Hakutulokset

  1. O

    Mustelmia itsestään?

    Mulla on raskauden (alle 9kk synnytyksestä) jälkeen tullut mustelmia jalkoihin (reidet ja sääret, enemmän sääriin) itsekseen. Aloitin 1kk synnytyksestä tosin jumpilla/salilla käynninkin. Olen lukenut et treenin aloittaminen saattaa jostain syystä mustelmia aiheuttaa enemmän? Mutta mitä muita...
  2. O

    Luomen poisto, arven parantuminen?

    Mulla poistettiin 2kk sitten olkapäästä selänpuolelta luomi. Arpi on muuten parantunut hyvin mut on tollanen vaaleenpunanen möykky edelleen. Kauanko kestää parantua kokonaan? Lisäks arpeen on kait tullut uusi luomi? Ainakin siinä on sivussa jokin vaaleanruskea läntti. Voi tosin olla että se...
  3. O

    Silent refluksia?

    Poika nyt alle 3kk vielä. Ei paljoa pulauttele, tosi harvoin siis. Tuntuu kuitenkin kun maitoa tulis ylös, koska yskii välillä. Ilmeisesti nielee sen vain takaisin. Poika on ollut aika itkuinenkin, jotkut päivät on sellaisia ettei auta yhtään mikään (tutti, maito, syli, yms kokeiltu aina), ja...
  4. O

    Kuukautiset vai mitä?

    Ei oo mitään kipuja tai mitään. Vuoto alkoi n. 2 viikkoa sitte ja tulee edelleen... veristä vuotoa siis vieläkin. Välillä on tullut pientä klimppiä, mut ei paljon siis.. Neuvolastakaa ei osannu muuta sanoa (et onko kuukautiset tms) kuin että jos tulee isoja hyytymiä, kuumetta tai muita oireita...
  5. O

    Koliikkiako?

    Eli meillä alkoi huudot joskus viikko sit (poika oli n. 3 viikkoinen)... nyt ne on vaan pahentunut. Sinänsä ei sovi "koliikkioireisiin" tämä, koska oireilee vain päiväaikaan, eli yöt nukkuu hyvin, herättää vain pari kertaa ja tyytyy maitoon, tosin toisella kerralla pysyttelee hereillä/huutelee...
  6. O

    Koliikkiako?

    Eli meillä alkoi huudot joskus viikko sit (poika oli n. 3 viikkoinen)... nyt ne on vaan pahentunut. Sinänsä ei sovi "koliikkioireisiin" tämä, koska oireilee vain päiväaikaan, eli yöt nukkuu hyvin, herättää vain pari kertaa ja tyytyy maitoon, tosin toisella kerralla pysyttelee hereillä/huutelee...
  7. O

    G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

    viimeisin sf-mitta oli 34, rv 38+... arvioi vauvan painoksi 3,4kg sillä hetkellä käsikopelolla. Poika syntyi 39+4 ja paino oli 3,2kg. pituus 51,5cm.
  8. O

    Iso vauva?

    Poika syntyi 14.9, rv 39+4.. painoa oli 3210g ja pituus 51,5cm, et ei kyl ollut iso ja on neuvolan painoarviot mennyt taas yläkanttiin meillä tänkin lapsen kohdalla...
  9. O

    Iso vauva?

    Mulle sano neukus kyl se hoitaja et oon nii pitkä ja ruumiinrakenne sellane et mahtuu kyl hyvin isompiki vauva (siis isompi ku esikoinen) tuleen pihalle sen mielest... Lantio mul on ainaki levee ulkomuodoltaa... Eipä tuo esikoisen ulos ponnistuskaa kestäny ku 20min (varmaa aika normi aika...
  10. O

    Iso vauva?

    No eipä 4kilonenkaan kai mikää liian iso oo? :) syntymäpainosena siis.. eikös se oo aika normaali kans vielä? Esikoinen paino 3410g, kun syntyi, rv 41+3 (eli yliajallekin meni eikä silti tuon enempää painoa)... ja esikoisesta näillä viikoilla arvio oli sillä ultralla siis 3045g.
  11. O

    Iso vauva?

    Ihmettelen vähän... neuvolahoitajalta kysyin tänää kokoarvioo (käsikopelolla kokeili) ja arvioi n. 3,2kg. Viikkoja nyt 36+5. sf-mitta 35, ja oli sama mitä viime viikon neuvolas lääkäri mittas eli se ei oo kasvanut. Sano et viimestää nyt laittas koon takia sokerirasitukseen, jos en olis aiemmi...
  12. O

    miten muilla supistellu?

    Kannattaa maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä... Ei oo mulla ainakaa kummassakaa raskaudessa (toinen nyt viikoilla 36 menossa) supistanut edes kivuttomasti vielä noilla viikoilla.. vasta joskus 25-30viikkojen välillä alkanu noi kivuttomatkin.. En tiedä onko normaalia et noin aikasin...
  13. O

    Hei äidit Länsi-Tampereelta ja lähiseudulta!!!

    Täällä kans, asutaan Epilässä.. olis kiva saada äitikavereita täältä päin.. ja kavereita myös vapaa-aikaan (ilman lasta/lapsia, esim elokuviin jne)... 1v 2kk on nyt esikoinen (tyttö) ja toisen (poikalupaus saatu) laskettu aika on 17.9. Laittakaa viestiä jos kiinnostaa tutustua :)
  14. O

    LÄNSI-TAMPERE! äiti- ja kaveriseuraa...

    Olisko äiti- ja kaveri seuraa Länsi-Tampereelta? Leikkipuistoihin, hoploppiin, yms mitä nyt lapsen kanssa voikaan tehdä, ja miksei myös välillä ilman lasta illan viettoon rentoutumaan? Itsellä suurin osa nykyisistä kavereista sellaisia joita tulee nähtyä vain lapsen/lasten kanssa... Ja...
  15. O

    Äitikavereita Tampereelta?

    Etsin äitikavereita Tampereelta! :) Itsellä 1v tyttö ja syyskuussa on toisen (poikalupaus annettu ultrassa) laskettuaika. :) Olis kiva saada ihan livekavereita. Muutama äiti on jo tullut tavattua, osan kanssa vaan sitte jäänyt siihen yhteen tapaamiseen eikä ole sen jälkeen paljon kuulunut...
  16. O

    Alkion kiinnittymis häiriö..

    Foolihappo kans kai edesauttaa kiinnittymistä... sitä on lisätty joihinki monivitamiinipillereihin.. ja mm. raskausajan vitamiineissa sitä on ainakin :)
  17. O

    Luomi sormeen raskausaikana?

    Oon kuullut että normaalisti ei sormiin, jalkapohjiin ja kämmeniin tulis luomia. Mulla on kuitenkin nyt tässä lähiviikkoina (ja olen raskaana rv 27 kohta) ilmestynyt toiseen peukaloon n. 1mm kokonen luomi (tai ainakin näyttää luomelta, vaaleanruskea läntti). Voiko raskaus aiheuttaa luomia...
  18. O

    Vauvan potkut tosi ylhäällä rv24

    Miehenki mielest kyl turhaan meen tonne (ja se on hoitoalal töis) ku ei mitää siihe viittaavaa oiretta oo, mut saanpa ite sit mielenrauhan... Esikoisesta en osannu edes miettiä mitää raskausdiabetes mahdollisuutta minkään asian takia (mikä ittee saattokaa mietityttää) ku siitä ei kukaa puhunu et...
  19. O

    Vauvan potkut tosi ylhäällä rv24

    No mä varasin nyt kuitenki ajan sinne sokeritestiin, 26+ viikolla se sit... Täytyy vaa huomenna soittaa neuvolaan et varasinki sit aikaa sinne kuitenki.. ku en tiedä onko ne laittanu lähetettä ku alkuun kieltäydyin vapaaehtosesti menemäst.. mut et nyt sit laittais ku haluanki mennä tarkastuttaa...
  20. O

    Vauvan potkut tosi ylhäällä rv24

    ei oo sokerirasitusta tehty.. kyl sitä suositeltii tietty mut sanoin et en haluais mennä ja sovittii sit et meen jos tulee syytä epäillä. Hoitajan mielestä tuo suuri sf-mitta (rv22+3 oli 23cm) ei kuitenkaa ollu viel epäilyksen aihe et sen takia tarvis mennä... Mut oonnyt alkanu miettii et...

Yhteistyössä