Hakutulokset

  1. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Jee, tänään ollaan täysaikaisia 37+0 poks! Ei synny sitten tänne tällä kertaa enneaikaista vauvaa, josta olen hyvin hyvin helpottunut. Olo on kyllä sellanen, että ei tätä kyllä kauaa enää jaksais. Sais nyt ens tai viimeistään seuraavalla viikolla syntyä. Ihan poikki olo. Esikon kanssa ei jaksa...
  2. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Äippäpoli takana poikittaistarjonnan takia. Menin eka kätilön saattelemana käyrille, tunnusteli mun massun ja totes "ai täällä ollaan poikittain". Käyrän jälkeen sitten lääkärille ultraan ja totes että onkin rt:ssa! Mutta ei ihan perinteisessä rt:ssa. Ultras ja ultras ja ihmetteli vauvan...
  3. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Pe Mulla kanssa perätilavauva, tai siis poikkitilavauva. Alhaalla tuntuu potkuja ja hikkaa. Sitten kun vauva oikoo itseään, niin mulla navan molemmin puolin kaksi isoa muhkuraa. Toinen muhkura siis pää ja toinen peppu. Täällä ollut satunnaisia kipeähköjä suppareita eilisestä lähtien...
  4. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Huomenia. Tänne tuli toissapäivänä kutsu äippäppäällysvolille ens torstaiksi, johtuen siis tuosta vaavin poikkitilasta. Eka perus terkkakäynti ja sit perään lääkärikäynti, pitää kuulemma varata tarpeeksi aikaa reissuun. Tosin sanoen mahdollinen käännösyritys olis sitten samalla. Ollaan kyllä...
  5. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Neuvolassa käyty. Suluissa viime kerran lukemat, kaksi viikkoa sitten. rv 34+5 (32+4) turvotus + - (+ -) RR 125/73 (123/71) Paino 77 (76,9) Pissa puhdas (puhdas) Hb 118 (112) Sf 29 (29) Liikkeet ++ (++) Tarjonta poikkitila (1 viikko sitten rt, 2 viikkoa sitten poikkitila) Eli voi...
  6. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Miijane Pyydä tosiaan ihmeessä lääkäriltä lääke tohon närästykseen. Mulla oli puolivälissä ihan samanlaista, kaikki ruuat ja nesteet tuli ylös. Lääkäri kirjoitti sitten ihan oikean lääkkeen, joka auttoi. Söin sitä pari viikkoa ja jonka jälkeen olo helpottui ja siitä asti rennie on auttanut (kop...
  7. T

    <3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

    Ultrassa ja alakerran tsekkauksessa käyty, yksityisellä siis. Toissaöiset muljahdukset mahassa oli hyvä juttu; vauva oli kääntynyt rt:aan poikkitilasta. Toivotaan että pysyis kans. Gyne lupas parin-kolmen viikon päästä tsekata tarpeen mukaan vielä uudestaan samaan hintaan. Kokoarvio tällä...
  8. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Naene onko sulle jo tehty lähete äippäpolille liittyen tohon vauvan asentoon? Mulla on nyt ens pe yksityisellä ultra ja sovittiin tosiaan terkan kanssa, että tää gyne kirjottais lähetteen sillon polille. Toivotaan että mahdollisimman pian sinne sitten pääsis juttelemaan tosta poikkitilasta...
  9. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Naene Niin jos vauva ei käänny poikkitilasta, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun sektio. Perätilavauvan voi synnyttää alateitse (jos siis kaikki kohdallaan) mutta poikittaistilassa olevaa vauvaa ei voi alateitse synnyttää. Ja tosiaan jos tuo nyt jumittaa vaan tuolla poikkitilassa, niin haluan...
  10. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Naene Juu, sanoin tosta tänään neuvolassa että haluan vähän aiemmin sinne äippäpolille jutteleen. Mä olen lisäksi vähän kääntymässä siihen vaihtoehtoon, että käännöstä ei kokeilla. Tänkin sanoin terkalle. Terkka sanoi, että ne jotka uskaltaa avata suunsa polilla, saavat kyllä tahtonsa läpi. Eli...
  11. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Mulle kanssa sanottu että rv 36+ olis käännösyritykset ajankohtaisia. Tämä vauva kanssa Naenen vauvan tapaan ollut koko ajan tossa poikkitilassa, niin kauan kun olen itse havainnut vauvan asennon. Mua stressaa tässä hommassa vielä se, että pelkään vauvan lähtevän syntymään ennenaikaisesti, koska...
  12. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Neuvolassa käyty. Suluissa kaksi viikkoa sitten otetut mitat. Rv 32+4 Paino 76,8 (76,9) Turvotus +- (-) RR 123/71 (122/77) Pissa Puhdas (Puhdas) Hb 112 (106) Sf 29 (30) Lapsivettä N (N) Sykkeet n.150 (140) Liikkeet ++ (++) Tarjonta Poikkitila (Poikkitila) Kaikki siis kunnossa...
  13. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Nelli Jaksamisia kovasti. Tiedän omakohtaisesti kuinka rankkaa äidin sairastuminen syöpään on. Omalla äidillä todettiin viisi vuotta sitten syöpä joka hoidettiin ensin radikaalilla leikkauksella ja päälle sytohoidot. Jo tuolloin oli tiedossa kuinka vaikeasti parannettavasta syövästä on kyse...
  14. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    evamaria82 Mä käsitin että Miijanelle määrätään tuolloin 8.5. käynnistys/leikkauspäivä, eli silloin ei vielä kuitenkaan vaavia ulos oteta.
  15. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Linneat Ite varasin just viime viikolla ultra-ajan yksityiselle (mun luottogyne) rv:lle 33, näin tein esikonkin aikaan. Ja homma hoituu niin, että lääkäri ultraa vatsanpäältä ja katsoo kokoarviot, virtaukset yms ja sitten heitän housut veks ja tsekkaa mun alakerran. Ultralla näkee kyllä...
  16. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    nelHM Oliks toi leffa se, missä se yksi nainen vaan aivasti ja muksu oli ulkona? Me miehen kanssa naurettiin tota ja koko ko:n raskautta, kun se oli niin erilainen mitä itellä tää raskaus ollut (vaivoja jo rv 4 eteenpäin).
  17. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Murkku Varmasti johtuu toi mitta tuosta vauvan asennosta. Tän käsityksen mä ainakin sain omalla neuvolakäynnillä. Mulla oli siis päinvastainen tilanne, että sf-mitta oli suurehko, eli 30 (rv 30+4). Mulla vauva siis tuolla ihan poikittain. Kauhistelin tota mittaa mutta terkka sano, että jos olis...
  18. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Eulalie Meillä tulee sit muksujen ikäero oleen aikas sama. Täällä esikko täytti just 2,5 vuotta. Ja mulla kanssa sama homma noiden vaatteiden suhteen: tuolla ne pahvilaatikoissa varastossa ihan sekasin kaikki koot jne. Ja oon kanssa pähkäillyt, että menee noi vuodenajat ihan ristiin, että kuinka...
  19. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Neuvolakuulumisia: Viikkoja 30+4 Paino 76,9 kg, 0,9kg/viikko sitten edellisen mittauksen!! yhteensä 8kg (plääh) Paineet 122/77 Hemppa 106 (tippunut yhdellä yksiköllä taas, tupla-annos kehiin) Sf-mitta 30 (kauhistuin, mutta terkka vannotti että vauvan asennosta johtuvaa, eikä mitta korreloi...
  20. T

    <3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

    Naene Mulla reagoi se neuvolan pissatesti sokereiden kohdalla kanssa aivan älyttömän herkästi. Esikkoa odottaessa mulla oli monesti neuvola noin tunti työpaikkaruokailun jälkeen ja vihreeksi se tikku meni joka kerta. Ja kaikki hedelmät tunnin sisään pistää kyllä tikun varmasti vihreäksi mulla...

Yhteistyössä