Hakutulokset

  1. M

    Lapsi päivähoidossa, itse kotona

    Itse juurikin miesvaltaisen alan haastatteluihin lasten kanssa mennyt ja työn saanut. Omat lapset voisin luokitella vilkkaiksi/eläväisiksi, siksi olenkin lapsille ottanut sopivaa puuhaa mukaan sekä riittävän yksinkertaisesti ohjeistanut etukäteen ja tilanteen aikana riittävän ajoissa muistuttanu...
  2. M

    Lapsi päivähoidossa, itse kotona

    Jaa, no mä en näe estettä siinä :D Mulla on ollut työhaastattelussa mukana kerralla kolmekin lasta kaikki alle 5-vuotiaita. En toki tarkoita että jos mulla onnistuu niin kaikilla onnistuu. Pienellä etukäteissuunnittelulla voi useimmilla kuitenkin onnistua. Lasten olisi mun mielestä hyvä oppia...
  3. M

    Määritelkää alle kouluikäinen lapsi!

    Mitäs ihmettä tuo tummentamani lause tarkoittaa?
  4. M

    Lapsi päivähoidossa, itse kotona

    Henkilökohtaisesti mua ei haittaa vaikka lapset olis päivähoidossa ja vanhemmat kotona, mutta joskus ihmettelen ihmisten perusteluja sille. Sanotaan, että haluttaisiin kyllä olla lasten kanssa kotona, mutta ei pystytä normi arkea pyörittämään lasten kanssa ilman että ne olisi päiväkodissa. Musta...
  5. M

    miksi ihmiset eivät puhu tunteistaan/tarpeistaan ja sitten jättävät lopulta puolisonsa

    Joskus voi olla niinkin, että on ajattelemattomasti lytätty toinen, kun hän on koittanut ottaa puheeksi häiritseviä asioita. Silloin on vähänkään arempi saattanut alkaa pelätä asioista keskustelua.
  6. M

    Ostatteko lapsenne kummeille lahjoja?

    Lapset antavat kyllä kummeilleen lahjat, ovat aina antaneet. Mun mielestä se on vastavuoroista, kyllä kummilapsen on pidettävä myös kummiinsa yhteyttä eikä vain kummin ylläoidettävä suhdetta (siis pääosin muilla konstein kuin pelkkien lahjojen merkeissä :D ) Eli lapseni ovat kummeihinsa...
  7. M

    Pitäiskö lasten antaa liikkua vapaammin? Videolla hurjaa liikkumista

    Jos ovat jo pienestä pitäen saaneet tutustua omaan motoriikkaansa kiipeämällä ja hyppimällä ja jopa välillä kaatumalla/tippumalla, niin korkeallekkin voi puuhun kiivetä. Osaavat kyllä hallita kehonsa ja liikkeensä sekä arvioida oksien kestävyydet. Itse aikanaan olen muksuna myös kiivennyt ja...
  8. M

    Ärsyttää mun pojan ope!!! En ymmärrä.

    Tuohon tehtävistä nopeasti suoriutumiseen, itsekkin aikanaan olin sellanen oppilas, joka suoriutua tehtävistä nopeasti. Myös osa lapsistani on samanlaisia. Ja omien kokemusten kannalta kun katselen asiaa, niin voi olla että koska on nopea hoksaamaan tehtävän ja osaa hyvin asiat, saattaa tehdä ne...
  9. M

    Katsotaanko irstisanomisaika koko aijalta mitä on ollut työnantajan palveluksessa?

    Luulisin äkkiseltään että sen mukaanhan se katsotaan mikä on sun voimassa oleva työsopimus?
  10. M

    Miksi ei saisi olla suurituloisia?

    No ei se nyt ihan niinkään mene että kaikilla olisi samat mahdollisuudet opiskeluun. Kyllä siinä vanhemmat joutuvat jonkun verran joustamaan ja auttamaan, eikä kaikilla ole siihen mahdollisuutta. Joskus on vain valittava se huonompi vaihtoehto johon ei ole edes motivaatioita, kuin se ala jolle...
  11. M

    Mitä noi mellakoijat niinku halus?

    Paitsi, jos ne isommat tulot kierrätetään muun nimikkeen alta.. Mutta joo, ei asiaansa kovasti edistäneet toiminnallaan kuitenkaan.
  12. M

    olen kyllästynyt siihen että 9vuotias ei saa ,mitään tehtyy

    Oman toiminnanohjauksen vaikeutta kaiketi lapsella. Aika paljon on lapsia jotka tarvitsevat hiukan tukea ja neuvoja oman toiminnanohjaukseen.
  13. M

    miksi jotkut ihmiset eivät puhu pahasta olosta/tarpeistaan puolisolle, sit paukattavat eropaperit puun takaa

    Ei varmaankaan puhuminen ole pois suljettu, vaan se asioiden esiin ottaminen on vaikeaa, varsinkin jos odotettavissa on keskustelun sijaan kiivastumista tai jääräpäistä ymmärtämättömyyttä. Musta on vähän hassua, että toinen voi elää parisuhteessa vuosiakin, näkemättä että toisella ei ole hyvä...
  14. M

    Miten tuo Tapio Suominen on muuttunut noin tyrkyksi ja oudoksi?

    Masennuksesta toipumisen alkaessa ihminen monesti on hyvinkin itsekäs. Pakko ottaa tilaa ja aikaa itselleen tosi tylysti, kun alkaa taas opettelemaan itsensä tuntemista ja rajojaan uudelleen. Joillakin se itsekkyys vaihe kestää aika pitkäänkin.
  15. M

    Ei sitten mennä töihin! VR saa kyllä korvata tämän!

    Mun teinityttäreni, joka kulkee viikottain kouluun ja pois junalla, sanookin aina vr-venaa rauhassa :D
  16. M

    Mikä ammatti on miehelläsi joka ei mitenkään voi jäädä kotiin lasta hoitamaan?

    Aina se, ettei isä voisi jäädä kotiin hoitamaan lasta johdu palkka erosta. Yksityisyrittäjälle se taitais tietää aikamoista kuoliniskua, jos jäisi puoleksi vuodeksi koti-isäksi..
  17. M

    Jos puolisonne on iltaa istumassa tai vaikka pikkujouluissa, viestittelettekö illan aikana?

    Minä en vedä johtopäätöksiä parisuhteen tilasta viestittelyjen perusteella, mut jäin miettimään sitä, että mitä viihteellä olija sitten tekee jos kotoa tulee viesti: "En saa lapsia nukkumaan, enkä jaksa kuunnella niiden kiukutteluja". Lähteekö viihteellä olija kiireen vilkkaa kotiin hoitamaan...
  18. M

    Onhan se kiva että lapset harrastaa.( Purkaus)

    Kaikkien lapset ei niin helposti osaa alkaa tuputtamaan myytävää kaikille hyvänpäivän tutuille, eikä välimatkat jalan taitettavia. Mua kanssa vähän häiritsee tuo kaikenlainen vanhempien velvoittaminen lasten harrastuksissa.
  19. M

    Jyväskylässä saaren tapainen josta vain yksi tie pois??

    Ei koko säynätsalo ole "saari josta vain yksi tie pois" :D Tarkoittaa varmaan Lehtisaarta tai Muuratsaloa (joista muuratsalo ei taida vielä olla Jyväskylää).
  20. M

    Jelppiväää, olisko kellään helppoa ohjetta kansilehden tekoon?

    Teetkö siis tietokoneella vai käsin esseen?

Yhteistyössä