Hakutulokset

  1. Perho

    Huolestuttaa....

    Älä vielä huolestu! Mulla oli samanlaista kun odotin ja neuvolantäti tiesi sanoa, että se on ihan normaalia. Limakalvot kuivuu raskauden aikana ja se saatta aiheuttaa tollasta lievää verenvuotoa myös emättimestä. Soita toki neuvolaan jos sillä saat paremmin mielenrauhan, mutta kuvailemasi...
  2. Perho

    Kaksosille pikkusisar?

    Minulla on nyt kaksivuotiaat kaksospojat. Haaveilen kolmannesta lapsesta, mutta järki jotenkin sanoo, että nämä kaksi riittäisi. Miten te joilla on kaksosten lisäksi pienempiä lapsia olette jaksaneet? Jääkö se pienin helposti leikkien ulkopuolelle? Kertokaahan kokemuksia ja mietteitänne!
  3. Perho

    Uusia kaksosten odottajia?

    Hei kaikki tulevat kaksosmammat! Itse en ole "uusi" odottaja, sillä kaksosraskautta on takana jo hurjat viikot eli 38+2. Huomaan, että kun menen näin viime metreillä jo, käyvät ajatukset usein myös siellä raskauden alkuvaiheilla. Tulin siis tuomaan teille suuret tsempit odotuksiin! Itse odotan...
  4. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* joulukuu-10

    Kiitos uudesta pinosta Sparkle! Ajatella, se on jo joulukuu... Laitoin eilen vauvojen kotiintulotarvikkeet jo valmiiksi odottamaan. Sitä kun ei tiedä kuinka pian nämä meinaavat syntyä. Synnytysvalmennuksessa NKL:ssä sanottiin, että kaksoset syntyvät keskimäärin viikolla 35+6 ja mulla poksuu...
  5. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

    Neuvolakuulumisia: Paino +600g RR 114/70 Pissa - Sf 38 Tarjonnat rt/pt Sykkeet 145/135 Liikkeet ++/++ Eli kaikki hyvin. Minäkin vastailin tällä kerralla johonkin parisuhdeväkivalta -kyselyyn. Muistelen, että jokunen muukin oli neuvolasta saanut kyselyn vastattavaksi? Kiva kuulla...
  6. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

    Jahas, jospa sitä ehtisi vähän taas kirjoitella :) Parisuhteesta on ollut puhetta. Tapasimme mieheni kanssa nelisen vuotta sitten, kihloihin menimme noin puolentoista vuoden seurustelun jälkeen ja kaksi vuotta sitten talvella vietimme häitämme. :heart: Lapselle annoimme luvan tulla...
  7. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

    Hurjaa miten aika menee välillä nopeasti! Viime viikko oli niin täynnä ohjelmaa, etten sitten ehtinyt koneelle. Niin, että hyvää marraskuuta vaan kaikille näin viikkon "myöhässä". =) Jeccika tulit mieleeni viime viikolla kun kuulin tuttavilta tarinaa heidän teettämästään keittiörempasta...
  8. Perho

    tuplien odottajia 2010-11?

    Mamma8219 sori en selvästikään ollut ajatuksella lukenut edellisiä viestejä kun tuossa kyselin aiemmista oireista... Mulle ei ole neuvolassa sanottu mitään menkkaoireista ja supisteluista. Kannattaa varmaan soittaa sinne sairaalaan jossa synnytät ja kysellä. (Oot varmaan jo tehnykin sen ku...
  9. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Pikaisesti Hemoglobiinista Sain hyvän vinkin mun neuvolatädiltä; rauta kun täytyy ottaa tyhjään vatsaan, eikä ole hyvä syödä väähään aikaan raudan ottamisestakaan mitään. Hän siis ehdotti, että kun käyn aamu yöllä vessasss otan raudan samalla. Vatsa on tuolloin tyhjä ja aamupalaan on vielä...
  10. Perho

    tuplien odottajia 2010-11?

    Mamma8219 hui! Tulehan kertomaan mitä lääkäri sanoi. Oliskohan jo pian tosi kyseessä? Onko sulla ollu muita oireita? Jäin sitten itsekin saikulle tän viikon alusta eli rv. 28+4. Olen siihen erittäin tyytyväinen. Nyt voin levätä kun siltä tuntuu ja siten kerätä voimia. Ihanaa kun ei ole aina...
  11. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Heippa hei taas! :) Sitä ollaan sitten saikulla äippäloman alkuun asti. Ei siis mitään huolestuttavaa syytä, mutta oma töissä jaksaminen vaan loppui. Joudun nostelemaan, kumartelemaan yms. työssäni paljon ja näitten kahden kanssa se rupesi tuntumaan jo mahdottomalta. Supistuksia tuli usein ja...
  12. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Sokerirasituksessa kävin jokunen viikko sitten. Eli siis syömättä/ juomatta 12h. Jos ihan pakko niin vettä voi juoda. Vessassa voi käydä normaalisti. Aikaa rasituksen tekemiseen menee reilu 2h. Ekaks verikoe josta mitataan paastoarvo, sit juot muutaman desin sokerivettä (ennen oli kolan...
  13. Perho

    tuplien odottajia 2010-11?

    Millä raskausviikoilla olette jääneet saikulle? Vai porskuttaako esim. yli rv 30 olevista joku vielä töissä?
  14. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Apua mikä lääkäri Parelilla!!! Tuollaisesta käytöksestä voisi valittaa! Onko raskausaikana useampi neuvolalääkäriaika? Jos, niin varmista nyt ainakin, että et enää joudu samalle lääkärille. Mä, kun näitä kahta odotan ja siksi usein hyppään ultrissa, en edes missään vaiheessa tapaa koko neuvolan...
  15. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin. Painoa oli tullut vain 400g/viikko, mikä on tosi hyvin kun edellis kerralla sitä oli 1kg/viikko! A-vauva heräsi kun sykkeitä kuunneltiin, mutta B veteli hirsiä. Mulla on kaikki tähänastiset neuvolat olleet aina samaan aikaan aamusta ja muistaakseni joka kerralla B...
  16. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Täältä löytyy linea negra. Se tosin on vielä haalea, mutta ylettää yli navan! On se vaan kummallista tämä raskaana olo.. Minäkin kärsin nenän tukkoisuudesta öisin. Todella rasittavaa. Kaapista löytyis kyllä se nenäkannu... Oletteko jo miettineet nimiä tulokkaille? Ulkona on ihana ilma...
  17. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    Huh hei.. Onneksi on viikonloppu tulossa. Tää työviikko on ollu aikas rankka. Oma jaksaminen on joku murto-osa siitä mitä se oli ennen tätä kaksosraskautta. Ens viikolla on neuvola ja seuraavalla ultra ja luulenkin, että jos vaan ehdotetaankin saikulle jäämistä, niin jään mielelläni. Toisaalta...
  18. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

    turvakaukaloista Koska me tarvitaan niitä kaksi ja autosta löytyy Isofix-kiinnikkeet ei edes harkittu turvavyökiinnikkeisiä. Löydettiin sellanen Familyfix-teline. Kuulema sama kuin isofix, mutta edullisempi ja sopii isompaankin istuimeen. Meillä oli lisäksi tärkeänä kriteerinä kaukaloiden...
  19. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

    Mutzilla mulla on kans noussu paino viimisen kolmen viikon aikana kilon per viikko, huh hei, mut en meinannu myöskään välittää. Kyllä ne pois lähtee. Piupula mulla on pakkauksessa mm. Pipot pojille, joissa lukee 'I love Dad', paketti new born vaippoja, tutit, humoristinen "hyvä isä" -kirja...
  20. Perho

    *Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

    Eilen siis oli neuvola. Pissa puhdas, sykkeet Aatamilla 130 ja Beetamilla 140. Aatami taisi nukkua, veljensä sen sijaan piti oikein mekkalaa samalla kun kuunneltiin sykkeitä. Onneksi jo ens maanantaina on ultra, että pääsee varmistamaan onko kaikki kunnossa. A-vauvalla kun oli viimeksikin...

Yhteistyössä