Hakutulokset

  1. H

    Minkä ikäisenä teidän vauvat ovat alkaneet nukkua 8h putkeen yöllä?

    Tällöin toinen oli reilu 1,5, ja alkoivat molemmat nukkua paremmin. Siis jokaöiset 5-6 heräilyä ja tuntikausien raivoaminen jäivät pois. =) Molemmilla oli kyllä joskus ensimmäisen vuoden aikana ajanjakso, jolloin nukkuivat yön melko putkeen.
  2. H

    marraskuiset 08

    hei! Taidan olla ensimmäinen marrasvauvojen odotteluun ilmoittautuva! :wave: Laskettu aika 1.11. Näinä päivinä varmaan joukkomme alkaa lisääntyä! :flower:
  3. H

    Mitä pelaatte 3-vuotiaan kanssa?

    ollaan pelattu Nalle Puhin suklaapeliä (ei tosin lautapeli) joka on semmoisenaan sopiva, sekä Tomi Traktoria (Kimbletyyppinen) helpotettuna sillä tavalla, että jokaisella vain yksi nappula.
  4. H

    PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

    :wave: Viikko "kidutusta" takana, ja palkintona -1,2. Olin odottanut isompaa pudotusta, kun painoa on reilusti ja tuntuu että olen saanut syödä tosi vähän entiseen elämääni verrattuna... :headwall: Aloituspaino 104,9 ekan viikon pudotus 1,2. Kiva kun on tällainen pino, kun ei siellä...
  5. H

    mll:n hoitaja ekaa kertaa..hmm..

    Juu, kyllä mll:n ohjeissa sanotaan, että kun lapset syövät, on hoitajankin saatava ruokaa. Näin ollaan mekin menetelty ja muutenkin kehotettu ottamaan mitä tykkää, keittämään kahvia tai teetä jos haluaa jne.
  6. H

    3 ihanaa asiaa tänään

    Ulkoilu lasten kanssa, hauska seurata sitä intoa, jolla 1- ja 2-vuotiaat menevät lumikasaa ylös, alas, ylös, alas... :D Siisti koti. Suklaata suussa. :p
  7. H

    3 ihanaa asiaa tänään

    Alakerran kalusteiden uudelleen järjestely koko perheen voimin. Sitä seurannut hyvä lopputulos. Ulkoilu lasten kanssa.
  8. H

    nukkumaan meno aina taistelua

    Enpä osaa oikein neuvoja antaa. Meillä on sama ongelma tuplana, eli tiedän tunteen. Kesäaikaan meillä oli joku helpompi jakso, ja siinä luultavasti auttoi se, että suurin osa päivästä vietettiin ulkona juoksennellen. Nyt olen yrittänyt taas ulkoilun lisäämistä, en osaa varmasti sanoa onko siitä...
  9. H

    3 ihanaa asiaa tänään

    =) Kauppareissu yksikseni ja ihanien jouluherkkujen valinta. :) Ystävän yllättävä puhelinsoitto (x 2, ja toisessa vauvauutinen). :D Lasten tohotus, en muista enää yksityiskohtia.
  10. H

    Meillä nyt kaksi taaperoa!

    =) Vauveli täytti tänään vuoden. Kaksivuotiaalle isosiskolle ihmeteltiin, että mitäs meidän vauvalle on käynyt. Tuijotteli hetken ihmeissään pikkuveljeä ja totesi että "hassusti". :laugh: ihmeellistä ja ihanaa! Vuosi on niin ihana ikä ja kaksi vuotta vielä parempi!
  11. H

    Mikä mielestänne hyvätuloinen?

    \ Eihän menojen suuruudesta ollut kysymys, vaan tuloista! Moni pitää itseään huonompituloisena sen takia, että on iso asuntolaina. Minä en tätä ymmärrä! Eihän isoa asuntolainaa voi edes ottaa jos ei ole hyviä tuloja! Ja voihan hyvätuloinenkin periaatteessa asua vaatimattomasti. Oma valintahan...
  12. H

    Porissa synnyttäneitä?

    [ Kätilö toki vaihtaa lakanat esim.leikatuille äideille ensipvänä, mutta kyllä se petaus on sen verran kevyttä puuhaa, että myös sektoidut äidit voivat lakanansa vaihtaa! :o Montakohan sektiota olet itse kokenut? sektion jälkeen ei sängystä nouseminenkaan ole kevyttä puuhaa. Liikeradat ovat...
  13. H

    2-vuotisneuvolan "temput"?

    Eli mitä asioita 2-vuotisneuvolassa mahdetaan tarkastella? (Päivä aikaa treenata :laugh: )
  14. H

    kasvatussuunnitelmat ennen syntymää

    Itse kyllä käsitin tuon kyseisen jutun vähän eri tavalla. Siis siten, että yhdessä mietitään mitä arvoja halutaan lapselle välittää, mitkä asiat itselle ovat perhe-elämässä tärkeitä ja niin pois päin. Aikuisethan näistä asioista kuitenkin päättävät, siis televiosta, uskontokasvatuksesta jne...
  15. H

    taapero muuttaa (haikeaa)

    Eli koko perhe muuttaa, ei taapero yksin (se se vasta haikeaa olisikin... :laugh: ). On vain vähän surullinen mieli, kun kaksivuotiaan ensimmäiset ja tosi tärkeät kaverit jää. Tiedän kyllä että ne unohtuvat pian ja uusia kavereita varmaan löytyy, mutta jotenkin on paha mieli kun tietää että...
  16. H

    muutto!!

    Meillä myös muutto toiselle paikkakunnalle ensi lauantaina. Vähän samat fiilikset. Vaikka jännittääkin, niin on myös tosi mukavaa! Muutto vuokralta omaan on myös tosi kiva juttu ja muutto tuntuu tavallista kivemmalta siksi. =)
  17. H

    Miksi asutte vuokralla?

    Ollaan asuttu vuokralla siksi, että ei ole tullut vielä aikaisemmin tilaisuutta oman hankintaan. Asuinpaikkakunnan pysyvyys on ollut epävarma. Emme myös olisi viimeaikaisilla tuloillamme välttämättä saaneet lainaa, vaikka olemme kyllä pystyneet maksamaan kaikki vuokrat. Nyt kun olemme ottaneet...
  18. H

    Vaativa taapero tekee hulluks!

    Lähes samanlaista oli, mutta puolitoistavuotiaana tapahtui selvä muutos, eli alkoi leikkiä itsekseen. Menee varmaan kohta ainakin jossain määrin ohi teilläkin. :hug:
  19. H

    muuton vaikutus lapseen

    Hei! Me muutettiin juuri puoltoistavuotiaan ja vauvan kanssa. Pakkaushommat aloitettiin siten, että itse olin evakossa mummilla lasten kanssa ja mies pakkaili mitä ehti töiden jälkeen. Loppurutistuksen aikana isompi oli toisessa mummolassa yökylässä. Itse muuttopäivänä olin lasten kanssa...
  20. H

    3 tärkeintä suhteessasi

    Yhdessä tekeminen, huumori, leppoinen tunnelma.

Yhteistyössä