Hakutulokset

  1. M

    Marraskuussa 2010 syntyneet <3

    Tulinpas tänne kurkkimaan pitkästä aikaa. Jostain syystä meidän vauvaa ei enää tuolla listalla ole, no ehkei sen ole väliäkään. Meillä elämä on heittänyt täysin häränpyllyä. Mikään ei ole ennallaan. Ja tuskin koskaan onkaan. Liian paljon olemme kokeneet. Olkaa onnellisia lapsistanne...
  2. M

    Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

    Herra kädelläsi unen painan pään Kutsut ystäväsi lepäämään Käsi minut kantaa uuteen elämään Ikirauhan antaa valoon jään Muari ja pieni rakas 11.8.-16.9.2010
  3. M

    Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

    Kerran tätä jo pyysin, mutta ehkä viestini meni ohi. Eli voitaisko meidän poika lisätä syntyneisiin? 11.8. rv 27+4, ~1280 g ja ~38 cm. Mitat eivät ole tarkkoja, koska siinä tilanteessa oli lääkäreillä "vähän" muutakin tekemistä, kuin vauvan mittailu. Muari ja pieni ihmemies 1 kk (1540 g ja...
  4. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Pikaisesti täällä käymässä ja huomasin, että meidän poika on kadonnut syntyneistä. Johtuuko uudistuksesta vai mistä? Ihan hassua ette te muut olette raskaana, meillä poika tuli eilen jo kaksi viikkoa. Ja edelleen alle syntymäpainonsa, mutta nyt on sentään suunta ylöspäin. Muari ja ihmemies...
  5. M

    Onko kukaan tehnyt valitusta kätilöstä?

    Minä en ole tehnyt valitusta sairaalalle, vaan suoraan potilasvakuutuskeskukseen, josta tuli myönteinen päätös ja myös valviraan, josta päätös vielä tulematta. Nämä koskevat lääkäriä ja kätilöä, mutta papereissa vain lääkärin nimi, koska hän oli hoidosta vastaava henkilö. Nyt ihan äskettäin...
  6. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    SW: Liikkeet väheni, kävin ultrassa ja kaikki kuulemma hienosti. Lääkäri sanoi, että vauva potkii istukkaan. Potki pari päivää tosi huonosti, mutta tietty ajattelin, että potkii istukkaan. Lopulta tunsin ehkä muutaman yksittäisen potkun päivässä, tosin enää en ole varma oliko ne potkuja, koska...
  7. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    JKMS: Suoraan äitipolille mars! Neuvolan laitteet ei kerro mitään eikä yksikään kätilö voi äitipolilla puhelimessa antaa minkäänlaista arviota. Suurin osa liikehälytyksistä on onneksi turhia, mutta meidän kohdalla näin ei siis ollut ja vauva on niin huonoennusteinen ja niin huonossa kunnossa...
  8. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Sen verran tulen kertomaan, kun LilliM puhui noista ennenaikaisuuden merkeistä, että ei aina kyse ole siitä, jos vauva syntyy liian aikaisin. Meillä oli Sintililä vatsassa niin huono olo, että hänet oli pakko leikata ulos ja heti. Ikävä kyllä ehti olla mahassa ihan liian kauan eikä tässä juuri...
  9. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Saana, jos vauva ei liiku kunnolla mene hyvä ihminen sairaalaan. Älä soita ja kysy, etteivät sano että et saa tulla, koska he eivät sitä tiedä. Vaan mene sinne ja vaadi kunnon tutkimusta. Kukaan ei voi tietää onko vauva vain kääntynyt tai potkiiko istukaan vai onko sillä oikeasti hätä! Ja vaikka...
  10. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Ingu, ikävä kyllä neuvolan laitteilla ja menetelmillä ei voida sanoa, että kaikki olisi kunnossa. Kyllä siihen ultra ja ktg tarvitaan. Sintsu, mulla on esikoisella aikoinaan ostettu turvakaukalo, ei ole ihan kymmentä vuotta vanha mutta lähelle. Enkä ole sitä käyttänyt esikon jälkeen...
  11. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Mä olen ostanut Sintille tasan yhdet vaatteet ja ne on ihan tarkoituksella "väärän väriset". En kerrassaan jaksa sitä, että poika pitäisi pukea siniseen ja tyttö vaaleanpunaiseen, sillä vaihtelu virkistää - ainakin mua. Liirah, mä ajattelin kysyä ylihuomenna lääkäriltä (menen äitipolille ja...
  12. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Oho, onpas täällä tuttuja ongelmia! Mulla oli kans eilisen Sintin liikkeet ihan kateissa ja kävinkin sit päivystyksessä missä lääkäri sanoi, että potkii istukkaan. Ja kun tänä aamunakaan en tuntenut mitään, niin laitoin sen paljon parjaamani dopplerin tilaukseen. Jos en muuten tunne liikkeitä...
  13. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Liirah, oletko koettanut tukisukkahousuja? Mä en varmaan olisi yhtään jalkeilla ilman niitä. Kun illalla otan pois ja joudun vielä kävelemään, niin melko pian toinen nilkka turpoaa ja koko jalkaa pistelee ja tuntuu ettei astua viitsisi. Tämä on sitten hyvä syy sille, että siinä vaiheessa kun...
  14. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Sen verran pitää kommentoida siivouksen ja ruoanlaiton lomasta, että yhden lapsen ilman kivunlievitystä synnyttäneenä mulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa mihinkään luomuiluun. Olen spinaalin suuri ystävä :) Muari
  15. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Aletheia, mulle ainakin sanoivat, että jos oksentaa kesken sokerirasituksen, niin koe pitää keskeyttää. Tiikeri, mä tänään just mietiskelin, että kyllä päällimmäiset tunteet tähän raskauteen on ahdistus ja pelko. Ei tarvitse Sintin olla kauan liikkumatta, niin meikä painuu äitipolille (tänään...
  16. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Mulla jäi ohjeistus sokerirasituksesta vähän vajaaksi, kun sain käskyn mennä sinne äippäpolin lääkäriltä. En tiennyt edes sitä, että juoda ei saa. Onneksi sisko sit opasti asiassa. Eikä puhettakaan, että olisin miettinyt mitä syö. EIkös se kumminkin mene niin, että jos kroppa toimii sokerin...
  17. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Heh, vai pääsen taas paasaamaan liikelaskennasta. Jos vauvan liikkeet ovat vähäiset, niin neuvola ei ole oikea paikka. Syke ei kerro sitä, että vauva voi hyvin! Ainoastaan ultralla ja ktg:lla voi vauvan voinnin nähdä. Se sydänhän lyö viimeiseen asti ja elimistö laittaa siihen kaiken voimansa...
  18. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Tuosta sokerirasituksesta pakko tulla kommentoimaan, koska minäkin yllättäen siihen joudun. Ylipainoa ei ole, ei isoja lapsia, ei suvussa diabetesta eikä ikinä sokeria virtsassa. Nyt äitipolin lääkäri siihen kuitenkin passitti, koska lapsivettä on paljon. Ja yksi syy sille voi olla diabetes. Eli...
  19. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Josefiina: Kun menet fb:n etusivulle, on vasemmassa laidassa "ryhmät". Klikkaa sitä, niin pääset suoraan listaukseen, jossa on kaikki ryhmät johon kuulut. Ja sieltä vaan sitten valitse oikean. Tiikeri: Mua ei tällä hetkellä enää jännitä tämä raskaus vaan suorastaan pelottaa. Täällä ollaan...
  20. M

    MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

    Eveny, onpas outoa. Kai ne sitten käytännöt vaihteleee eri sairaaloissa. Mulla on tosiaan katsottu aina se painoarvio. Ja aina ensin pyydän katsomaan mua huolestuttavaa seikkaa (joka on aina sama), ja kyllä siihen pyyntöön on aina suostuttu. Myös viime raskaudessa kun menin liikehälytyksen...

Yhteistyössä