Hakutulokset

  1. A

    G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

    Esikoisesta: rv 38+4 sf-mitta 34 cm, keskikäyrillä koko raskauden. 39+4 syntyi täysin keskikokoinen tyttö 3530 g ja 50 cm. Eli täällä vastasi sf-mitta ja vauvan koko aika hyvin toisiaan.
  2. A

    Kuvia plussatesteistä

    Mimmillä on ehkä aavistus punaväriä mutta en ihan osaa erottaa olisko vaan viivanpaikka... Huomenna taas uutta testiä kehiin?
  3. A

    Kuvia plussatesteistä

    Chizulla on ihan selvä plussa, ei tosiaankaan mikään viivanpaikka - onnea! Viiva vahvistuu raskauden edetessä lähipäivinä mutta tuollaista ei tule jollei istukkahormonia ole jo hyvä määrä veressä. :)
  4. A

    Kuvia plussatesteistä

    Jee celinee, hyvältä näyttää, kyllä mä näen hailakan haamulaisen! :heart: Toivotaan että viivanen vahvistuu!
  5. A

    Kuvia plussatesteistä

    celinee, ei todellakaan kannata vielä luovuttaa! Monilla näyttää negaa vielä dpo10, ja dpo8 plussa olisi todella aikainen. Jos alkio kiinnittyy esim. dpo8 mikä olisi ihan tyypillistä, ei testi heti samantien näyttäisi plussaa. Voi olla että km-kierrossa alkio kiinnittyi aiemmin ja siksi sait jo...
  6. A

    Onko nuo Ikean Ektorp- sohvat kestäviä vai jotain pilipalikamaa?

    No meillä meni punainen Ektorp niin räävittömään kuntoon ihan kahdestaan kolmen vuoden aikana että heivattiin se Fidalle... Selkätyynyt lörtsähti täysin (meillä tosin kissa majaili niiden päällä), kangas haalistui ja istuintyynyistä tuli höyhenet kankaista läpi. Mutta kivan näköinenhän se oli...
  7. A

    tänne ovulaatiotesti kuvia.

    No onpas kyllä aika ihmeellistä ja varmasti ärsyttävääkin kun r-testi reagoi ovikseenkin! Toivon Pikkuinen että testi näyttäisi pian ihan oikeaakin r-plussaa! :heart: Ei kai se nytkään mahdotonta ole kun kerran ovistestikin on noin pitkään näyttänyt plussaa...
  8. A

    tänne ovulaatiotesti kuvia.

    Juuri tuon takia r-testit reagoivat tuohon beetaketjuun joka on hcg:ssä erilainen: "Raskaustestit mittaavat verestä tai virtsasta istukkahormonin (hCG, humaani koriongonadotropiini) pitoisuuksia. Suurin osa testeistä käyttää vasta-ainetta, joka sitoutuu istukkahormonin ?-alayksikköön."
  9. A

    tänne ovulaatiotesti kuvia.

    Juu mutta raskaustestihän mittaa tuota hcg:tä joka nimensä mukaisesti on istukkahormoni - sitähän ei erity kuin vain siinä tapauksessa että on raskaana! Ovistestin mittaamaa luteinisoivaa hormonia sen sijaan erittyy paitsi ovista ennen myös raskaana ollessa, ja siksi ovistestiä voi käyttää...
  10. A

    tänne ovulaatiotesti kuvia.

    Siis mitä ihmettä Pikkuinen, en mä ole ikinä kuullutkaan että r-testit reagoisi ovikseen! :O Ei niiden pitäisi! Ootko varma ettet ole raskaana? Koska toisinpäinhän ne toimii eli raskaana ollessa ovistestit voi näyttää plussaa... Lisäys vielä: tuo haalea r-testin plussa kävisi yksiin...
  11. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Sen verran vielä sanon että mun mielestä mulla ei ole mitenkään korkea kipukynnys... Mutta synnytyskipu oli ihan siedettävää ainakin suurimmaksi osaksi, ja lisäksi mun synnytys eteni ihan nopsaan tahtiin. Tietenkin helpottaa tieto siitä että lopputulos on positiivinen, turhaan ei tarvitse...
  12. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Tässäpä mun synnytyskertomusta! Tosiaan mulla ei ollut mitään epiduraalia vastaan mutta en sitten kuitenkaan tarvinnut sitä - ja veikkaan etten ehkä olisi ehtinytkään saada sitä koska synnytys eteni aika nopsaan ja kättäri oli ihan täynnä... to 1.9. Supistuksia alkaa tulla...
  13. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Heippa! Täältä iloisia vauvauutisia: meille syntyi terve tyttö viikko sitten perjantaina 2.9. (rv 39+4)! Mitat olivat 3530 g ja 50 cm. Synnytys sujui hyvin ja suht nopeasti, alle kuudessa tunnissa, eikä se ollut yhtään niin kauheaa kuin olisi voinut kuvitella. Pärjäsin jopa ilman epiduraalia...
  14. A

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Santtu, me "jouduttiinkin" Haikaranpesän puolelle koska normiosasto oli täynnä. Tultiin 10.30 ja tosiaan tyttö syntyi 14.55 ja vuodeosastolle päästiin vasta joskus seiskan aikaan, kun kätilö ei ehtinyt tulla punnitsemaan aiemmin. En muista yhtään mikä oli synnytyshuoneen numero!
  15. A

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Voi ei Santtu, miten kauheita ja surullisia uutisia! Syvimmät osanottoni, surunne on varmasti hirmuinen. Joudun nyt omanapailemaan tähän perään: meille syntyi pieni tyttö 2.9. klo 14:55 (rv 39+4). Ihanuudella oli pituutta 50 cm ja painoa 3530 g. Synnytys meni hyvin ja koko perhe voi hyvin.
  16. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Pitkästä aikaa kuulumisia :wave: Onnea vauvan saaneille ja uusille, siitä on niin kauan kun olen viimeksi kirjoitellut etten millään muista keitä kaikkia en ole vielä onnitellut. :flower: :heart: Ja tsemppiä Mariennalle ja Tuulialle synnytyksen odotteluun, ihan kohta se tapahtuu! (.)...
  17. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Onnea hurjasti Viulle, Zalealle ja muille vauvautuneille! Ja tervetuloa uusille odottajille! :flower: :heart: En ole kirjoitellutkaan tänne pitkään aikaan mutta käynyt kyllä lukemassa. Tuntuu että ei oikein ole mitään raportoitavaa, kun odotus sujuu kaikin puolin ihan kivasti ja LA:han on...
  18. A

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

    Heippa kaikille! En olekaan varmaan pitkään aikaan kirjoitellut, kun eipä tässä mitään ihmeempiä ole tapahtunut. Painoa on jo kertynyt "mukavat" 14-15 kg ja pötsi on aika muhkea... Muuten kaikki on siis mennyt varsin hyvin, vauveli kasvaa juuri keskikäyrän tuntumassa, supistuksia ei ole ollut...
  19. A

    Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

    Memelisalle tosi paljon onnea plussasta! :heart: Ja Huldikselle voimia sairaalassa oloon - toivottavasti pääsisit pian pois ja nauttimaan kesästä kunnolla. (.) Mulla alko eilen kesäloma, joka jatkuu suoraan äitiyslomana. Ihanaa - vaikka vointi on ollut hyvä eikä saikulla ole tarvinnut...
  20. A

    Leipäjuusto !! PIKAISTA APUA KAIVATAAN!!!

    Suomessa tuotteisiin käytetty maito on aina pastöroitu. Joten pakkausselosteissa "maito" tarkoittaa aina pastöroitua maitoa. Ei syytä huoleen! =)

Yhteistyössä