Hakutulokset

  1. N

    Siis kuin paljon tota kantalappua tehdään?

    Just tein itselleni sukat. Kantalappua teen yleensä jotain 22-24 kerrosta.
  2. N

    Pitääkö tilata alkupalatki jos menee ravintolaan syömään?

    Joskus harvoin kun käydään ravintolassa niin saatetaan tilata alkupala puoliksi ta siis jos on jotain sellaista pientä naposteltavaa alkupalaa jotka maksaa 2-3? annos, niin pari sellaista. En mä mitään alkusalaattia tai keittoa ole koskaan tilannut. Ihan miten itse haluaa.
  3. N

    Vinkkejä niin tärkeästä tutista luopumiseen

    Meillä oli poika 2v2kk kun tutti jäi pois. Tutti oli tosi tärkeä, aina suussa. Mutta yks päivä oltiin ulkona, pojalla tutti. Tutti oli pudonnut maahan ja meidän koira tuli ja alkoi syömään sitä. No sit sanoin että nyt täytyy tutti heittää roskiin kun koira söi sitä, ei sitä voi enää syödä. Tutti...
  4. N

    Käykö kaikki miehet joka päivä suihkussa? Muistuttamatta?

    Kyllä käy. On sellainen työ että vähän pakko käydä.
  5. N

    Tupperwareasiantuntijat hoi!

    Meillä on sellainen kelta-vihreä (lime). Se on Tupperwaren ja niitä oli myynnissä joskus -90 luvun lopussa joku erikoiserä. Toimin silloin konsulenttina ja hommasin sen itselle silloin.
  6. N

    Valmissoseet

    Meillä ku aloitettiin kiinteät niin kolmantena päivänä ei tosiaankaan mennyt puolta purkillista sosetta. Eka kuukausi mentiin 1-5 teelusikallista kerralla. Sitten kun kuukausi oltiin harjoiteltu niin meni se puoli purkkia. Kyllä mä joskus pakastin soseita ja ihan hyvänä säilyi. Laitoin pieniin...
  7. N

    Kiva kun ilmoitus kulkee... :(

    Tähän haluan vaan sanoa että tosiaan on verikoe. Mutta yksi yleisimmistä ja eniten tehdyistä teseistä, eikä ole kallis yhteiskunnalle. monesti jos on jotain vaivaa, mitä tahansa niin kilpirauhaskokeet otetaan sen takia että poissuljetaan ettei vika ole siinä, koska on niin helppo ja halpa testi.
  8. N

    Olisiko täällä kellään jakaa kokemuksia vauvan lonkkatuista?

    Meidän keskimmäisellä vajaa kolme vuotta sitten huomattiin synnärillä lonkkaluksaatio ja sai lonkkalastan. Meillä oli kontrolli lasten polilla kahden viikon välein ja niinä aamuina otettiin lasta pois ja kylvetettiin. Lastan kanssa ei käyty kylvyssä, mutta eipä tuota useammin tarvinnutkaan käydä...
  9. N

    KESÄVAUVAN VAATETUS??

    Meillä poika syntynyt ihan toukokuun lopussa ja kyllä se kesäkuu meni ainakin pitkähihaisissa bodeissa ja potkareissa tai housuissa. loppukesä oli melko lämmin ja silloin oli kyllä sit sellaisia helleasujakin päällä oikein lämpiminä päivinä. En mä ainakaan kauheesti lyhythihaista vaatetta...
  10. N

    Turvaistuin 5-pistevöillä sekä selkä että kasvot menosuuntaan? Mikä?

    Niin siinä testissä oli vissiinkin istuin väärin asennettu näin olen kuullut/lukenut. Ja kovasti olen nyt tuohon cosmicciin tykästynyt ja sitä harkinnut. Two-way eliten sivutuet ei minullekaan kelpaa. Täytyy tuota HTS:n istuinta katsoa, millaiset sivutuet siinä on? Kiitos jo vastanneille.
  11. N

    98cm bodyt

    Vaikka onkin ketju vähän pudonnut niin vastaan tuohon yöhaalari kyselyyn että H&M:llä on ainakin netissä isoja kokoja, ainakin 116cm asti. Menee meidän 5-vuotiaalla vielä, joka tykkää pitää yöhaalaria. Ja Anttilassa on kans joskus ollut ainakin 110cm.
  12. N

    Turvaistuin 5-pistevöillä sekä selkä että kasvot menosuuntaan? Mikä?

    Siis nyt on hakusessa turvaistuin jossa lapsi on 5-pistevöillä kiinni molempiin suuntiin, nyt alkuun selkä menosuuntaan sit myöhemmin kasvot menosuuntaan. Tälläisiä istuimia ei tietääkseni paljon ole. Monessa joutuu sit ottamaan 5-pistevyöt pois kun käännetään kasvot menosuuntaan, mutta...
  13. N

    Milloin uimahalliin?

    Kaukalo mukaan, niin meillä on vauvauinnissa.
  14. N

    Onko muita viisivuotiaita jotka vielä viettävät lähes kaiken vapaa-aikansa

    Meillä ihan kohta 5v poika ja on kotihoidossa, kaksi pienempää sisarusta myös. Kotosalla me ollaan, mitä nyt kerhoissa käydään ja koko perheen voimin kyläilemässä tai meillä vieraita. Asutaan kyllä "metsän keskellä" että naapurissa ei ole lapsia että ei tuo poika ole kertaakaan tainnut olla...
  15. N

    Milloin uimahalliin?

    Eikös se suositus ole että 1vuotiaan kanssa normaaliin uintiin. Monesti lastenaltaassa ei ole mitenkään lämpimämpi vesi, klooria voi olla "liikaa" pienelle, pöpöjä, jos ja kun vettä menee suuhun. Me ollaan kaikkien kans käyty vauvauinnissa enkä mä kyllä alle 1v veis tavalliseen uintiin. Mutta...
  16. N

    Minkälaiset sukset 5-vuotiaalle?

    Ihan oikeat sukset ja monot on meillä ja niitä suosittelen. Ei ne remmi-systeemit oikein ole hyvät. Tänään just hiihdettiin kohta 5v:n kanssa ekaa kertaa tänä talvena, kyllähän se aikamoista kaatuilua oli, mutta harjoitus tekee mestarin. Eikä viime talvenakaan kokeiltu kun muutaman kerran joten...
  17. N

    98cm bodyt

    Meidän poika on jo 2v6kk ja vielä muutama body käytössä, mitä nyt kaappiin muutama 92 tai 100cm on eksynyt ja kyllä niitä vielä käytetään. Poika ei ole mitenkään iso kun noi vielä mahtuu ja muutenkin 90cm vaatteet käytössä. Mutta asiaan. Jesper Juniorissa on 100cm bodeja, Nalle-mallistoa. Ne...
  18. N

    Lähiaikoina PHKS synnyttäneitä? kokemuksia? fiiliksiä?

    Kolme lasta siellä synnyttänyt viiden vuoden sisällä ja ihan hyviä kokemuksia. Synnytyksessä ollut mukavat kätilöt ja sellaiset joista ammattitaito on oikein "huokunut" ulospäin. Kaks pitkää synnytystä, joissa sydänäänet laskenut vauvalla mutta ammattitaitoinen henkilökunta hoitanut kaiken...
  19. N

    Mistä kattomobile?

    Me tehtiin itse. Sellainen pikkupyykin kuivatusteline, pyöreä, missä pyykkipojat kiinni, varmaan tiedätte. Se katosta roikkumaan narulla ja siihen voi ripustaa vaikka pieniä pehmoeläimiä. Tai laittaa värikkäitä paperin palasia tai vaikka sukkia. Helppo ja halpa. Ei välttämättä niin kaunis, mutta...

Yhteistyössä