Hakutulokset

  1. B

    syysvauvat

    No niin, jos sitä nyt kerkeis suunnilleen kirjoittamaan... aika hektistä kahen naperon kanssa :D Eli ti 18. päivä meni aamusta limatulppa. Könysin sitten leikkipuistossa ja pihalla pitkin päivää että saisin synnytyksen etenemään. Illalla rupesinkin saamaan epäsäännöllisiä kivuliaita+pitkiä...
  2. B

    syysvauvat

    Moi! Pikaseen tulin kertoilemaan että keskiviikkona saatiin reipas ja jäntevä poju ;) Kaikki hyvin, palailtiin eilen jo kotiin :) Palaan kertoilemaan tuosta synnytyksestä sitten myöhemmin,nyt nimittäin kuului semmonen porina että parempi mennä pepun pesulle ;) Onnea jos on tullut...
  3. B

    syysvauvat

    Paljon onnea Malinanne! :heart: Jotenkin helpottavaa kuulla että kaikki 42+ viikolla käynnistetyt vauvat ei oo yli nelikiloisia ja yli 50 senttisiä :) Meillä on tuo yliaikaiskontrolli keskiviikko aamuna. Pitäähän se reppu sinne varuilta ottaa mukaan ja viedään esikoinen mummolaan. Ihanaa...
  4. B

    syysvauvat

    Malinanne: Tsemppiä huomiseen jos ei ole tässä parin päivän aikana pallero tullut! :) Voi tätä ketutuksen määrä. Mun kohtu on mestarivittuilija. Eilen taas tuli säännöllisesti supistuksia koko päivän ja iltapäivällä loppui kuin seinään ja tässä sitä taas ollaan,ei mitään tunnu enää. Meni...
  5. B

    syysvauvat

    Ei kuule kande hätäillä muiden, on mullakin vauva masussa tiukasti :D Tulevana perjantaina laskettu, eikä mitään merkkiä että kaveri ois tulossa ... Ollaankin tässä sitten ihan rauhassa suunniteltu hääpäivän viettoakin viikonlopulle. Sen yhden perjantain supisteli ja sen jälkeen EI MITÄÄN! :/...
  6. B

    syysvauvat

    Moikka kaikille! En oikein itse usko noihin kolmeen ässään. Sillon tosin voi olla jotain vaikutusta jos itse kohtu on valmiina toimimaan tms. Kiksauttelussa vois aavistuksen olla jotain perää sperman takia, mutta jos ei muuten, niin onhan se kivaa ainakin :D Mä oon käynyt 4-6km kävelyillä...
  7. B

    syysvauvat

    Moikka taasen kaikille! Mä pakkasin vauvalle puolipotkarit, kietasubodyn, velourpuvun, tumput käsiin ja jalkoihin, myssyn ja kevyen vaunuhaalarin jossa kiinteät jalka- ja käsiosat. Tänään on käyty neuvolassa. Vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt. Itelle oli tullut nyt painoa 1kg/vko (iso...
  8. B

    Millä rv:llä olet nyt ja mitä pyörii mielessä ?

    AP: suosittelen jotain hyvää leffamaratonia (elokuva per päivä) ja liikkumaan voinnin mukaan :) esikoista odotellessa katselin suomalaisia leffoja ja kävin hitailla kävelyillä. Mitä pyörii omassa päässä: RV 37+0 huomenna. Oon kärvistellyt 3 viikkoa "menkkakipujen" ja sekalaisen masun kanssa...
  9. B

    Äitejä Kuopiosta?

    Koklaas helistimen Kuopion mammat kahvila ryhmää, liekkö vielä olemassa... siellä varmaan aika samanikäisiä naperoita.
  10. B

    syysvauvat

    Onko täältä kaikki muut jo lähtenyt synnyttämään paitsi minä? On niin hiljaiseloa ollut täällä ketjussa! Täällä tulee ylihuomenna 36+0 täyteen, eli toivotaan että vauva pysyy masussa vielä ainakin sen reippaan viikon. Supistukset, kivut ja vatsantyhjentelyt kyllä antaa osviittaa että ei enää...
  11. B

    syysvauvat

    Moikka kaikille! Täällä ollaan jo niin hajamielisiä ja väsyneitä että piti ihan katsoa mitä oon viimeks päivittänyt.. Tänään oli 35+0 th neuvola. Kaikki arvot oli erinomaisia ja saatiin tuo sf-mitta järkevämmälle tolalle, eli oli 32cm. Painoa on tullut nyt yht.12,1kg. Toivotaan ettei kovasti...
  12. B

    syysvauvat

    Lasten turvaistuimet - Autoliitto kandee tutustua turvallisuuteen mielummin virallisilta testisivuilta. myyjät ei aina kaikkea välttämättä tiedä :D
  13. B

    syysvauvat

    Meillä on maxi-cosin turvakaukalo isofixillä. Turvallisuus tärkein ominaisuus ja kakkosena sitten paino. maxi-cosilla kumpikin kohdillaan. :) Meillä kun on nyt tuo toinen tulossa niin eipä tuo mies osallistu oikeastaan muuten kuin kokeilee masua aina välillä jos potkiskelee. ultriin ja...
  14. B

    Vauva tulossa! Onko tärisevästä/keinuttavasta sitteristä kokemuksia??

    Ominpäin ei mitään kannata aloittaa. Meillä oireena oli tuo jatkuva itkeminen ja sitten rupesi tulemaan vihreää kakkaa ripulina monta kertaa päivässä. Neuvolassa ei oikein reagoitu ja tk:hon soitettua sain ajan 3 viikon päähän... Kävelin sitten suoraan yksityiselle ja sain ajan kaupungin...
  15. B

    Vauva tulossa! Onko tärisevästä/keinuttavasta sitteristä kokemuksia??

    Ainiin ja lisäilisin sen verran että pehmeä vanuhaalari toi meillä vauvalle jotain lämmön ja turvan tunnetta ja se auttoi. Hävetti kyllä aina sisällä kääriä toinen vanuhaalariin, mutta ei viihtynyt kapalossa eikä hikoillut. Ja eipä siinä jaksa välittää, kunhan nukkuu...
  16. B

    Vauva tulossa! Onko tärisevästä/keinuttavasta sitteristä kokemuksia??

    Eipä sitä ennakkoon kannata ostaa, sitten jos tulee tarve niin sitten. Meillä oli nuo vatsavaivat (alkavana maitoallergiana) ja meillä oli käytössä emman säädettävä sitteri. Eli pystyi säätämään selkä- ja jalkaosaa kumpaakin. Sai makuuasentoon, jossa masu jäi vielä vähän koukkuun. Itse...
  17. B

    Mitä OMALLE tytölle 2v-lahjaks??? Millä teidän ton ikäset tytöt leikkii?

    Meillä on kans synttärit huomenna. Meillä kans keittiöleikit pop, mutta niitä tulossa muilta jo lahjaksi ja ennestään löytyy. Samoin duploja on tuloillaan (sai aiemmin lahjaksi sen lego maatilan ja se on ihan ykkönen) Itse on ostettu vauvanukke+kaukalo (ei nukeista välitä mutta on perheen...
  18. B

    syysvauvat

    Salliina85: Kyllä mä uskon että siitä puudutteesta huolimatta tietää kun pitää ponnistaa. Itellä ainakin oli yhtä pitkä jaksoista ponnistamisen tarvetta. Mä kävin sypellä jo aikaisemmin ja tehtiin suunnitelmaa synnytystä varten. Kokeilen mennä alkuun kylvyllä+ lämpöpusseilla+ panadolilla+...
  19. B

    syysvauvat

    Salliina : Eikun vaan pyörän selkään ja menoksi. Jos tuntuu hyvälle niin sitten annat palaa vain. Tärkeintä on että ei tule kipuja tai supistuksia ja saat liikuntaa + raitista ilmaa :) Ei kannata yleensäkään hirveesti kahtoa netistä (tässä ite nyt neuvon :D ) neuvoja vaan kysyä suoraan...
  20. B

    syysvauvat

    Suosittelen parin ekan koon bodeiks noita kietaisu bodeja. MINUN mielestä on järkky vaikeaa laittaa vastasyntyneelle bodyä siitä pään yli kun toinen ei osaa niskaa jännittää. Esikoiselta jäi tavisbodyt käyttämättä kokonaan ja nyt en ole yhtään tavallista varannut kokoihin 50-56. Mä oon kans...

Yhteistyössä