Hakutulokset

  1. N

    Raidallinen neule samanlainen kummallakin puolella?

    Niin vähän arvelinkin :)
  2. N

    7-v:n pahoinvointi - milloin lääkäriin?

    Ok. Soitin eilen illalla päivystykseen jolloin oli lähinnä nesteytyksestä, Osmosalista ym puhe. Tänään on kuitenkin juonut ja pysynyt sisällä joten en nestehukasta ole huolissani. Mutta aika outo tuo pahoinvointi kun jatkuu vaan :/
  3. N

    7-v:n pahoinvointi - milloin lääkäriin?

    Kuumetta ei ole eikä mielestäni niskajäykkyyttä. Pää on ollut jnk verran kipeä ja haluaa mielellään kylmän rätin otsalle. Pahoinvointi on kuitenkin selvästi hallitsevin oire. Hetkittäin on vatsa ollut kipeä.
  4. N

    Raidallinen neule samanlainen kummallakin puolella?

    Neuleosaajat- osaisitteko neuvoa? Onko neuletekniikkaa jolla raidallinen neule olisi samannäköinen kummaltakin puolelta, eli langanvaihdot eivät näkyisi nurjallakaan puolella?
  5. N

    7-v:n pahoinvointi - milloin lääkäriin?

    Meillä 7 v alkoi eilen päivällä valittaa pahoinvointia ja oli selvästi tosi huono olo. Lepäsi huoneessa, halusi pimeää ja hiljaista. Alkoi myös oksentamaan n kerran tunnissa, lopulta pelkkää keltaista sappinestettä (?). Puolen yön tienoilla lakkasi oksentelu ja nukkui aamuun asti. Aamulla...
  6. N

    Onko tämä noro-virus? Kokemuksia?

    Kuuluuko noroon siis korkea kuume? Minulla jos on muuten ollut vatsa sekqisin ei siihen kyllä koskaan ole liuttynyt korkeaa kuumetta. Siksi ajattelisin että tämä on jtn muuta
  7. N

    Onko tämä noro-virus? Kokemuksia?

    Sikäli kuulostaa samalta, että olen ollut erittäin huonokuntoinen ja kuume ollut korkea. Tänäön eka kerta kun olen voinut käyttää nettiä. Voimat kyllä edelleen loppuu heti. Ripuli ei olekaan vielä ohi.. Niin, kuinka monta päivää kesti kaikkiaan?
  8. N

    Onko tämä noro-virus? Kokemuksia?

    Osaisko joku auttaa?
  9. N

    Onko tämä noro-virus? Kokemuksia?

    Olen kolmatta päivää kipeänä. Ensin nousi kova kuume, yli 39, ja olin jnkverran pahoinvoiva. Ei kuitenkaan oksennus. Tokana päivänä kuume jatkui korkeana ja alkoi ripuli. N 8 kertaa sain juosta eilen, sitten ei illalla enää. Tnään on edelleen kuume, vähän matalampi. Mikä tauti tämä voi olla ja...
  10. N

    En jaksa enää tuota aina nukkuvaa miestä!!!!!

    Oletteko kokeilleet kirkasvalohoitoa? Toiset tarvitsevat ympäri vuoden, ei vain pimeänä aikana.
  11. N

    Eroon vyötärölihavuudesta?

    Olen aina ollut hoikka, ei juuri muotoja. Pätee edelleen, paitsi vyötärölle on hiipinyt läskiä. Käsittääkseni juuri vyötärörasva on terveydelle haitallista, eikä kyllä myöskään kivan näköistä.. Mitä elämäntapa/syöntimuutoksia kannattaisi koittaa jotta saisi tuota peladtusrengasta pienemmäksi?
  12. N

    Hgissä 6-v:n kanssa pari tuntia, mitä tehdä?

    Minulla on pojan kanssa pari tuntia luppoaikaa Helsingin keskustassa iltapäivällä. Mitä lapsia kiinnostavaa voisimme tehdä tai nähdä? Kyseessä on 6,5 v poika, "kaikesta" kiinnostunut :)
  13. N

    Kellään muulla tällaista miestä? (ehkä asperger)

    Kyllä varmaan pitäisi itselleni hakea joku ylikiltin pölkkypään diagnoosi tai todellisuudesta vieraantuneen paperit. Tähän tilanteeseen jouduttiin siten, että vaikka fiksumpi olisi ehkä aikaisemmin hoksannut, niin itselleni kaikki varoitusvalot syttyivät vasta lasten myötä. Sitä ennen elimme...
  14. N

    Onko muilla lapsilla Melatomiinia käytössä?

    Meillä asustelee samanlainen lapsi, joka odottaa unta todella pitkään. Kiinnostus heräsi tuohon melatoniiniin... Etsittekö neurologilta apua juuri tuohon uniongelmaan tai "pitääkö" olla muitakin huolenaiheita?
  15. N

    Millä mä saan ton kouluun menevän lapsen polkemaan pyörällä?!

    Meillä taas ongelmana luistelu. Ahdistaa jo valmiiksi kiusataanko kun toinen ei pysty itkemättä edes seisomaan luistimilla. Sen enempää en osaa neuvoa, kuin että löytyisikö sopivankokoinen balance bike? Eli polkimeton pyörä jolla harjoitellaan oikeaa tasapainoa. Tai potkulautakin voisi auttaa...
  16. N

    Perunaa samaan maahan 2 v peräkkäin?

    Siinä se kysymys jo olikin, eli voiko samaan maahan istuttaa perunaa kahtena vuonna peräkkäin? Vai tuleeko perunatauteja tms? Jos täytyy vaihdella, kuinka monta vuotta pitää olla väliä? Ja mikä/mitkä kasvit olisivat hyviä vuorottelijoita? Ko. maassa peruna viihtyi viime vuonna hyvin, joten...
  17. N

    Kellään muulla tällaista miestä? (ehkä asperger)

    Tänään on taas sellainen päivä, että argh. Olen itse ollut kipeänä useamman päivän, sellaisessa kunnossa etten ole pystynyt syömään, nousemaan sängystä ym. Tänään sitten nousin ja jouduin toteamaan, että ellen itse tee, ei tee kukaan. Kaikki hujan-hajan, tiskit sentään onnistuttu laittamaan...
  18. N

    Tietoa ja vertaistukea refluksilasten vanhemmille 6.11

    Nyt yhdistyksen sivut löytyvät osoitteesta www.refluksilapset.fi :)
  19. N

    Onko kenenkään lapselle tehty ns. Reflux leikkausta ??

    Oma esikoiseni oli myös todella paha tapaus. Hänelle löytyi lopulta apu Prepulsidista (onko kokeiltu?) ja voimakkaasti karsitusta ruokavaliosta (poissa esim. maito, viljat, kananmuna). Onko teillä selvitelty ruokajuttuja? Tosi TOSI usein pahan refluksin takaa löytyy yliherkkyyksiä jotka...

Yhteistyössä