Hakutulokset

  1. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    No, vauvojen nopeiden sykkeiden vuoksi päättivät sittenkin käynnistää jo tänään (37+1) eli täällä sitä kärvistellään. Supistuksia on, mutta ei vielä kovin voimakkaita. Aloitettu siis klo 7 aamulla. Toivottavasti ipanat syntyvät viikonlopun aikana...
  2. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Hei kaikki enemmän ja vähemmän ongelmien kanssa kammppailevat kaksosodottajat! Tsemppiä! Itselläni oli eilen polikäynti 36 viikkoa ja olo on aika kauhea, kovia kipuja jatkuvasti kun lapset pomppivat edelleen kuin hullut ja liitoskipuja on myös paljon. Koska olen kuitenkin liian "terve" eli ei...
  3. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Kiva, että kaikilla menee enimmäkseen mukavasti! Tuntuuko musta vaan siltä, mutta eikö noita poika-poika-kaksospareja oo sattunu epätavallisen monta tähän ketjuun? Osa on tietysti identtisiä, mutta olen ymmärtänyt, että normaalisti tämä on harvinaisin yhdistelmä (juu, ja lähde oli niinkin...
  4. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulla oli perjantaina normaalitarkastus (rv. 34) äitiyspolilla ja ensitöikseni jouduin käyrille puoleksi tunniksi. Toisen vauvan pulssi oli kovin nopea, jopa 180, joten kätilöt antoivat lasin vettä ja se auttoi asiaa. En ole tätäkään aiemmin tiennyt. Kyselivät ensin, olenko syönyt aamiaista jne...
  5. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Meille hankittiin jo rv 15 kaksosten vaunut kun satuttiin edullisesti löytämään. Ne on Phil&Teds vierekkäinistuttava e3 Twin malli, saatiin poistonurkasta n. 450 eurolla (600 CHF), normaalihinta täällä olis n. 900 CHF eli 700 euroa. Ihan uuden vaunut siis, mutta poistuva malli, joten siksi...
  6. L

    Kummat rattaat kaksosille?

    Riippuu ostatko uutta mallia vai vanhempaa. Uusissa Carenoissa taitaa olla ilmakumit, jos en väärin katsonut, vanhoissa kennorenkaat. Teutonioissa on kennot ilmeisesti nykyään. Eli riippuu mistä tykkää. Kannattaa kokeilla jos kauppaan pääset. Carenat on ilm. kevyemmät jokusen kilon, mutta...
  7. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulla nyt reilu kaksi viikkoa edellisestä (eli järjestyksessä toisesta) rautatiputuksesta ja väsymys kans palannut. Aina rautalisän jälkeen olen pirteä jonkin aikaa. Viime perjantaina oli polikäynti eivätkä edes tarkistaneet rautaa... Sf-mitta oli sama kuin edellisellä käynnillä, 36 cm (vko 30)...
  8. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulla oli tänään se ensimmäinen äitiyspolikäynti ja yllätyksekseni kuulin, että täällä (Sveitsissä) annetaan ne keuhkojenkypsytyspiikit automaattisesti kaksosten odottajille viikosta 26 alkaen, mulla jo viikko 27 menossa, joten kiire tuli. Eli huomenna joudun osastolle yöksi :( No, kait sen...
  9. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulla alkoi kuplimista tuntua ehkä joskus 16 viikon tienoilla, siitä sitten aika nopeasti yltyivät kunnon potkuiksi. Lensin eilen Suomesta takaisin kotiin Sveitsiin ja valtavasta mahasta huolimatta (vko 26+3) kukaan ei kommentoinut mitenkään. Lentohenkilökunnalla taisi olla muita huolia...
  10. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulle on tullut painoa tähän mennessä noin 6 kiloa, eli lihonut en ole juurikaan, suurin osa on vauvaa, istukkaa, lapsivettä ne. (vko 24+4). Eilen kuulin "ilouutisen" lääkäriltäni: rauta-arvot vaan laskevat, vaikka syön lisärautaa. Näin ollen joudun maanantaina saamaan rautaa injektiona...
  11. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Hei taas, Mun mielestä kaksosraskaus on sen verran erikoinen juttu varsinkin fyysisesti, ettei kannata tuntea liikaa syyllisyyttä, jos ei koko ajan "hehku" raskauden onnea ja kaksosarjen odotusta. Itsellenikin on ehkä tämä sinänsä kovasti toivottu raskaus, mutta yllätyksenä tullut kaksosuus...
  12. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Mulla alkoi maha näkymään varmaan jo viikolla 8, edellisellä viikolla olin jo varuiksi ostanut ekat mammafarkut kun vyötärönauha alkoi normaaleista ikävästi painaa. Olin ylimääräisessä (kaksos)seurantaultrassa viime viikolla (rv 19) ja meille on tulossa kaksospojat! Varsinainen rakenneultra on...
  13. L

    Uusia kaksosten odottajia?

    Oli niin hassu yhteensattuma, että pitää ihan enemmän kysellä. Nimittäin itsekin asustelen Sveitsissä ja odotan kaksosia (nyt 19+1 menossa). Mulle tehtiin kyllä ihan normaali np-ultra ja verikoekin täällä, vaikka todellakin sekä ultralääkäri että oma lääkäri sanoivat tulosten olevan ainoastaan...

Yhteistyössä