Hakutulokset

  1. Piikkikampa

    Miksi ostaa pienille tytöille luistimia, joissa on kärkipiikit...?

    Oikeastaanhan pointtina ei siis ole "miksi ostaa tytöille kaunoluistimet" vaan "miksi tyttöjä opetetaan luistelemaan kaunoluistimilla väärin", eikös näin?
  2. Piikkikampa

    Leivontaideoita allergisen lapsen synttäreille?

    minkälaista tuo Sunnuntain vispautuva vaniljakastike on, kuinka lötköä ja minkä makuista? kokeilin tänään Sunnuntain maidotonta kuohkeaa vispiä, ja maku oli aika järkyttävä...
  3. Piikkikampa

    Leivontaideoita allergisen lapsen synttäreille?

    Pitäis siis suunnitella tarjottavat tytön 2v synttäreille. Päivänsankarilla on maito-, soija- ja kananmuna-allergia, yhdellä lapsivieraista myös maitoallergia ja yhden aikuisvieraan ruokavalio on gluteeniton-laktoositon. Ihana yhdistelmä.. Tietysti voisin tehdä erikseen muutaman...
  4. Piikkikampa

    Maitoallergiasta taas kysyttävää. Altistus nyt tehty.

    :D No kiva jos oli jotain apua. :) Muistan itekin miten hirveesti noi allergia-asia mietitytti kun mistään ei tullut selkeitä ohjeita, ja jotenkin tuntu muutenkin että just suolisto-oireista allergiaa on hankalampi ja hitaampi selvitellä. Meillä oli siinä vielä maidon lisäksi kotimaiset viljat...
  5. Piikkikampa

    Maitoallergiasta taas kysyttävää. Altistus nyt tehty.

    Meille ravitsemusterapeutti sanoi, että kyllä se kauramaitokin (tms.) on jo ihan kelvollinen tuolla vuoden kieppeillä (eipä teilläkään paljon puutu). Täytyy muuten vielä mainita, että se almiron pepti on sitten niin kamalan makuista että siitäkään teille tuskin edes iloa olisi. Meidän neiti ei...
  6. Piikkikampa

    Maitoallergiasta taas kysyttävää. Altistus nyt tehty.

    Niin juu, ja meilläkään ei muuten noissa verikokeissa mitään näkynyt, allergia todettiin sitten poli-altistuksella. Mutta itse ainakin pidin ihan selvänä mennä maidottomalla ruokavaliolla altistukseen asti, koska altistukseen mentäessähän tilanteen pitää olla "normaali", eli ei...
  7. Piikkikampa

    Maitoallergiasta taas kysyttävää. Altistus nyt tehty.

    Meillä oltiin vajaa vuosi sitten hyvin vastaavanlaisessa tilanteessa, tytöllä siis myös suolisto-oireinen maitoallergia. Poliaikaa saattaa tosiaan joutua vähän odottelemaan, tosin me päästiin kyllä varsin nopeasti sen vuoksi että apteekin allergiakorvike (almiron pepti) on ilman...
  8. Piikkikampa

    Onko jotenkin outoa antaa korviketta 1,5-vuotiaalle?

    kaipa teidän lääkärillä on ollut joku erityisperuste miksi on käskenyt tuota jauheversiota käyttää, joten mikäs siinä sitten. meidänkin (myös maitoallerginen) tyttö käytti apteekin almiron pepti -maitojauheesta tehtyä maitoa n. 1,5 vuotiaaksi, kunnes pystyttiin siirtymään riisimaitoon (joi tosin...
  9. Piikkikampa

    Kuvittelenko vain vai onko palsta hiljentynyt?

    mieki oon yrittäny täällä muutamaan otteeseen käydä uudistuksen jälkeen, mutta jotenkin ei nappaa vaan enää ollenkaan.. :/ nooh, ehkä tässä olis nyt sitten hyvä sauma lopettaa koko palstailu, mietinkin jo aiemmin että ihan liikaa palstalla notkun :p hölmö juttu muuten, kävin vähän aikaa...
  10. Piikkikampa

    jos sivuhistorian tyhjentää..

    temp? mistä sellanen löytyy? no juu, mutta kiitos kuitenkin, näin epäilinkin..
  11. Piikkikampa

    jos sivuhistorian tyhjentää..

    ..saako sitä enää mitään kautta palautettua (mozilla)? siinäpä tuo. kuvittelisin ettei enää onnistu, mutta tietääkö kukaan asiasta enempi?
  12. Piikkikampa

    G: Mistä teiltä löytyy lävistyksiä ja mihin voisit/tahtoisit ottaa?

    nenässä, kielessä ja kaks navassa + 17 korvista. semmosia varsin siroja koruja tulee nykyisin enää käytettyä. näistä kaikista kovasti kyllä tykkään, mutta lisää en ole enää vuosiin ottanut ja eiköhän tämä määrä saa ollakin tässä.
  13. Piikkikampa

    ihon kutinaa raskaana

    ahaa, no voihan se olla noinkin, hyvä vaan. eihän se mitään maksa soittaa ja kysyä. mutta tosiaan siitä paastosta: kyllä mulla ainakin tulokset selvisi ilman paastoakin (aamupalan olin tainnut ennen sitä vetäistä).
  14. Piikkikampa

    ihon kutinaa raskaana

    no sulle on kyllä sattunut harvinaisen huono terkkari :( mulla terkkari oli aivan ihana ja piti mut rauhallisena, ja se paniikki iski tasan siinä vaiheessa kun viikolla 39 soitettiin että maksa-arvot on huikeat, lähde samantien sairaalaan käynnistykseen (ja siinä samalla tajusin ettei vauva...
  15. Piikkikampa

    ihon kutinaa raskaana

    ei tarvi paastoa. mulla otettin kokeet ihan normi neuvolakäynnillä ilman että asiasta olis aiemmin ollut puhetta.
  16. Piikkikampa

    ihon kutinaa raskaana

    no eipä kutissut mulla ollenkaan jalkapohjat eikä kämmenet, ja hepatoosi oli silti jo todella pahana. Paniikkia ei silti tietenkään tarvitse ottaa, ei tässä nyt siitä ole kyse. Ihan todennäköistä onkin että iho kutiaa vaan muista syistä, niinkuin raskauteen usein kuuluu. Hepatoosihan on...
  17. Piikkikampa

    ihon kutinaa raskaana

    Kyllä se hepatogestoosi on kuitenkin aina eka mitä kuuluukin noilla viikoilla kutinan vuoksi epäillä ja asia varmistaa. Hyvä sitten vaan jos ei sitä ole, mutta huonompi juttu jos asiaa ei tutkittaisi ja siitä olisikin kyse. Itselläni oli niin lievä kutina, että en itse edes hepatoosin...
  18. Piikkikampa

    maitoallergisten lasten vanhempia paikalla?

    no siis.. sen kummemmin siiihen kantaa ottamatta että maitoko tuossa oireilee vai mikä, niin vastauksena viimeiseen kysymykseen (jos sen oikein ymmärsin): maitoallergia voi kyllä oireilla ihottumana ilman ihokosketusta maitoon, siis ihan vaan syötynä tai juotuna.
  19. Piikkikampa

    Mistähän löytäisi lapselle ihanan prinsessasängyn?

    Oli niiin hieno, että todennäköisesti aloitan samansuuntaisen rakenteluprojektin heti kun aikaa löytyy VAIKKA tytsy on vasta 1v7kk, nukkuu edelleen pinniksessä ja on vielä ainokainenkin (-> teen parvisängystä, sänky ylös ja käyttöön vasta joskus ja alas leikkitila) :whistle: onhan se ehkä...

Yhteistyössä