Hakutulokset

  1. K

    Vauvan Maitoallergia-epäily ja imetys

    Kiitos neuvoista! Tuosta soijamaidosta vielä, kannattaako minun myös välttää sitä, nyt kun olen maidottomalla? Siis että vauva voi allergisoitua sitä kautta, vai tarkoitatteko että myöhemmin sitten kun lapsi syö itse?
  2. K

    Vauvan Maitoallergia-epäily ja imetys

    Niin luin, että suolisto-oireissa voi mennä se parikin viikkoa, mutta iho-oireet yleensä häviävät aiemmin. (Joita meillä ei kyllä ole). Neuvola on juuri 2 viikon päästä, jos tilanne ei huonone, niin odotan sinne asti ja pyydän altistukseen lähetettä. Olen itse laaktoositon, joten ymmärsin...
  3. K

    Vauvan Maitoallergia-epäily ja imetys

    Tyttömme 4,5kk ja pulauttelua on ollut runsaasti alusta asti. Täysmetän ja kiinteitä maisteltu. Nyt viimeisen kuukauden varsinkin yöllä vatsa vaivaa kovasti, paukkua tulee. Saimme viikko sitten refluksi-lääkkeen, muttei ole rauhoittanut öitä. Lääkäri ehdotti velläjä, jos rauhoittaisi öitä...
  4. K

    Vauvan Maitoallergia ja imetys

    Tyttömme 4,5kk ja pulauttelua on ollut runsaasti alusta asti. Täysmetän ja kiinteitä maisteltu. Nyt viimeisen kuukauden varsinkin yöllä vatsa vaivaa kovasti, paukkua tulee. Saimme viikko sitten refluksi-lääkkeen, muttei ole rauhoittanut öitä. Lääkäri ehdotti velläjä, jos rauhoittaisi öitä...
  5. K

    oletteko pyytäneet tai jättäneet pyytämättä kummiksi lapsettomuudesta kärsivää pariskuntaa?

    Me pyydettiin miehen siskoa kummiksi, joka ei voi saada lapsia. Halusi ihan liittyä kirkkoon, kun sai kunnia tehtävän. Riippuu varmaan ihmisestä ja missä vaiheessa lapsettomuusprosessia on.
  6. K

    Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

    Täällä taitaa olla hiljaisempaa, niillä ketkä täällä keväällä pölpötti niin taitaa alkaa olla nyytti sylissä tai ihan viimeisillään raskaana. Nyt te uudet, ottakaa keskustelu haltuun niin saadaan pino kukoistamaan. kuumeilija MKS:ssä on hyvä synnyttää, itselle jäi ainakin hyvä kokemus :D...
  7. K

    Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

    Mary jane Meilläkin nukutaan yöllä 2 tuntia ja sitten imetään tissiä reilu tunti. Meidän neiti on kunnon tissin nautiskelija. Niin ikää tänään 10pv ja painoa jo 100g plussaa syntymäpainoon :D Ainut millä voi koittaa saada yöllä nukkumaan pitempiä pätkiä, on ettei sytyttele valoja tai puhu...
  8. K

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    Meille syntyi pimu 10.7. klo. 00.36 3930g ja pituus 50cm Nyt viikko kotona vietetty ja alkaa jo arki sujumaan. Itsellä vähän heikompi happi vielä, kun sinne leikkaussaliin jouduin synnnytyksen jälkeen, kun kohtu ei supistanut. Vuosi lähes 3000ml, joten tarvitsin veritankkausta. Kotiin...
  9. K

    Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

    Meille syntyi sunnuntaina 10.7 pikkuinen prinsenssa. Painoa 3930g ja ptuus 50cm Synnytys meni todella hyvin, loppu ei ihan elokuvista. Selvisin ilokaasulla 8cm asti. Sitten laitettiin kohdunsuuta katsomatta epi, ja menikin sitten tunto. Jouduttiin laittamaan supistukset tulemaan uudestaan...
  10. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Meille syntyi sunnuntaina 10.7 pikkuinen prinsenssa. Painoa 3930g ja ptuus 50cm Synnytys meni todella hyvin, loppu ei ihan elokuvista. Selvisin ilokaasulla 8cm asti. Sitten laitettiin kohdunsuuta katsomatta epi, ja menikin sitten tunto. Jouduttiin laittamaan supistukset tulemaan uudestaan...
  11. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    ah onnea pojasta :flower: 1.raskaus mietinkin tässä, että kun itellä eka raskaus ja viime viikot ollut tukalia, niin mitä ne on sitten seuraavissa. Olisinkin päässyt lähes vaivoitta, jos tää pikkuinen olisi syntynyt siinä rv 39 alussa. No kun miettii mikä palkinto on, niin seuraavatkaan...
  12. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    anu84 mulla on vaan menkkamainen jomottava paine kun kävelen... limatulppa täällä tulee sitä kuuluisaa tulppaa, ainakin jo kananmunan verran verisviiruisia klönttejä tullut. supistelu yön supisteli pitkiä ja kivuliaita supistuksia 30 minuutin välein, sitten laantui taas aamulla.... Kuitenkin...
  13. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Onnea tähtikeiju pikkuisesta Tänään oli neuvola ja toivottavasti viimeinen yhtenä kappaleena. Kaikki ok. Verenpaine koholla, mutta laittoi huonosti nukutun yön piikkiin. Mua siis supisteli "kivuliaasti" viime yönä noin puolen tunnin välein koko yön, ja oikeastaan eilisen päivänkin...
  14. K

    Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

    Kuumeilija Hurjasti onnea raskautumisesta :heart: Teillä on pitkä yritys takana. Alkuviikkoina (ja myöhemminkin) pelkää pahinta ja toivoo parasta. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. väsymys Minulla ensimmäiset kuukaudet oli tajutonta väsymystä, jaksoin vain käydä koulussa ja...
  15. K

    Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

    Täällä ollaan vielä kasassa....yö oli tuskainen, supisteli kipeästi 20-40 minuutin välein, näihin tietysti heräsi ja välillä piti lähtee liikkeelle, kun sattui kovemmin. No nyt taas aaupäivällä ei supistuksen supistusta. No jos noi supparit merkkais ettei enää viikkoja mene. Kohta neuvolaan...
  16. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Niiskulle suunnattomasti onnea kaksosista :) Hyvä, että lähti käyntiin noin Onnea muillekin vauvan saaneille
  17. K

    Onko vielä hengenhätä jos vauva syntyy rv 34?

    Kävin supistusten takia rv 34+6 näytillä, niin kätilö sanoi, että jo niin hyvin viikkoja ettei aleta enää estelee jos tullakseen. Onhan kaverilla jo painoakin yli 2500g, yleensä noilla viikoilla. Ja synnytyksetkin hoidetaan keskussairaaloissa, ei yliopistollisissa.
  18. K

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    ONNEA kaikille vauvautuneille Tullut paljon tekstiä ja monella on remppaa, mutta koitetaan jaksaa vileä viimeiset viikot. Itse olen päässyt raskaudessani helpolla. Oikeestaan viiime viikonlopun helteillä tuntui ekaa kertaa, että nyt voisi jo jotain tapahtua. Nyt taas parempi mieli, vaikka...
  19. K

    Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

    espe No ei mullakaan kovin ennakoivia oireita. Menkkajomottelua välillä ja näitä kivuttomia suppareita, ihan yksittäisiä jotka tuntuu. Luotan siihen, että lähtö tulee puskista. Niin tää kaveri ollut kyllä päivän rauhallinen, että jouduin ihan lasku hommiin. Siis tosi paska työkaveri sun miehellä...
  20. K

    Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

    Hyppy Voimia. Voin vaan kuvitella nillainen huoli ja stressi teillä. Toivotaan, ettei lääkärin löydös olisi tuo mitä epäilty. Ja hyvä, että tutkivat todella tarkkaan ja pääset yliopistolliseen sairaalan synnyttämään, jos tarve vaatii. Voimia koko perheelle :hug:

Yhteistyössä