Hakutulokset

  1. T

    Gastroskiisi

    Tiedän, että monessa paikassa sanotaan, että gastroskiisit synnytettäs alakautta ja tosiaan itsekin sitä toivoin, mutta olen tosi tyytyväinen siihen, että niin ei tapahtunut. Mä ajattelin sitten lopulta, että mikä olisi mun lapselle parasta ja suostuin sektioon. Itse toivuin sektiosta tosi...
  2. T

    Gastroskiisi

    Mulla jäi viimeksi kirjoittamatta, että lopulta se turvotus, joka suolessa havaittiin olikin suolenmutkaan kertynyttä mekoniumia, eli ensikakkaa. Suolistosta oli ulkona osa paksu- ja ohitsuolta, mutta kumpaakaan ei paljoa. Vatsaontelo oli myös sen verran suuri, että kaikki suolet saatiin...
  3. T

    Gastroskiisi

    Moikka! En ole täällä pitkään aikaan vieraillut, mutta nyt tuli mieleen tulla katsomaan, että onko tänne ilmestynyt uusia gastroskiisivauvaa odottavia. Mulla on ihan juuri 1v syntttäreitä viettävä poika, jolla todottiin gastroskiisi niskapoimu-ultrassa. Raskaus-aika meni omasta mielestä...
  4. T

    Gastroskiisi

    Ajattelin tulla kirjoittamaan tänne myös meidän tarinan, josko siitä olisi jollekin ehkä apuakin. Eli meillä todettiin gastroskiisi niskapoimu-ultrassa rv12. Aluksi asia tuntui epäireilulta ja järkyttävälle, mitä nyt jatkossa? Kuitenkin pian asia ei enää ollutkaan niin iso kun sai asiasta...
  5. T

    Onko sinulla tai tutullasi syntynyt vauva,jolla epämuodostumia?

    Jos toinen korvalehti puuttuu joko osittain tai kokonaan on kyseessä mikrotia. Jos molemmat korvat puuttuu joko osittain tai kokonaan on tämä taas anotiaa. Tää on kehityshäiriö, joka tapahtuu 1 ja 2 kiduskaarenaikaisessa kehityksessä. Suomessa syntyy vuosittain noin 20 lasta, joilla on mikrotia...
  6. T

    Gastroskiisi

    Onkohan täällä uusia gastroskiisi-lasta odottavia? Mulla todettiin vajaa 2 viikkoa sitten ultrassa gastroskiisi viikolla 12+6. Tämä on nyt kolmas raskaus, kaksi edellistä on päätynyt keskenmenoihin. Ensimmäinen spontaanisti viikolla 17+3 ja toinen todettiin ultrassa kuolleena ja keskeytettiin...

Yhteistyössä