Hakutulokset

  1. Scala

    Voiko 4 vuotiaan sanaan omasta lämpötilastaan luottaa?

    Anna lapsen itse päättää. Meillä nuo pienimmät on t-paidoissa ja pikkareissa, vaatteet lähtee päältä alta aikayksikön kun päiväkodilta kotiin tullaan.
  2. Scala

    Tyhmä kysyy: Kuinka suurperheet tulevat toimeen?

    Ap kertoo asuvansa ahtaasti asossa eli veikkaus 3-4h. Asoissa on joskus sähkölämmitys, ei kovin usein, yleensä ovat kaukolämmössä.
  3. Scala

    Tyhmä kysyy: Kuinka suurperheet tulevat toimeen?

    Ihan hyvin meillä menee. Lapsia kahdeksan, seitsemän asuu kotona ja vanhin muutanut jo omaan kotiin. Meitä on kaksi vuorotyötä tekevää vanhempaa ja lisäksi tulee lapsilistät kuudesta. Asutaan tilavasti aso-paritalossa. Auto on 10v vanha, mutta velaton. Ja sen merkkinen, että osat ei maksa...
  4. Scala

    Sain 4 päivän ruokaostokset 63€.

    Siis lisukkeet päälle, eli tuo 60e ei kuitenkaan riitä? No, meillä syödään 2x lämminruoka + välipalat+ aamupalat ja iltapalat.
  5. Scala

    olenko ymmärtänyt oikein? posti...

    Ne on ikimerkkejä siksi, että niiden vuodella ei ole mitään väliä, arvo on se, mikä 1.lk:n merkillä on.
  6. Scala

    olenko ymmärtänyt oikein? posti...

    Eikös ikimerkki ole nykyään arvoltaan 1e, eli kaksi riittää?
  7. Scala

    Sain 4 päivän ruokaostokset 63€.

    Meillä on pikkasen isompi perhe, mutta lukisin mielelläni, miten tuo on mahdollista. Eli n. 1,30e/pv/hlö
  8. Scala

    Kaksi tai useampia keskenmenoja takana - miten eteenpäin?

    Naistenklinikan sisätautilääkäri sanoi kilppariarvoista, että raskautta yrittävällä tsh pitäisi olla reilusti alle 2,5 vaikka yleinen raja-arvo on 4. No, mulla oli liikatoimintaa ja tsh mittaamattomissa eli alle 0,00. Arvot saatiin normalisoitumaan (tsh 1), joka mahdollisti uuden raskauden aika...
  9. Scala

    Mistä näitä lautasia saa? (virolaiset(?) kissalautaset ym. astiat..)

    Helsingissä Hakaniemen torin markkinoilla on ollut myynnissä useamman kerran.
  10. Scala

    Kaksi tai useampia keskenmenoja takana - miten eteenpäin?

    Vauvatoiveinen: voimia tulevaan! Minä olen kokenut kolme peräkkäistä keskenmenoa ja kohtukuoleman rv 40+1. Elossa ja täysissä järjissäni olen siltikin. Ei voi muuta sanoa kuin aika auttaa, ja rohkeus yrittää sitä elävää vauvaa. Viisi lasta sain helposti. Kuudeskin raskaus meni hyvin...
  11. Scala

    G: Ikäsi? Lapset? Lemmikit? Asunto?

    42v 8 lasta, 2-20v 2 parta-agamaa paritalo Helsingissä
  12. Scala

    Päivähoito vst vuorohoito, ihmettelyä..

    Meillä myös kolme lasta vuorohoidossa, ja samanlaista päivittelyä on kuultu. Meillä hoitotunteja tulee kuukaudessa 80-100h, mikä on helposti vain puolet siitä, mitä "normaalissa" päivähoidossa. Sitä moni kauhistelija ei tule ajatelleeksi. Ihmetystä on myös herättänyt se, että "Onko teidän...
  13. Scala

    Keneltä käynnistetty synnytys noin rv 38+ omasta toiveesta ja peloista johtuen?

    Mulla on kohtukuoleman jälkeiset synnytykset (3) käynnistetty ennen laskettua aikaa. Käynnistyksen syynä juurikin pelko. Tosin lääkäri sanoi, että rv 39 on raja, sitä ennen ei käynnistetä. Tosin yksi synnytyksistä jouduttiin sitten käynnistämään rv 38+5, koska sikiön sykkeet olivat...
  14. Scala

    Paljonko maksat päivähoidosta?

    Kolme lasta kunnallisessa vuoropäiväkodissa, 360e/kk. Vuoropäiväkodissa laskutetaan tuntien mukaan, meillä max 100h/kk.
  15. Scala

    Miten paljon rahaa on mennyt haisemaan tämän kuukauden aikana ja mitä on tullut ostettua?

    Tässä kuussa on kyllä mennyt poikkeuksellisen paljon rahaa: moottoripyörä 2400e terraario, tarvikkeet ja liskot 1000e telkkari 700e Jopo yhdelle lapselle 220e lisäksi kotiin on ostettu mattoja, verhoja jne. n. 1000e + normaalit kuukausimenot
  16. Scala

    Mirena-hormonikierukka ja jatkuva vuoto

    Mulla vuoti 7kk, sitten lopppui. 3kk vuodon loppumisesta tein raskaustestin, joka näytti +. Lääkärin mukaan runsas vuoto oli tuonut kierukan pois, joka todennäköisesti oli jo alunperin laitettu huonosti. Lisään vielä, että kierukkavauva syntyi ja sen jälkeen aloitin Qlaira-merkkiset...
  17. Scala

    Ammattisi ja paljonko jää käteen kk:ssa?

    Linja-autonkuljettaja pääkaupunkiseudulla. Käteen n. 2200e/kk, tällä hetkellä teen vain arkiaamua (ma-pe klo 04-12).
  18. Scala

    Kohtukuolema. Vertaistukea?

    Elovena, otan osaa suureen suruun :hug: Minä olen kokenut kohtukuoleman vuonna 2007. Raskaus sujui normaalisti rv 40+1 asti. Yöllä vauva oli liikkunut normaalisti, mutta seuraavana aamuna neuvolakäynnillä ei sitten enää sydänääniä kuulunut, ja ultrassa todettiin vauvan kuolleen. Enkelipoika...
  19. Scala

    Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

    Hei kaikille! Tasan vuosi sitten olin Naistenklinikalla kalvot puhkaistuna supistuksia odotellen. Nyt tuo pikku-ukko lähes juoksentelee tuossa. Kävely on jo sujuvaa, ulkona kengätkään eivät ole enää hidaste, öistä on tullut kokonaisia ja pinnasängystä luovuttu. "Virallisia" synttäreitä ei...
  20. Scala

    Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

    Hei vaan pitkästä aikaa! Töiden aloittamisesta lähes kaksi kuukautta ja samat terveiset kuin FG:llä: paino tippunut 7kg! ja mieli on virkeä. Lapsijutuista en ole töissäkään päässyt, viikottain taukotiloissa kohtaa työkavereita jotka jaksaa kysellä lapsista ja varsinkin niiden lukumäärästä ja...

Yhteistyössä