Hakutulokset

  1. petite

    Mitä pelkopolilla tehdään?

    Lähinnä haluaisin kysyä kokemuksia mitä siellä ensimmäisellä kerralla tehdään? Onko se sellainen keskustelutuokio kätilön kanssa? Tuossa lapussa mikä kotia tuli, oli aika ympäripyöreästi laitettu että keskutelua kätilön ja mahd. lääkärin kanssa. Ultrausta? Mulla on itsellä järetön...
  2. petite

    Raskausdb ja vauvan koko syntyessä?

    No täällä saatu raskaus db- diaknoosi jo 14 rv tienoilla. Tiukan linjan olen vetänyt alusta asti ruokavalion suhteen. Pientä lipsumista sallin itselle kun oltiin reissussa. Muuten kyllä menty ihan kivikautisella ruokavaliolla. Ja lisäänpä heti alkuun että en ole ylipainoinen, olen...
  3. petite

    Vanhan asunnon myynti ja samalla uuden ostaminen. Kokemuksia?

    Eli mietimme mieheni kanssa uuden talon ostoa. Tällä hetkellä maksamme vielä lainaa edellisestä. Mutta tämä nykyinen asunto alkaa käymään pieneksi neljälle lapselle ja kun viideskin on tulossa. Olemme reilut 25-vuotiaita kumpikin:) Kysyn nyt ihan käytännön kokemuksia/ vinkkejä, miten olette...
  4. petite

    Feministit ovat usein "miesmäisiä" naisia :)

    Kyllä sen nyt vain pistää merkille. Mikään "naismaisuutta" korostava ei ole sallittua. Se on muka alistavaa naista kohtaan. Miestä ei saa jumaloiden rakastaa:) Ja kauniit naiselliset naiset ovat pannassa. Kuljetaan lähes miesten vaatteissa, paasataan naisten tasa-arvosta ja oikeuksista...
  5. petite

    5-vuotias ja esikoulun aloitus?

    Apua, auttakaa mua:) Siis meijän vanhin poika täytti nyt joulukuun viimeinen päivä 5-vuotta. Ja nyt viikko sitten tuli eskariin ilmoittautumislaput.. Siis apua! Mää en vain jotenkin tajunnut että tuo poika tosiaan on niin vanha jo:) Vielä nuorimman lapsen synnytyshuuruissa olen. Kertokaa te...
  6. petite

    Jälleen kerran: Isovanhemmat ja eriarvoisuus?

    Haluan selvittää omia ajatuksiani ja saada vähän realismia asiaan. Eli kyse on siitä että kun isovanhemmat eriarvoistavat meidän lapsiamme. Minusta on aina jotenkin tuntunut ettei minun ja mieheni avioliitto ollut mieheni vanhempien mieleen. En ole jotenkin sopiva. Anoppi sanonut miehelleni...
  7. petite

    Mikä tila-auto seuraavaksi? Kokemuksia?

    Meillä siis tarve tila-autolle. Kenenkään on ihan turha tulla sanomaan että ostakaan normiautoja kaksi yms. Tila-auto nyt vain on yksi ja ainut mahdollisuus. Meillä ollut nyt kaksivuotta Chrysler Voyager -04. Autona tykkään tuosta ihan mielettömästi! On tilaa aivan mahdottoman hyvin, paljon...
  8. petite

    Sietäis tämä äiti kyllä mennä itseensä!

    Poliisi ampui poikaa etälamauttimella | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi Minä en edes kehtaisi johonkin lööppilehteen alkaa marisemaan siitä, kun poliisi yrittää saada kuria minun typerille lapsilleni! Oikeasti! Läksyttäisin kyllä omiani moisesta, enkä alkaisi paapomaan raukkoja pieniä...
  9. petite

    Valkoisen pinnasängyn maalaaminen uudestaan?

    Ostin käytetyn pinnasängyn ja haluaisin sen maalata uudestaan. On valkoinen väriltää ja haluan siitä mahdollisimman tumman ruskean tai mustan. Miten kannattaa tehdä että tuon valkoisen saa peittymään, ja millä maalilla kannattaisi maalata? Öljypohjaisella vai vesiohenteisella kalustemaalilla...
  10. petite

    Siis onko ne professoritkin näin tyhmiä?:O

    Lihavuustutkija varoittaa lihavista vauvoista | Elintavat | Iltalehti.fi Olen itse pienikokoinen 48kg/157cm. Raskauksia takana 3. Painoa tullut raskauden aikana n. 10-16 kg (riippuen turvotuksista) Paino palannut aika pian raskauden jälkeen taas normaaliin. Asiaan: Vauvojen syntymäpainot...
  11. petite

    Mistä ne hyvät äidit olikaan tehty:)?

    Ikuisen tappelunaiheen kunniaksi jaan seuraavan linkin:) Mistä on hyvät äidit tehty? - Väestöliitto
  12. petite

    Rakkaus koostuu arjen pienistä asioista..

    Minun mielestäni se rakkaus on juuri sitä että tehdään toisille pieniä yllättäviä asioita. Keitetään kahvit, annetaan toisen nukkua aamusta pitempään, niskahierontaa, toisen eväiden laittamista... Sellaisia asioita jotka kertovat että "minä olen tässä ja rakastan sinua<3" Mitä sinä voisit...
  13. petite

    Kun täällä aina ihaillaan tällaisia naisia:)

    Seiska: Viivi iski varatun perheenisän | Viihde | Iltalehti.fi
  14. petite

    "Uusi supervirus uhkaa" yms...

    ESS: Uusi supervirus uhkaa - "Vakavampi kuin sikainfluenssa" | Flunssa | Iltalehti.fi Eli laitetaan hyvät arvon 2+ naiset ja miehet keinoja millä ehkäisette syksyn ja talven sairastumiset ja pöpöt! Käytättekö esim. jotain vitamiinivalmistetta, juotteko omatekemää mehua yms. Kertokaa oma...
  15. petite

    Hoitaja lapsille kotiin(?)

    Itselläni alkaisi koulu tuossa syksyllä ja tarvisimme kotiimme hoitajan. Mitä mun pitäis tietää?:) Tarvitsemme hoitajaa korkeintaan 4-5 pvä/kk.. Eli aika harvoin. Ja korkeintaan sen 8h/pvä. Opiskelupäiviä on kerran viikossa ja voi olla että silloinkin mies on kotona, jolloin hoitajaa en...
  16. petite

    3-vuotias oksentelee usein..

    Eli tuota tapahtunut nyt muutaman kuukauden sisällä. Oksentaa aina mahan tyhjäksi monta kertaa. Seuraavana päivänä on jo ihan normaali iloinen itsensä ja ruoka maistuu taas. Sitten parin viikon päästä sama. Nyt on ihan neuvoton olo. Voisiko lapsi vain jännittää tai stressata? Meille syntynyt...
  17. petite

    Alaselkä revähti rv 15..

    Onko kellään kokemuksia että vaikuttaako enään synnytykseen? Mietin vain kun supistukset aina 2 edellisessä synnytyksessä tuntunu selän puolella.. Nostin tuota 12 kiloista poikaa jotenkin "väärin" ja nyt on ollut 5 päivää selkä kipeänä. Ei voi koukistua kunnolla ja särkylääke ei auta kuin...
  18. petite

    Hymyilyttää niin:) ja tästä saa suuttua:D

    Nimittäin kaupungilla eräs äiti pienelle, ehkä n. 2-3 -vuotiaalle lapselleen möykkäs kun lapsi sotki jäätelöllä kauniin valkoisia vaatteitaan. Ja kun ne vaatteet olivat vasta ostetut ja uuden puhtaat:) Siis ei tarkoituksella sotkenut, vaan jäätelöä valui kun suli niin vaatteille. Kun me muut...

Yhteistyössä