Hakutulokset

  1. R

    VINKKEJÄ? 8,5kk ikäinen ei syö soseita juuri ollekaan, tissiä vaan!

    Mä en kyllä tuohon muovilusikka-teoriaan usko ollenkaan. Millähän lapset oppi aikoinaa syömään, vaikkei mitään muovia ollut olemassakaan. Ei kai kukaan nyt sitä lusikkaa survo tai kolauta kauhean kovaa sinne lapsen suuhun..? Meidän perheessä kukaan ei käytä muoviastioita tai -ruokailuvälineitä.
  2. R

    VINKKEJÄ? 8,5kk ikäinen ei syö soseita juuri ollekaan, tissiä vaan!

    Ihan puppua! Tai saattaa toimia toisille vauvoille toisille ei. Esikoiseni oppi syömään kiinteitä 1-vuotiaana, siihen asti oli käytännössä katsottuna täysimetyksellä. En imettänyt häntä joinain öitä ollenkaan, mutta kiinteä aamupala ei mennyt yhtään sen helpommin alas. Toisinaan kokeilin olla...
  3. R

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    ...te olette melkein kaikki siirtynyt johonkin kerhoon? Onko se facebookissa? Ei kai, tai toivottavasti ei. Olis mukavaa, jos tännekin jäisi joku, kun vihdoin pääsin mukaan ;)
  4. R

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    Ilmottaudun mukaan nyt vihdoin. En löydä tästä värejä, joten en voi laittaa punaisella... Meidän tyttö syntyi siis 9.7 painoa 3260 ja pituus 51 Ihana pakkaus :heart: Haastavaa on ollut ajankäytön jakaminen esikoisen ja kuopuksen välillä. Kaiken joudun aina jättämään kesken esikon kanssa...
  5. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Tytär syntyi 9.7 klo 17.55! Rv 39+2, strategiset mitat 3260g ja 51 cm :heart: Synnytyskertomusta: pe-la yönä tuli kipeitä supistuksia klo 2-3.30 10 min. välein, jotka kuitenkin loppui, kun menin nukkumaan. La aamuna vain kamala väsymys, kun yö meni muutenkin vähän plörinäksi. La n. klo...
  6. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Minttu munkin maha napsuu. Esikoisen odotuksessakin napsui ja silloin kysyin asiasta neuvolassa, terkka ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta. Nyt oon huomannut, että maha napsuu, kun vauva liikkuu. Oisko lapsivesi, joka siellä jotenkin loiskahtelee kalvoja vasten tms..:confused: R&H 39+0
  7. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Positiivisia tai negatiivisia, olkaa omia itsejänne; älkää tunteko huonoa omaatuntoa siitä. Kaikki on vaan ohi menevää, mikään ei oo pysyvää. Onnea tänään syntyville; on myös Dalai laman syntymäpäivä ;) Ja onnea vauvoista Viivi ja Vagner, Daffodil, Pikkarainen ja Niisku!! Sillis...
  8. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Sillis en kerro intiimi-/alapääasioistani IRL kenellekään, paitsi miehelleni. Hänellekin harkiten; eli jos tuntuu että asia on tärkeä esim. synnytykseen ja sen mahdolliseen käynnistymiseen liittyvä asia. Mä olen melko häveliäs. En muista täälläkään kertoneei, esim. suoleni toiminnasta. Ei käy...
  9. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Mä uskaltauduin tänään pitkästä aikaa esikoisen kanssa kaupungille, puistoon, vauvanvaate (ikkuna)ostoksille ja kahvilaan, kun sää oli suotuisampi meitä raskaana olevia kohtaan :) Positiivisuudesta olishan se hirmu mukavaa, jos jokainen olisi hyvillä mielin ihan itsensäkin takia. Mutta...
  10. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Vauvoja taas tullut sitten viime käyntini :) Onnea siis Barbapörrö, Emilien, Niinikki, Hellunmartta, Zannuli, Soleriini ja A-H!!! Ihanaa, kun aurinko EI paista!! En olis ikinä uskonut sanovani tuota. Oon ollut ihan masennustilassa tän helteen takia ja loppuraskauden hormonit jyllää...
  11. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Onnea Niinikki!!! Iiik, HEINÄKUU! =) Tätä on odotettu! Viime yönä sain lupaavia kivuliaita supistuksia, jotka tosin tuli vain noin 10 min. välein ja kesti aivan liian vähän aikaa, mutta ehkä jotain tapahtuu. Valvoin pari tuntia minäkin kuumuuden ja kipujen takia. Mulla on tässä raskaudessa...
  12. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Perhanan kone ja tollo minä :kieh: Akku loppui ilman ennakkovaroitusta, juurin kun piti lähettää piiitkä viesti. Possurullalle onnea!! Reppasenkelille voimia! Yhdyn noihin mielipiteisiin, että oikein ja ennen kaikkea vastuuntuntoisesti teit! Kivaa lukea Mayingan ja Briannan...
  13. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Sillis mulle sanottiin synnytyskeskustelussa, että jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menee, niin pitäisi tosiaan mennä makuuasennossa sairaalaan näytille. Ambulanssista ei puhuttu mitään. Mutta siis, jos napanuora pääsee luiskahtamaan ulos, niin se on kuulemma todella vaarallista vauvalle...
  14. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Onnea Niuku, Brianna ja Mayinga!!! Mulla rupesi housuihin lorahtelemaan tänään jotain todella vetistä ja menin sitten illalla äitipolille näytille. Ei ollut lapsivettä. Käyrällä makoilin reilu puoli tuntia ja kaikki ok. Vauva on vielä kuulemma aika ylhäällä, mutta kätilö katsoi käyrälle...
  15. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Martsulle syvä osanottoni myös ja voimia. Sarahille onnea pienestä tytöstä. Oli ihanaa avata heinäkuisten pino ja nähdä etusivulla teksti "2 onnenhippua syntynyt". Ja kohta tulee vaan lisää..:heart: Omaan napaan ei mitään ihmeempää. 37 viikkoa tuli täyteen tänään. Neuvolan täti oli...
  16. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Tsemppiä kaikille, jotka tuskailee tunteiden vuoristoradassa, sekä tietysti synnyttämään lähteneille!! Noi tunnemyrskyt on aika tuttuja mullekin. Just eilen viimeksi sanoin miehelle, kun oltiin kahvilassa, että mun pitäis varmaan vaan pysyä kotona, kun rupeaa niin helposti v...ttamaan muut...
  17. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    MM Mimosa on tosi kaunis nimi! Mietin sitä esikoiselle, mutta miehellä on kaveripiirissään parin kaverin tytöillä sama nimi, joten ei haluttu sitten antaa sitä. Toista nimeä en keksi nyt äkkiseltään.. Ruokahalu vähentynyt täälläkin. Tai lähinnä lämmintä ruokaa ei oikein tee mieli ja jos...
  18. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Briannan vaipat on kyllä tosissaan ihkuja! Pitäis itsekin varmaan opetella ompelemaan vaippoja. t. toinen retrokainkaisiin hurahtanut :D
  19. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    NiQ kirjoita ihmeessä! Synnytys ja syntymä on niin tärkeitä ja ainutlaatuisia tapahtumia yksilön elämässä, että mun mielestä se, jos jokin on asia jossa ihmistä pitää kuunnella, jotta siitä jäisi mahdollisimmin hyvät muistot. Mä kuulun niihin, joiden mielestä äidillä pitää olla mahdollisuus...
  20. R

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

    Liisakaisa yleensä yrttiteet ei aiheuta varsinaisesti ummetusta, mutta vadelmanlehtiteenhän sanotaan parantavan ripulia.. Ummetuksen hoidossa kehotetaan yleensä välttämään mustaa teetä ja juomaan yrttiteetä. Kokeile ensin kupillinen tai pari. Mun oma vatsa on kovalla koko ajan, mutta se oli...

Yhteistyössä