Hakutulokset

  1. nelli-86

    Vauva hoitoon mummon kanssa kun muu perhe ulkomaille?

    Jos pienen vauvan vanhemmilla on tarvetta saada viikko tai kaksi kahdenkeskistä lomaa kun on niin rankkaa (siis kun vauva on alle vuoden) niin olis varmaan kannattanut miettiä sitä voimavara-asiaa ennen lapsen hankkimista. Ymmärrän, että parisuhdetta pitää hoitaa ja sitä kahdenkeskistä aikaa...
  2. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Ai miksi ei ole 10kk neuvolaa? Kyllä meillä ainakin on...
  3. nelli-86

    Apuja 5kk vauvan nukuttamiseen

    Meillä myös nukahdettiin ekat 5kk tissille tai vaunuihin. Sit vaan aloin nukuttaa ensin viereen (siis ilman tissiä) ja siitä sit omaan sänkyyn. Vieressä kun nukutin niin olin niinkun en olis ollutkaan. Jos kääntyi mahalleen ja alkoi touhuta niin käänsin takasin, laitoin tutin suuhun ja annoin...
  4. nelli-86

    Minkälaisissa purkeissa tms. olette pakastaneet vauvanruokaa?

    Ninuski: Sen hankaluuden takia minäkin siitä luovuin suuremmassa mittakaavassa. Mutta en oikein oo keksinyt muutakaan, minkä avulla saisi suunnilleen jääpalan kokosia annospaloja harvemmin ja pienemmässä määrin syötävistä ruuista...
  5. nelli-86

    G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

    Sf-mitta mitattu 37+2 ja oli 35cm. Poika syntyi 38+0 2920g ja 47,5cm.
  6. nelli-86

    Minkälaisissa purkeissa tms. olette pakastaneet vauvanruokaa?

    Mä olen myös pakastanut niihin ihan pieniin minigrip-pusseihin ja sit jääpalamuotteihin (ja siitä isoon minigrip-pussiin kun jäätynyt). Nyt kun ei enää makuannoksia tarvi, niin suosin noita pieniä pusseja (menee pienenen tilaan pakkaseen, kun latoo päällekkäin) ja sit esim parsakaalia ja muuta...
  7. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Wendylle onnea! Olis kyllä itsekin toiveissa toinen, mutta oon ajatellu että 2-3 vuotta on meille sopiva ikäero. Mikäli sitä toista nyt siis ikinä tulee, on vähän semmosta ja tämmöstä tää homma nyt... Nuutti istuu itse syöttötuolissa jar rattaissa. Lattiallakin hetkiä, mutta koko ajan pitää...
  8. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Meillä syödään jo viisi ateriaa päivässä. 8-8.30 aamupuuro 10.30-11.30 lounas 13-14 välipala 15.30-16.30 päivällinen 19-19.30 iltapuuro Tissittelyt on kovasti vähentyneet kiinteiden mukaan tultua ja aluksi se harmitti tosi paljon. Nyt oon kuitenkin päässyt sinuiksi asian kanssa, ihan...
  9. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Meillä on maisteltu kaura-, riisi-kaura- ja manna-kaurapuuroja. Hyvin maistuu kun lisää nannia ja jotain marjaa/hedelmää. Mutta Nuutti kaipaa, että puurot keitetään vähän ylikypsiksi ja ajetaan sauvasekottimella.
  10. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Hienoa commender, että kivut jäivät. Vaikka nyt toipumisaika tuntuu haastavalta, niin pidemmän päälle se on ihan varmasti sen arvoista :D Tervetuloa takasin bb! Meillä oli 5kk-6kk neuvoloiden välillä tullut painoa alle 200g ja neuvolantädillä ei ollut mitään ongelmaa sen kanssa. Sanoi...
  11. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Meillä on pari vanupukua ja niiden turvin aattelin syksyn pärjätä. Talveksi ostin kunnon toppahaalarin lähinnä lopputalvea ajatellen. Lisäksi on äp-haalari, jota ajattelin päiväunikäytössä lähinnä pitää. Kevääksi sit ostettava välikausihaalari ja varmaan jotain muutakin (ainakin kuravaatteet)...
  12. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Meillä on alotettu joku 5 viikkoa sitten kiinteät ja nyt jo syödään aamulla ja illalla puuroa (hedelmäsoseella höystettynä) sekä lounas, välipala ja päivällinen. Puurot on alotettu reilu viikko sitten. Eilen alotettiin lihat maistamalla muutama lusikallinen kanaa ja bataattia. Seuraavaksi sitten...
  13. nelli-86

    Teutonia Timmy-rattaat? Kokemuksia?

    Mistä olette Timmyjä ostaneet?
  14. nelli-86

    Teutonia Timmy-rattaat? Kokemuksia?

    Ton pitkän käyttöiän takia mäkin Timmyihin oon tykästynyt. Tosin vaunuina ei olisi tarvetta kantokopan kanssa, mutta makuuasento reilu 6kk pojan kanssa on ehdoton. Onko millaset työntää lumessa/loskassa?
  15. nelli-86

    Teutonia Timmy-rattaat? Kokemuksia?

    Onko kokemuksia ko. rattaista? Myös ehdotuksia muista vastaavista otetaan vastaan! Tulisi käyttöön reilu 6kk vauvalle yhdistelmien tilalle. Hakusessa siis vähän pienemmät ja kevyemmät vehkeet kun yhdistelmät. Rattaissa tulisi olla makuuasentoon menevä selkänoja, nivelaisa, isot pyörät ja hyvä...
  16. nelli-86

    Teutonia Timmy-rattaat? Kokemuksia?

    Onko kokemuksia ko. rattaista? Myös ehdotuksia muista vastaavista otetaan vastaan! Tulisi käyttöön reilu 6kk vauvalle yhdistelmien tilalle. Hakusessa siis vähän pienemmät ja kevyemmät vehkeet kun yhdistelmät. Rattaissa tulisi olla makuuasentoon menevä selkänoja, nivelaisa, isot pyörät ja hyvä...
  17. nelli-86

    Koliikkivauva

    Meillä ei osteopaatista ollut apua vauvan mahavaivoihin ja itkuihin. 3 kertaa käytiin ja mitään parannusta ei tapahtunut. Onneksi ne meni jo ohi, vauva kun on ihan kohta 6kk vanha. Se 3kk rajapyykki on ihmeellinen, sanotaan että silloin loppuu huudot. Meillä ei silloin vielä täysin loppunut...
  18. nelli-86

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Kyllä meillä on kyyneleitä tullut jo pidemmän aikaa. En kyllä yhtään muista koska alkoi tulla, mutta on varmaan 1-2kk kyynelehditty jo. Nuutti syö lounaaksi vihannes/kasvissosetta ja marjaa/hedelmää ja päivällisellä marjaa/hedelmää. Illalla otetaan velliä, suosikki on peruna-porkkanavelli...
  19. nelli-86

    6kk täysimettävät/täysimettäneet

    Meillä poika oli 5kk 1vko täysimetyksellä, jonka jälkeen alotettiin soseiden maistelu. Päivisin hän söi 1,5-2,5 tunnin välein ja yöllä pari kertaa (klo 20.30-7.30 välillä). Eli ei nyt niin kotin usein, etteikö sitä jaksanut. Paino kehittyi hyvin suhteessa pituuteen. Täysimetyksellä ei oltu 6kk...
  20. nelli-86

    5,5kk vauvan päiväuniongelmat?

    Mulla on 5,5kk vauva, jonka kanssa on nyt viime aikoina (ehkä 1-2viikkoa) ollut sama ongelma joka päivä. En meinaa saada häntä päiväunille, en sitten millään. Poika on eirräin väsynyt, haukottelee, hieroo silmiään, kiukkuaa. Mutta ei nukahda! Olen yrittänyt nukuttaa sängylle, vaunuihin...

Yhteistyössä