Hakutulokset

  1. K

    Miten saa vauvan laskeutumaan alaspäin?

    Onko jotain kotikeinoja mitkä vois auttaa? Kun on kuulemma vielä TOSI ylhäällä pää (kuitenki pää alaspäin sentään)..
  2. K

    Kipu nivusissa kun kävelee?

    Mistäs voi johtua... Oon raskaana rv 37+6 ja mulla on tässä jo jonki aikaa ollu silleen pikkasen nivuset kipeenä, kun esim nousen sängystä ylös jne. Nyt äsken olin kävelyllä ja kävelin aika reipasta vauhtia mutta en nyt mitenkään pitkästi (ehkä puoli tuntia, ja yleensä kävelen kauemmin) niin...
  3. K

    Tyttö- vai poikamaha?

    Kummaltakos näyttää? :) On meille kyllä ultrassa jo sanottu mutta kunhan nyt huvikseni kyselen :D Laitan nyt edestä ja sivulta kuvan... Sivulta otettu kuva on rv 37+1 ja edestä päin otetun kuvan löysin vaan viikolta 33+0
  4. K

    Painoarvio laskettuna aikana

    Kun mulle sanottiin, että jos ei oo laskettuna päivänä syntynyt, niin varataan aika gynekologille joka arvioi painon... Niin katotaanko se ultralla vai mahan päältä kokeilemalla vai miten? Varmaan voi vaihdella eri paikoissa? Mutta yleensä? Ja kuinka painava vauvan pitää olla että ruvetaan...
  5. K

    Uskaltaisko syyä leipää?

    Eilen en melkee mitää pystyny syyä enkä juoda koko päivänä tai heti sen jälkeen oksensin. En tiiä oliko mahatauti vai johtuko särkylääkkeistä joita söin korvakivun takia. Nyt viime yön aikana join vähän kerralaan mustikkakeittoa, yhteensä muutaman lasillisen aamuun mennessä. Ja joskus tässä...
  6. K

    Miten päin sikiö on?

    Rv 31+0 ja liikkeet on tähän asti tuntunut ylhäällä oikealla kylkiluiden kohdalla melkeen monta viikkoa... Ja (terkan + omien tuntemuste nmukaan) se oli pää alaspäin ja selkä vasemmalla ja jalat oikeella. Nyt se on varmaan kääntyny jotenki koska tuntuu ihan eriltä ja liikkeet tuntuu...
  7. K

    raskaus ja kipeät nivuset

    onko normaalia? tai tuntuu siltä kun ois yrittäny vähän liian rankasti vääntää itteään spagaattiin? :D rv 26+3
  8. K

    Vauvan liiikkuminen?

    KAuanko vauva voi olla liikkumatta 26. viikon lopulla ennenku kannattaa huolestua? Ja entä jos liikkuu muuten tosi usein mutta sitten jonakin päivänä liikkumiset ois sellasta pientä tökkimistä sillon tällön tosi harvoin?
  9. K

    Teidän hääpuvut :)

    Tossa ku oli toi keskustelu maistraattivihkimisen hääpuvuista niin huvikseni mietin että minkäslaisia teillä sitte on kirkossa ollut? :) Mielllään kuvia vois myös laittaa. Mulla tämmönen
  10. K

    Juustosämpyläääää!

    Mikäs ois hyvä ohje? :)
  11. K

    Nenästä verta.

    mulla on nyt tässä viime viikkoina aika usein (melkeen joka päivä?) tullut vasemmasta sieraimesta verta kun on niistänyt.. Niin mistä voi johtua? ei muuten valu tai mitään mutta niistäessä. Ja en oo mitenkään hirveen kamalasti joutunu niistelemään, pari kertaa päivässä vaan. Ja oon raskaana...
  12. K

    tietokoneista tietävät!

    Mulla on tämmönen acerin kannettava ja siinä on Crystal eye -webbikamera... Mutta nyt kun tähän on asennettu se windows 7 niin ei enää löydy sitä ohjelmaa millä voin ottaa kuvia tms? Mistä mä nyt sen saan?
  13. K

    hemoglobiini vaihtelee...

    Eka neuvolassa se oli 107 (noin 5 viikkoa sitten), toka neuvolassa 135 (1 viikko sitten) ja nyt tänään 114 kun kävin terkkarilla mittaamassa kun oli taas niin väsyny olo ja tuntu jotenki "hapettomalta" tms , en oikeen edes osaa selittää :D Siltä kun ilmassa olis liian vähän happea. Mistähän...
  14. K

    bikineiden koko?

    Jos jossain bikiniliiveissä on koko esim. 36-50 niin mikä vastais noin DD kokoa tai pikkasen isompaa? Liivit on sellaset niskalenkkimalliset....
  15. K

    Raskaus ja yötyöt/työt vanhainkodissa

    Kuka on ollut yötöissä vanhainkodissa tai yleensäkään töissä vanhainkodissa raskauden aikana? Miten meni, tuliko jotain ongelmia? Esim potilaiden nostamiset (tai no, siirtämiset tietenkin...) tai muut, niin sujuiko ihan ilman ongelmia? Tai jouduitteko jäämään sairaslomalle jossain välissä...
  16. K

    Sydämen muotonen kohtu?

    Onko jollain ollut? Miltä se näytti ultrassa? Oliko jotain haittaa (raskauden aikana esim) tai sanottiinko siitä jotain jne...?
  17. K

    Minkä muotonen kohtu?

    teillä on ollu... ? mun oma kun näyttää sydämeltä :D
  18. K

    Ultra ja neuvola peräkkäin...

    Niin ja eikö ennen ultraa pitäs käydä kusella että ois tyhjä rakko? Ja sitten taas ultran jälkeen mulla on neuvola, ja ennen neuvolaan menoa pitäs käydä wc:ssä jättämässä virtsanäyte... Ultra siis klo 13:40 ja neuvola klo 14:30... Jaa. Mitähän mä nyt teen?
  19. K

    Kauanko panadol vaikuttaa?

    Joo ja anteeks, tää on varmaan joku tuhannes alotus mun korvakivuista... Mutta kauanko panadolin vaikutus kestää? Otin aamulla joskus puoli 9 jälkeen 2x500mg panadolia.... Ja kipu lähti niillä sitte eikä oo vieläkään tullut takaisin :) Alkaiskohan tää parantua vai vieläkö toi panadol...
  20. K

    panacod ja raskaus

    onko joku syönyt raskaana ollessaan? ja paljonko päivässä? eihän siitä ainakaan pitäis olla mitään haittaa? nyt mulla 1tbl 1-2kertaa päivässä ja oon menossa tk:n että lääkäri saa sanoa että voiko niitä ottaa enemmän, vai otanko jotain muuta jne...

Yhteistyössä