin pääset sinne kirjoittelemaan.siellä on paljon aktiivisempaa kuin täällä ja muitakin joiden lapsella on refluksia ja/tai allergioita.
  2. M

    Joulukuun pikkutontut

    On ikuisuus kun on tänne ehtinyt kirjoittamaan:ashamed: Mun äiti tuli meille kyläilemään pojan kummin kyydillä maaliskuun alussa ja se oli meillä 1,5kk enkä silloin viitsinyt olla koneella ja nyt kun poikakin on paljon hereillä myös päivisin niin näiden neljän kanssa on paljon muutakin...
  3. M

    Joulukuun pikkutontut

    jospa muutaman sanan kirjoittaisi. Meillä edelleen nukutaan hyvin suuri osa päivästä ja yöllä herätään kerran tai ei ollenkaan.Nyt pojalla on taas nuha ja yskii,eilen lämpöili ja soitettiin päivystykseen mutta ei kuulemma tarvii tuoda näytille kun vonti on muuten hyvä ja jaksaa syödä ja olla...
  4. M

    Joulukuun pikkutontut

    Kahlan kyllä on.Esim.ristiäispäivänä nukkui koko aamun välissä vain hörppäsi hieman maitoa ja jatkoi samantien uniaan.Kastetoimituksen ajan oli hereillä (pappi oli meillä kaikenkaikkiaan tunnin ja siinä välissä ehti juoda kahvit,kastaa lapsen ja täyttää kummitodistukset) ja loppupäivän...
  5. M

    Joulukuun pikkutontut

    Fantaihana jaksuja:hug: Ja vatsatautisille pikaista paranemista. MarsuJaSiskit meillä on pojalla body ja puolipotkarit tai body ja potkarit.Jos varpaat ja sormet tuntuu kylmiltä laitan paksut sukat ja tumput lisäksi. Pukluja ei juuri tule vaikka onkin pullomaidolla vesilelu hienoa jos...
  6. M

    Joulukuun pikkutontut

    Miimau oikein suuret onnittelut pojasta:flower: D2 vitamiini ei imeydy niin hyvin kuin D3 vitamiini mutta Jekovittia meillä on kolme ensimmäistä lasta saanut pelkästään niin kauan kuin on tippoina D-vitamiinit saanut ja itse uskon että sekin on parempi kuin ei tippoja ollenkaan.Voihan niitä...
  7. M

    Päivärytminne? (Äidin ja vauvan)

    Mulla on neljä lasta joista kaikki kotihoidossa (5v,4v,1v ja 7vk) Vauvalla ei ole mitään rytmiä mutta muuten mennään seuraavasti: 8.00 aamupala 11.00 ruoka 13.30 välipala 16.30 ruoka 19.30 iltapala Välissä käydään pihalla jos vauva nukkuu sopivasti paitsi nyt ei olla viikkoon päästy...
  8. M

    Vauvojen pakkasrajasta

    siinä pakkasrajassa on minusta enemmän kyseessä se ettei vauvan keuhkot vielä kestä kuivaa ja kylmää pakkasilmaan kuin se että vauva muuten paleltuu.Tavallisissa vaunuissa vaunujen sisälämpötila pysyy aika hyvin plussan puolella myös kylmemmällä ilmalla puolituntisen mutta noista vaunuista en...
  9. M

    Joulukuun pikkutontut

    Kaikilla taitaa olla ristiäis ja vauva kiireitä kun on näin hiljaista... vesilelu teillä ei ollut ihan helppo alku. Meillä menee myös pelkkää korviketta ja kertamäärä on 60-100ml ja noin kolmen tunnin välein syö. Meillä on yöt mennyt kummalliseksi kun ekan pätkän nukkuu neljä tuntia ja...
  10. M

    Joulukuun pikkutontut

    Kahlan ymmärrettävästi:)Ja mistäpä sitä voiskaan kaikkea tietää.Onneksi "avasit suusi" :)Kannattaa varmaan tosiaan maanantaina soittaa sinne.Käytännötkin varmasti vaihtelevat paikoittain. Joo ne koot vaihtelevat todella hurjasti joten niissä kannattaa olla tarkkana:)Meilläkin on käytössä 68cm...
  11. M

    Joulukuun pikkutontut

    fb:sta siellä on keskustelu tosiaan aktiivisempaa kuin täällä. imetyksestä mä olen nyt päättänyt sen lopettaa, syitä on monia mutta pääasiassa se että maitoa ei alusta saakka ole riittänyt ja poika hermostuu tissillä todella helposti ja koska poika on muutenkin todella kova itkemään ja mua...
  12. M

    Joulukuun pikkutontut

    Susimieli kurjaa että eppari vaivaa mutta hienoa että asia korjataan näin pian. Tosi ihanaa että oot saanut täältä ihan oikean kaverin:)Niitä ei ole koskaan liikaa:) kaupassa käynnistä meillä poika kävi meidän kanssa vain jouluruoka kaupassa mutta muuten ei ole käyty.Muutenkin meillä...
  13. M

    Joulukuun pikkutontut

    Marciano meillä siis pojalla oli nuha,yskä ja ääni käheänä,hengitys oli vaikeaa ja ei jaksanut enään syödä ja pissaa tuli hyvin vähän,kuumetta ei onneksi noussut.Tauti todettiin räästä otettavalla näytteellä.Sairaalan päivytyksesssä myös tatesivat että keuhkoista kuuluu vinkumista jonka takia...
  14. M

    Joulukuun pikkutontut

    vakuutuksesta meillä ei ole vauvalla vakuutusta sisaruksista meillä ne hoitavat vauvaa kilpaa,varsinkin esikoinen ja kolmonen,kakkonen malttaa keskittyä myös omiin touhuihinsa.Onneks ei kolmoselle tullutkaan pelättyä mustasukkaisuutta. kakka nyt sitä taas tulee normaalisti pari kertaa...
  15. M

    Joulukuun pikkutontut

    syntymäpainosta meillä poika oli ylittänyt syntymäpainonsa kolmen viikon neuvolassa mutta viikon iässä kotikäynnillä puuttui vielä kymmeniä grammoja. ehkäisy ja seksi meillä seksiä oli ekan kerran n.viikko synnytyksestä eikä ehkäisyä ole vieläkään käytössä vaikka tämän pojan piti olla...
  16. M

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Oikein paljon onnea kaikista nyyteistä:flower:
  17. M

    Joulukuun pikkutontut

    Tuisku81 Mä oon sitä mieltä ja tää on siis vaan minun mielipide ja kenenkään ei tarvii vetää herneitä tästä nenään eikä tehdä niin kuin minä kerron vaan näkemykseni asiaan.Eli meillä esikoinen nukkui vain ja ainoastaa omassa sängyssä alusta asti ja kaksi viikkoisesta asti omassa huoneessaan...
  18. M

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Oikein kovasti onnea kaikille nyytin syliinsä saanneille:flower: Ja kärsivällisyyttä omaansa vielä odottaville:hug: Metsätähti ja pikkumies ylihuomenna kolme viikkoa:heart:
  19. M

    Joulukuun pikkutontut

    millis1981 meillä on ollut täytekakkua,voileipäkakkua,karjalanpiirakoita ja päälle munavoita+jotain muuta,keksiä,mehua,kahvia,teetä ja jonkun lapsista oli juustokakkua tai muuta makeaa piirakkaa.Näillä on pärjätty ja hyvin on kelvannut.Esikoisen aikaan oli myös kaksi kuivakakkua ja pullakranssi...

Yhteistyössä