Hakutulokset

  1. K

    Hämmentävä kaksoisraskaus

    Meillä kävi perhetyöstä hoitsu muutaman kerran. Tuntui vaan valitettavasti siltä, et silloin kun apua olis eniten tarvinut niin sitä ei ollut tarjolla, onneks edes joskus sieltä sai apua. Meillä ei ole oikeastaan tukiverkostoa muuten kun isovanhemmista ei ole enää hoitajiksi ja etäisyydetkin on...
  2. K

    Hämmentävä kaksoisraskaus

    Kas kun kukaan sulle ei ole vielä uskaltanut vastata vaikka moni on lukenut viestin ;) No mä olin ensin tosi onnellinen kun keskenmenojen jälkeen viimein näkyi kaksi sykettä ultrassa. Raskausaikana sitten koko ajan peloteltiin riskiraskaudella enkä siitä uskaltanut niin nauttia, mutta mulla ei...
  3. K

    Kuinka pitkä sairaalajakso synntyksen jälkeen?

    Meillä kaksoset syntyi rv 39 sektiolla (pari päivää ennen suunniteltua sektio aikaa). Molemmat painoi yli 3kg ja kotiin päästiin kolmen sairaalayön jälkeen, rinnalle molemmat oppivat jo sairaalassa. Eli ei välttämättä tarvi sen pidempää sairaalajaksoa kuin yksösvauvatkaan :)
  4. K

    Rakennetaanko tukiverkosto Treen seudulle?

    Kiva idea :) Mukana, Kaneli ja 2 v kaksoset!
  5. K

    Hankinnat kaksosia varten (vaatteiden määrä?)

    Mahdollisimman helppoa ja nopeaa pukea :) Eli kietaisubodyja ja puolipotkareita, mä en nimittäin ainakaan jaksanut/ehtinyt sukkia tuplille pukea ennen kuin sitten lähtivät kävelemään ym. Kun koko ajan vaippoja vaihtaa ja puklusia vaatteita pistää pyykkiiin, niin mitä helpompi pukea sitä...
  6. K

    Alle 2-vanhojen kaksosten aikainen herääminen :(

    Nyt oli heti pakko kirjottaa tosta "isojen sänkyihin" siirtämisestä... Me siirrettiin kaksoset pois pinniksistä omiin matalalaitaisiin sänkyihin kun ikää oli 1v2kk. Alku meni kuin unelma! Naperot jäi kiltisti nukkumaan ja kerran, max kaks täytyi palauttaa takaisin sänkyyn kun jo nukahtivat, siis...
  7. K

    Lapsen univaikeudet ja epäonnistumisen tunne äitinä... :(

    Sä et varmastikaan tee mitään väärin! Pienillä lapsilla on vaan noita vaiheita ja se on sitten ärsyttävää kun mikään ei tunnu auttavan eikä se yhtään lohduta, et jossain vaiheessa se menee sitten itsestään ohi kun se vaihe ei tunnu tulevan ikinä... Meidän kaksoset söi öisin puoleen vuoteen...
  8. K

    Alle 2-vanhojen kaksosten aikainen herääminen :(

    Tsemppiä soja! Ymmärrän hyvin, et oot varmasti aika kypsä! Ei käy kateeksi vauva-arki noin pienten kaksosten lisäksi, mä itse en suostunut ottamaan meille edes koiraa kun nyt viimein ollaan saatu kaksoset yli puolen vuoden ikään. Mä jouduin meidän elämäntilanteen vuoksi (ulkomailla oloa ym)...
  9. K

    Alle 2-vanhojen kaksosten aikainen herääminen :(

    [B]Tirppa[B]Meillä on pienet nukkuneet hyvin omissa sängyissään käytännössä koko ajan. Pinnisten kanssa oli superhelppoa kun tenavat jäi itse nukkumaan mut reilun vuoden iässä kun siirryttiin matalalaitaisiin sänkyihin alkoi se ravaaminen mut saatiin se sitten kuriin perinteisellä välittömällä...
  10. K

    Alle 2-vanhojen kaksosten aikainen herääminen :(

    Tirppa, olit ihan oikeassa :) näyttäisi siltä, että tää heräilykausi alkaa olla ohi. Toivottavasti, ja seuraavaa odotellessa... Syksy meni tosi aikaisin heräillessä ja nyt pienet nukkuu taas pidempään. Mä oon samaa mieltä, että kaksosten kanssa on niin erilaista nukkumiseen liittyvät jutut kuin...
  11. K

    Alle 2-vanhojen kaksosten aikainen herääminen :(

    No niin, millä noi naperot saa pysymään sängyssä aamuun asti... Meidän kaksostytöt siis alkaa viimeistään viideltä huutamaan ja haluis tietysti nousta jo, työn ja tuskan takana saada ne takas unille, omassa kainalossa joskus onnistuu mut toivoisin et pienet nukkuis omissa sängyissään sillä...
  12. K

    43 v raskaanako

    Mun sisko sai luomu iltatähden kun täytti 50v. Eli eiköhän kaikki ole mahdollista :-)
  13. K

    Sikiöiden painoerosta, onko kyse fetofetaalitransfuusiosta

    Pinvi, otan osaa. Voimia jaksamiseen ja toivon, että saat vertaistukea. Päivä kerrallaan :hug:
  14. K

    Sanokaas kannattaako tänäänki rääkätä itseään?

    niin ne pilates-vatsat, yritän selittää. Esim selinmakuulla jalat koukussa, nostan lantion ylös ja ojennan jalkoja vuorotellen suoraksi. Toinen liike selinmakuulla, ojennan vuoro jalkaa/kättä suoraksi. Rullaus tehdään lähtöasento istuen, jalat koukussa, kädet säärien päällä: rullaa selälleen...
  15. K

    Sanokaas kannattaako tänäänki rääkätä itseään?

    Mulla on muutama hyvä ohjelma, kaksosten päiväunten aikaan niitä sitten väännän hikihatussa olkkarissa :-) Yksinkertaisia liikkeitä ja nopeita tehdä, max 30min tauoista riippues. Jos oikein puristaa eikä pidä taukoja voi 20min ehtiä tehdä tosi tehokkaan treenin. Tässä mun treenit: maanantaina...
  16. K

    Sanokaas kannattaako tänäänki rääkätä itseään?

    Mä tein eilen kans kuntopiirin ja tänään oli vuorossa astanga-jooga. Eli mä vaihtelisin sinuna noita treenejä, älä tee samaa treeniä peräkkäisinä päivinä. Mä teen itse 3x voimaharjoituksen viikossa + 2x jooga, pilates tai venyttely treenin. Onko sulla PinkLily muita treeniohjelmia? Voitais...
  17. K

    Hyvä välikausihaalari?

    Eli mikä on hyvä välikausi haalari? Mielellään kosteuden kestävä ja kulutusta kestävä myös. Entä onko jonkun mielestä henkselihousut+takki yhdistelmä parempi kuin haalari? Näin jostain, että toiset pitävät välikausihaalaria ympärivuoden, lisäävät vain välikerroksia? Ei kai Suomen oloissa...
  18. K

    Kaksosten potta-opettelu ja itsenäinen syöminen

    Kai tässäkin pätee sen vanha viisaus, että lapset on yksilöitä ja kaikki aikanaan :-) Varsinkin kahden kanssa ei jaksa stressata kun varsinkaan yksin ollessa ei ole niin helposti tehty tuo kahden vilkkaan riiviön potalle opettaminen. Mutta kai ne kouluun mennessä syömään ja potalle oppii :D
  19. K

    Kaksosten potta-opettelu ja itsenäinen syöminen

    Teillähän menee pottailu hienosti! Luin just eilen jostain lastenkehityksestä kertovalta palstalta, et monet aloittaa pottailut vasta lähempänä kahta vuotta. Mä joudun pyörittämään arjen yksin vielä puolisen vuotta enkä aio asialla stressata. Oon tyytyväinen, että osaa juoda jo mukista ja...
  20. K

    Kaksosten potta-opettelu ja itsenäinen syöminen

    Vinkkejä kaipaisin kaksosten potalle opettamiseen. Olen yksin poikien kanssa ja tarvisin hyviä vinkkejä, miten opettaa potalle. Yhdessä vai erikseen? Ja milloin teidän kaksoset on alkaneet itse syömään? Meillä 11kk tenavat lähinnä huitoo lusikoilla, yrittää kyllä välillä lautaselta kauhoa...

Yhteistyössä