Hakutulokset

  1. N

    Onko täällä lyhennettyä työviikkoa tekeviä, jotka ovat normaalisti perjantait pois töistä? Miten tällä viikolla?

    Mulla oli sopimus siitä, että teen 80% työaikaa. Jos muut teki 7,5h*5=37,5h niin minä tein siitä 80% eli 30h. Normaalisti siis 4 työpäivää. Jos oli vajaa viikko muilla, niin tein 80% muitten työajasta. Eli jos heillä oli 30h työviikko, niin minä tein siitä 80% eli 24h. Käytännössä siis...
  2. N

    Pienten lasten äidit: miten järjestätte ajan liikunnalle??

    Sulla on varmaan ne tuplarattaat? Lenkille, lenkille ja lenkille! Jos suinkin onnistuu, niin ota välillä juoksuvetoja kävelylenkin aikana. Itse urheilin mammalomalla lasten kanssa. Lykin vauvaa vaunuissa, isompi pyöräili (meillä 3v. ikäeroa). Mentiin joka paikkaan kävellen/juosten/pyörällä...
  3. N

    Aika jees: 80 euron alennus pojan pyörästä plussakortilla

    Meillä on kuopuksella käytössä aikanaan esikoiselle Biltemasta 69 eurolla ostettu 16 tuumainen peruspyörä. Siinä ei ole ollut yhtään mitään vikaa, ollut käytössä esikoisella 2 kesää ja nyt on kuopuksella toista kesää. Esikoisella nyt toista vuotta Citymarketin "crossi"pyörä, vaihteilla. Sekin...
  4. N

    Meillä on AINA siistiä..

    Meillä ei ole aina siistiä. Oli silloin, kun olin kotona lasten kanssa ja vielä silloinkin, kun tein 4-päiväistä työviikkoa. Nyt ei ole. Ei olen 1,5h aikaa päivässä kotitöille. Jos on tunti "vapaata", niin menen mieluummin lenkille kuin siivoan.
  5. N

    Jos teille tulis huostaanotto

    http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1159473-mies-juo-joka-viikonloppu-nykyaan-2-kertaan/
  6. N

    Millaiset 1 vuotis synttärit teillä oli?

    Se 1v. ei päivästä sen kummemmin ymmärrä eikä jälkikäteen muista... Itse olen panostanut synttäreihin enemmän siinä vaiheessa, kun lapset on itse osanneet niitä suunnitella yhdessä mun kanssa, eli noin 3v. eteenpäin. Silloin he osaa itse sanoa, minkälaiset juhlat haluaa ja niistä jää jo...
  7. N

    Millaiset 1 vuotis synttärit teillä oli?

    No ihan tavalliset synttärit oli molemmilla, kun 1v. täyttivät. Kutsuttiin vieraat tekstarilla/soittamalla... Isovanhemmat, kummit, joitain ystäväperheitä (eri päivänä sukulaisten kanssa). Kuvassa käytettiin molemmat, mutta ei nyt sentään samana päivänä :D
  8. N

    alkon mainos

    Aha. Mä en vielä tiedä, onko kasvatukseni onnistunut täydellisesti, lapset sen verran pieniä. Mutta toisaalta en pidä teinin huutamista ja raivoamista kasvatuksen epäonnistumisena, vaan tietyllä tavalla normaalinakin tuon ikävaiheen juttuna.
  9. N

    alkon mainos

    Ei mulla ole teiniä (vielä), mutta toivon itse pysyväni noin rauhallisena, jos teinini joskus käyttäytyy noin.
  10. N

    alkon mainos

    Mun mielestä se oli just hyvä. Teini mesosi viinan hakemisesta ja äiti piti pään kylmänä.
  11. N

    Äh, hankala tilanne...

    No jos äitisi ei voi jättää tuota siunausta, jonka sinä suorittaisit, näkemättä, niin hän ei joka tapauksessa näe sitä, kun sinä et voi sitä suorittaa. Vai kuinka? Mutta joo, jos olet äidiltäsi kysynyt jo ja hän on kieltäytynyt, niin ei kai siinä sitten mikään auta.
  12. N

    Äh, hankala tilanne...

    Niin ja siis äitisi voi lähteä varuilta vähän ennen siunausta lasten kanssa pois?
  13. N

    Äh, hankala tilanne...

    Miksi äitisi ei voi mennä lasten kanssa pois kirkosta, jos tulee tiukka tilanne? Menette kaikki vierekkäin istumaan ja jos tulee tarve lähteä, niin äitisi lähtee ulos, et sinä.
  14. N

    Tänään tapahtunutta...

    Nipo nipompi ap. En olisi jaksanut vihoitella alkuunkaan.
  15. N

    Hei te jotka ootte käyttänyt cerazettea ja vuotanu kokoajan runsaasti

    3kk jaksoin katsella vuotoa, sitten riitti.
  16. N

    Hei te jotka ootte käyttänyt cerazettea ja vuotanu kokoajan runsaasti

    Hormonikierukkaan vaihdoin, loppui vuodot. Meinasi vaan olla hankalaa, kun täällä olisi haluttu ottaa papa-koe ennen kierukkaa ja sitä ei voi ottaa kun vuotaa... Ja kun vaan vuosin ja vuosin enkä toisaalta halunnut lopettaa Cerazetteja ennen kuin oltiin laitettu kierukka.... Mutta joo, nyt...
  17. N

    Miksei työtön mies saa olla vauvana jos haluaa?

    Mutta eikö ollut kyse siitä, että mies saa työKYVYTTÖMYYStukea, eikä työttömyyskorvausta? Eli saa tukea, koska ei ole työkykyinen, ei siksi ettei ole saanut töitä.
  18. N

    YH:T! Haluatteko lapsenne lomilla isälleen?

    Jos eroaisimme, niin toki lapset olisi kesälomallaan isänsä luona. Mielestäni olisi ihan oikein ja kohtuullista, että lapset olisivat lähes koko isän kesäloman ajan hänen luonaan. Itse varmasti ajoittaisin oman lomani sitten niin, että olisin lomalla silloin kun lapset olisi mulla. Eli jos isä...
  19. N

    Miksi lapsi ei halua mennä koulukaverin synttäreille?

    Mä tsemppaisin lähtemään. Tai ainakin vaatisin selittämään hiukan paremmin. Juttelisin lapsen kanssa siitä, että synttäreillä käymällä voi saada kavereista vielä parempia kavereita, on helppo käydä kaverin luona kun siellä on muitakin ja myöhemmin uskaltaa samaan paikkaan paremmin, kun on jo...

Yhteistyössä