Hakutulokset

  1. O

    Marraskuussa 2010 syntyneet <3

    LM; mä kävin jo kolme päivää synnytyksen jälkeen omassa saunassa. Mulla ei tikkejä ollut joten jos niitä on niin kannattaa vielä tarkastaa terkkarilta. Ja yleisessä saunassa ei kannata vielä saunoa. Jos olisin odotellut jälkivuodon lppumiseen, olisin voinut käydä vasta 1 kk jälkeen saunassa :)...
  2. O

    Marraskuussa 2010 syntyneet <3

    pika pikaa :) eli meidän vauva syntyi 10.11 ja mittaa ukkelilla oli 3440g 50cm ja pipo 36,5cm. tissimaidolla mennään ja oikea tissi olikin aluksi haavalla vaikka kolmatta kertaa tissit tähän joutuvat. bebanthen voitelu auttoi , mutta kyllä vauvan tarttuessa tissiin se tuntuu vieläkin...
  3. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Meidän Arvo syntyi 10.11 klo. 8.21 eli 39+6 ja mittaa ukkelilla oli 3440g, 50cm ja pipo 36,5 cm. Synnytys eteni aluksi kuin Iisakin kirkon rakennus ja kestoksi merkattiinkin 13h1min. Ekat 5 cm vei ajasta ihan mielettömän kauan vaikka epiduraalin sainkin ja ponnistusvaihe olikin ohi kolmella ja...
  4. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Onnittelut kaikille vauvautuneille :) Täällä kärvistellään todella huonojen öiden kanssa ( kaksi viikkoa jo kestäneet ), supistaa tunnin kaksi ihan säännöllisesti, mutta ei niin lujasti että viitsisi hälyttää apua 40 km päästä ja sitten vielä ajaa 40 km sairaalaan. Aamuyöstä lopahtaa ja tämä...
  5. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Olipas vauva uutisia, onnittelut kaikille tasapuolisesti! :flower: Täällä ei mitään uutta, supistelut valvottaa edelleen, mutta eivät kestä kuin sen 2 tuntia. Tänään juilinut mahaa ja selkää taas kunnolla, limatulppaa veriviiruineen tullut ja tuikkii tuonne kohdunsuulle. Noh, mennään sitten...
  6. O

    Millaista vastuuta vaaditte lasten kunnallisesta hoitopaikasta? Esim. jos toinen lapsi runnoo omaa lastasi?

    Ja selventääkseni hieman kantaani; Toki pitää puuttua, mutta juuri sillä hetkellä kun kiusaaminen tapahtui niin se ei aina onnistu ( jos ei näe tilannetta ) Toki asia pitää selvittää kiusaajien kanssa, kun siitä heille mainitaan.
  7. O

    Millaista vastuuta vaaditte lasten kunnallisesta hoitopaikasta? Esim. jos toinen lapsi runnoo omaa lastasi?

    Juu, mutta mehän emme tiedä tilannetta sen paremmin. Onhan hoitajan silmien alla voinut olla muitakin lapsia, jotka hän on nähnyt puhuessaan hakijan kanssa.
  8. O

    pientä galluppia?? (pesukone asiasta)

    Noista kahdesta Whirlpool ( palveli hyvin 6 vuotta ), mutta nyt itsellä LG enkä pois vaihtaisi :)
  9. O

    Millaista vastuuta vaaditte lasten kunnallisesta hoitopaikasta? Esim. jos toinen lapsi runnoo omaa lastasi?

    Totuus on se, että yhtä hoitajaa kohden on liian monta lasta vahdittavana. Jos hoitaja oli selin sinne missä kiusaaminen tapahtui, ei hän millään ole voinut puutua tilanteeseen. Ei ne mitään yli-ihmisiä ole. Miksi et itse karjaissut vaikka, NYT LOPPUU KIUSAAMINEN! tmv. kun itse näit tilanteen?
  10. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Tuttemui ja janjadelle oli syntynyt nyytit, onnea niistä :) Pirtsille kiitos synnytyskertomuksesta! :) Voimia kaikille kärvistelijöille, supparituulia niitä tarvitseville, tosin otan voimakkaimmat itse, kiitos ;) Op ja Arvo 39+0 *POKS*
  11. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Siilis; Mulla ollut aikaisemmin 4 kpl, mutta nyt en ole toistaiseksi hankkinut kuin 2 kpl valmiiksi odottamaan. Ainakin yhdet meinaan vielä hankkia, kunhan vauva syntyy ja tietää paisuuko tissit tälläkään kertaa isoiksi ( vaikka maitoa on kyllä riittänyt ilman mega tissejäkin :) )
  12. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Heidi; paino-arviosta. Meillä arvioitiin 37+4 3350g johon lääkäri ei kommentoinut mitään. painoahan voi tulla vielä 150-200g /vko tahtia ja laskinkin että nyt jos syntyy niin "pahimmillaan" olisi 3550g ja nyt siis 38+5 viikkoja. Musta tuo sinun arviosikin kuulostaa suht normaalilta :) Kun menet...
  13. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Tasselle ja SW:n perheelle onnittelut nyyteistä! :flower:
  14. O

    Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

    Kiitos Vaimolle uudesta pinosta :) Käväsin tänään neuvolassa, paino tippunut edelleen lähtö 76,6kg nyt 86,2kg eli olen todella tyytyväinen. Viimeviikosta laskua -700g. pissa taas proteiinit + RR 117/78 syke 143 sf 34 ( kasvua 3 cm, tosin sitä edellisellä kerralla oli laskua 3 cm?? )...
  15. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Pirtsin perheelle suuret onnittelut !:flower:
  16. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Huomenta, Pikaisesti tuosta risiini-öljystä. Älkää nyt vaan kukaan menkö moista ottamaan. Saattaa aiheuttaa vauvalle ahdinkotilan ja kakkaa lapsveteen, synnytys saattaa olla todella raju ja tulla kauheet repeemät!! Kyllä minä ihmettelen miten ammatti-ihminen voi vielä tänäkin päivänä...
  17. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Tiukku; mulla taas lähtenyt käyntiin suht nopsaan ( 1-2 viikon sisään kun paikat lähteneet avautumaan ) Joten ihan riippuu vauvasta joka masussa pötköttelee, tulee kun on valmis :) Jaksamisia!
  18. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Piprane ema; Me ollaan kokeiltu jo kaikki Ässät, alkoton siideri mukaan luettuna, lisäksi koiran lenkitys. Ja tulos oli helvetin huonosti nukuttu yö... No josko siellä kohdunsuulla olisi tapahtunut jotakin muutosta ( toivossa on hyvä elää... :) ) Tää kiusaaminen on kyllä tuttua jo edellisistä...
  19. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Voi Pirtsi, Mä niin toivoin, että olisit jo päässyt jakautumaan! Jaksamisia :hug: Täällä kanssa vielä kotona... Eilinen yö oli jo todella lupaava supisteli tiheesti ja napakasti 3,5 tuntia ja sitten lakkasi. Mä olen päättänyt, että en tayssiin enään lähde ennenkuin synnytys on todenteolla...
  20. O

    Marraskuun muruset *lokakuussa*

    Kurpistalle voima halitus :) Kerrohan mikä harmittaa...

Yhteistyössä