Hakutulokset

  1. P

    Miten saada vauva nukkumaan omaan sänkyyn?

    Tässä on muutama vinkki, mut netistä löytyy varmasti lisääkin: Perhe-elämää: Nukkuminen 0-4kk
  2. P

    Rutiinit ja nukuttaminen

    Perhe-elämää: Nukkuminen 0-4kk Perhe-elämää: Päivärutiiniehdotus n.6kk ikäiselle tuossa on tietoa jos haluat lukea. en jaksa tänne referoida =)
  3. P

    vauvan affektikohtaus

    Noi on tosi pelottavia äideistä, mut täysin vaarattomia. Menee itsestään ohi. Jos kuitenkin tuntuu et kyse vois olla jostain muustakin, niin voi käyttää lääkärissä. Mut eiköhän tuo ole vain "hyvänlaatuinen" vaiva. =) Olen nähnyt noita paljon. Ei aiheuta lapselle vammoja ym vastaavaa.
  4. P

    8,5kk Vauva heräilee öisin tunnin välein???

    Meillä noi kaudet on kestäny noin 2vkoa. Sitten taas rauhoittunut. Tässä blogissa on jotain vinkkejä: Perhe-elämää: Nukkuminen Toivottavasit ois jotain apua. =) Onnittelut kun ootte jo jaksanu unikoulun vetää. Meillekin se oli maailmanpelastava juttu. Toivottavasti tuo tuosta kohta rauhoittuisi!
  5. P

    1,5v todelliset uniongelmat (kaikki neuvot tarpeen)

    Perhe-elämää: Taaperoikäisen (1-2v) nukkumisongelmat ja "siirtymäkaudet" Tuolta löytyy jotain vinkkejä jos haluat kokeilla. Voimia!
  6. P

    1v.

    elä vertaa muihin. mysteerikausia tulee ja menee. meillä ne kesti noin 2vkoa, sit taas palattiin entiseen. joo, miljoona syytä voi olla miks lapsi muuttaa käyttäytymistään. esim: Perhe-elämää: Outo käyttäytyminen. jos itse alkaa väsyä ja muutenki kausi pitkittyy, kannattaa kokeilla jotain...
  7. P

    1,5v - 2v. uhma

    joo, täälläkin on tosi temperamenttinen lapsi. jossain määrin voi olla huomioimatta kiukkukohtausta, mut ehkä noin pienellä se ei vielä onnistu. joillekin passaa, joillekin ei. meille se ei toiminu.. huuto vain yltyi ja sit lapsi alko loukata itseään. paras kikka meillä on kun otan lapsen heti...
  8. P

    Mikä mahtaa vauvalla olla ? (Vauva kohtapuolin 2kk)

    kannattaahan se lapsi tutkia kunnolla, jos vaiva jatkuu. ei oo ihan mahdoton allergiakaan, koska se oireilee eritavoin eri lapsilla. mut voi olla normaalia, yleensä on. kikka tuohon et jos haluaa nukuttaa lapsen istualteen, niin nukuttaa rattaisiin puoli-istualteen. välillä sit yöllä heiluttelee...
  9. P

    Lapsi nukahtaa vain sylissä heilutteluun, neuvokaa ?!

    joo, meillä oli samaa. ja vielä olin opettanu nukahtaan tissille... 1h välein heräiltiin yöllä, olin vähä zombina. pää alkoi jo seota. jooh, minä kannatan kans sitä et lapsen hätähuutoon vastataan heti, välillä toki on semmoista tympäsy äkinää, mut kyl sen oppii erottaan. ja kovin helpolla lapsi...
  10. P

    5kk vauvan nukahtaminen

    Meillä oli ihan identtinen tilanne. Homma ratkes sit sillä ku tehtiin tarkat päiväruiinit (ei vain ilta) ja opetettiin lapsi nukahtaan ite (ilman huudattamista). Tassuhoito ei meillä riittänyt, mut siitä kannattaa aloittaa. Riippuu temperamentista. Yks parhaimpia metodeja mitä oon nähny on Tracy...
  11. P

    Allergiaako =O..?? *sisältää kuvan*

    urtikarialta vähä vaikuttas. sitä on kahta sorttia. allergista ja ei allergista. toi ei allerginen tulee usein ihan yhtäkkiä mystisesti. ei haittaa eikä oo vaarallinen (mut kiusallinen!!). virus, kylmä, kuuma ym voi laukaista sen. kortisoni voide on hyvä urtikariaan. vanhemmille lapsille voi...
  12. P

    Sokeriton kakku vauvan synttäreille!

    täs ois yks resepti: sokeriton täytekakkupohja: 3 munaa 1dl makeutusjauhetta esim canderel 1dl vettä 1dl perunajauhoja 2rkl vehnäjauhoja 2tl leivinjauhetta Vatkaa munat kuohkeaksi vaahdoksi sähkövatkaimella tai yleiskoneella. Vatkaa joukkoon makeutusaine ja vesi sen verran varovasti...
  13. P

    Apuja imetykseen, yösyöntiin ja unikouluun tarvitaan!

    Auttaisko nämä vähä enemmän kuin neuvolan konstit: Perhe-elämää (kohdasta Nukkuminen) En jaksa tänne referoida, asiaa on paljon. Monia eri konsteja löytyy väsyneille äideille, pitäisi löytyä jokaiselle se oma juttu. =) Tsemppiä!
  14. P

    Apuja!

    Turvakypärä on hyvä! =) Saa vauvantarvikeliikkeistä. Toki sit kaikki myrkylliset aineet ym pitää nostaa ylemmäs (luulis et kaikki tajuaa mut oon nähny näitäki..). Portaisiin portit, mut ei tarvi vuorata joka pöydänkulmaa =D Pikku kolhut ei haittaa. Kunhan lapsi ei pääse putoamaan mistään. Toki...
  15. P

    Apua yöheräilyyn

    Jos jostain "tavasta" haluaa eroon, esim et lapsen haluaa omaan sänkyyn nukkumaan, jotta kaikki saa nukuttua paremmin ja äitikin jaksaa paljon enemmän, niin ei siinä todellakaan mitään pahaa ole eikä sillä saa lasta pilattua. Lapsi oppii aika nopeaa ja helposti. Ei traumatisoidu, vaikka jotkut...
  16. P

    1,5veen raivarit

    joo, tuttua tuttua. erityisesti tarhapäivän jälkeen pitää purkaa kaikki väsy ja kiukku (tietenki äidille). katson aina et lapsi ei loukkaa itseään, en jätä yksin riehumaan, vaan seurailen perässä. yks kaveri teki niin et piti lasta aina tiukasti kiinni sylissä niin kauan et rauhoittui. mut...
  17. P

    Keinoja nukkumisongelmaan?

    Moi. Usein auttaa kun opettaa lapsen rauhoittumaan omaan sänkyyn. Ei tarvitse taistella joka unille, kun aina nukutaan samassa paikassa (eikä tarvi nukuttaa). Mut toki tulee noita kausia, et pitää protestoida nukkumaanmenoa kovaan ääneen. Itse tein niin et kuuntelin vähä aikaa rauhoittuuko...
  18. P

    Vettä vauvalle?

    Ei se vauva janoon vettä tarvitse, mutta jos imettää tosi usein (esim tunnin välein) ja maitoa tulee paljon, kannattaa antaa vauvalle välillä vettä, sillä semmoinen sairaus on olemassa kuin "äidinmaitokeltaisuus". Se on aika harvinainen ja neuvoloissa ei varmaan kaikki hoitajat sitä tiedä...
  19. P

    Unirätti

    meillä uniriepu on ihan ehdoton. sen avulla lapsi oppi nukahtaam omaan sänkyyn ja päivällä toimii lohduttajana. =) pesen sen mahdollisimman kuumassa vedessä silloin tällöin ilman hajusteellisia pesuaineita. yleensä sillon ku poika menee aamulla tarhaan (jos vain itse kerkeän), et se ehtii...
  20. P

    APUA 6 kk iltahuutoon, iltatirsoihin ja rytmiin!

    Tämä toimii monella: Perhe-elämää: Päivärutiiniehdotus n.6kk ikäiselle (kannattaa mukata itselle sopivaksi, riippuu aamuheräämisestä esim ym) Meilläkin oli aikoinaan tuota ongelmaa, että lapsi alkoi väsyä ja kiukustua päikkäreiden tai yöunien lähestyessä ja elämä olikin enemmän tai vähemmän...

Yhteistyössä