Hakutulokset

  1. L

    Miten kivuliaita synnytyksesi ovat olleet?

    Mun synnytykseni ei ollut mitenkään mielettömän kuolemankivulias. Supsitukset sattuivat jonkin verran, mutta eivät mitenkään sikana. En vain oikein pystynyt kävelemään. Sitten kun sairaalassa sanoin, että nyt nämä supistukset tulivat sen verran kivuliaiksi, että haluaisin epiduralin, olinkin jo...
  2. L

    lapsen 1,5v. neuvolan jälkeen mieli äidillä maassa

    Minuakin harmittaa, kun lääkärineuvolat ovat aina niin kiireisiä. Meillä on neuvolassa aina leppoisa tunnelma, mutta lääkärineuvolan aikana on ihan mieletön tohina. Kerrankin terkkari tuli minun ja vauvan kanssa juttelemaan lopuksi eteisen puolelle ja kysyi, olisiko mulla vielä jotain...
  3. L

    Syysvauvat 2009

    Meilläkin ollaan aika itsepäistä sorttia. Meidän tyttö katsoo ylimielisesti, kun torun häntä esim. mukin heittämisestä maahan. Ei kyllä meinaa aina pokka pitää, kun tyttö katsoo niin ylväänä takaisin. :D Meillä on elämä rullannut hyvin nyt kolmisen viikkoa. Silloin vähän aikaa sitten...
  4. L

    Syysvauvat 2009

    Oletteko te muuten jo kaikki luopuneet hoitopöydästä? Meillä on vielä kovassa käytössä vaipanvaihdon suhteen. Pukemisen tyttö tykkää suorittaa mieluiten istualtaan. Olen miettinyt hoitopöydän heivaamista pois, mutta siinä kyllä silti pystyy tekemään vielä hyödyllisiä toimenpiteitä, kuten...
  5. L

    Syysvauvat 2009

    Mä tässä pari päivää sitten erehdyin haaveilemaan toisesta lapsesta. Pohdin asiaa jo pari päivää, mutta eilen vietimme tytön kanssa kahdestaan koko päivän ja tytöllä oli tietenkin taas kaikki tosi huonosti, joten jälleen kerran päätin, että meille ei toista tule. :D Tyttö ilmeisesti kostaa...
  6. L

    Syysvauvat 2009

    Heippa! Meilläkin haluttais olla niin omatoimisia että! Vaatteita yritetään pukea päälle ja kenkiä jalkaan. Pipon hän osaakin jo laittaa päähänsä. Myös pyykin pesu ja puhtaiden astioiden ottaminen pois koneesta on tosi kivaa. Lisäksi imurin perässä on kiivaa kulkea ja nyt viimeksi hän olisi...
  7. L

    Paljonko teidän 1,5v ikäiset lapset nukkuu?

    Meidänkin tyttö on vasta 1v, 1kk, mutta ei hänkään nuku pitkään. Yöunet ovat n 11 h ja päiväunet kestävät kotona noin 1-1,5 h. Hän on hoidossa mummulassa ja siellä tulee nukuttua aina 1,5-2 h päikyt. Mummulassa on ilmeisesti kovempi meno kuin kotona. :D
  8. L

    Syysvauvat 2009

    Meilläkään ei voi syödä tytön edessä mitään, kun hän haluaisi saada kaiken. Me ostettiin Superfit-merkkiset talvikengät. Niissä on goretex-pinta, joten niillä voi talsia vesilammikoissakin. Kengät ovat osoittautuneet hyviksi ja tyttö kävelee niillä tosi hyvin, koska ne ovat niin joustavat...
  9. L

    Syysvauvat 2009

    Myös meillä paiskotaan nokkamukia päivittäin lattialle ja se on raivostuttavaa. Mikään ei tehoa. Ja sit kun en anna mukia, alkaa niin kova huuto, että tyttö ei suostu syömään loppua ruokaansa. Meille sopii ainoastaan Pampersin vaipat. No, mies soitti Pampersille ja kertoi niistä...
  10. L

    Syysvauvat 2009

    Tässä olis meidän neuvolatulokset ja suluissa edelliset mitat: 10 kg 320 g (10 kg 280 g) ja 76,6 cm (74 cm). Painoa on tullut kahdessa kuukaudessa lisää siis vain 40 g! Ennen niin söpön pullea tyttö näyttää varmaan pian nälkäkurjelta! :D Jotenkin tuntuu, että meillä on pari viimeistä päivää...
  11. L

    Syysvauvat 2009

    Ai niin, me ollaan jo taapero-puolella! IIK!! Aika on mennyt niin nopeasti, eikä meidän lapset ole enää vauvoja! :O
  12. L

    Syysvauvat 2009

    Moi! Meillä meni synttärikemut hienosti, vaikka hommaa oli paaaaljon! Tyttö ei vierastanut ketään. Hän oli onnessaan huomion keskipisteenä ja avasi lahjoja kovalla innostuksella. Söpöä! :heart: Yksi hienoimmista lahjoista (äidin mielestä) oli kaverini antama suursyömäri-paita. Muistatteko...
  13. L

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Kiitos tsempeistä! =) Aloin opsikella sosiaalipolitiikkaa ja sen kanssa pitäisi nyt viihtyä viisi vuotta! Sitten kun valmistun, tyttö on jo 6 v!!! :D Enää en tunne niin suuria ajankäyttöongelmia, koska tein tuossa yhtenä iltana tarkat viikkosuunnitelmat. Nyt aikaa pitäisi riittää kaikille. :)...
  14. L

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Tsemppiä putkitukseen! Meillä ollaan nyt viikon verran kävelty hitaasti mutta varmasti eteenpäin. Tyttö kävelee metrin verran itsekseen, mutta lysähtää sitten maahan. =) Luulen, että hän kävelisi jo paremmin, ellei olisi viime viikolla sairastunut vauvarokkoon. Tytöllä oli kuumetta...
  15. L

    Soseet, ruokailurytmi ja soseiden säilyvyys matkalla

    Niin, ja meilläkin muuten rakastetaan yli kaiken kurkku- ja tomaattisosetta! Lisäksi kaikki marjat ovat suurinta herkkua. :p
  16. L

    Soseet, ruokailurytmi ja soseiden säilyvyys matkalla

    Minäkään en keittänyt purkkeja, pesin ne vain hyvin. Mäkin aloin kokeilla hedelmiä ja marjoja muistaakseni muutaman viikon päästä kiinteiden aloittamisesta. Mansikkaakin annoin aika nopeasti. Minä en totutellut tyttöä yhteen ruoka-aineeseen montaa päivää. Lääkäri sanoi, että jos on jollekin...
  17. L

    Soseet, ruokailurytmi ja soseiden säilyvyys matkalla

    Minäkin annoin ensimmäisillä maistelukerroilla muutamia teelusikallisia peruna- tai porkkanasosetta. Meillä se oli ainakin niin suttaavaakin ja hidasta, että vauva ei edes viitsinyt syödä ensimmäisillä kerroilla enempää. Hän oli silloin viikon vajaa 4 kk. Pikku hiljaa lisäsin annosta. Pakastin...
  18. L

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Hensu09: Onnea uuden taidon johdosta! Kaikki sanoo, että sitten, kun lapsi oppii kävelemään, elämä muuttuu jälleen vauhdikkaammaksi. Tiedä sitten! :D Mä olen suunnitellut tekeväni tytön synttäreille kissakakun. Hän tykkää katsella kirjoista kissoja ja hiiriä ja ajattelin, että pyöreä, kissan...
  19. L

    Vauvablogi

    Se on totta, että lapset ovat yksilöllisiä, mutta ainakin minä nostan hattua Palezzulle, että hän jaksaa täälläkin neuvoa aina moneen kertaan esim. unikouluasioissa. Minä sain unikouluun hyviä hyviä vinkkejä ja uskon, että myös blogista löytyy hyviä ajatuksia, vaikkei kaikkea tietenkään voi...
  20. L

    Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

    Heippa kaikki! :wave: Meillä on nyt sitten luovuttu iltapullosta sekä vaunupäiväunista. Koko prosessi lutviutui paljon helpommin mitä olin kuvitellut. Pelkäsin etenkin päikkäreiden nukkumista omassa sängyssä, mutta sekin sujuu melko kivuttomasti. Luemme tytölle ennen unia kirjoja ja sitten...

Yhteistyössä