Hakutulokset

  1. I

    Mielipide parhaasta lapsentekoiästä

    Näin meillekkin luoja antoi lahjana vielä yhden lapsen 38 vuotiaana, en edes uskonut saavani enään lapsia, aikaisemman kohdunulkoisen raskauden tehdyn ison leikkauksen takia. Tämä on ollut ihan hyvä ikä saada lapsia, tosin poika syntyi ennenaikaisena ja tehohoidot olivat aluksi tarpeen. Sitten...
  2. I

    Mottoja...

    ei voi sattua kun ei tule verta
  3. I

    Kengistä

    Meillä on kuomat todettu hyväksi koko leikkiän, ne on kevyet, helppo pukea ja kosteuden pitävyyttä ollaan lisätty vettähylkivällä suihkutettavalla päällysteellä. Meollä on lapsilla pääsääntöisesti uudet kengät, mutta vara/kakkoskengät oli usein "siskon vanhat" .
  4. I

    Jaksaminen

    Hyvin on jaksettu vaikka ikää on jo 39, mutta kyllä väsymyskin välillä painaa. Koliikit on kestetty ja sen myötä vähäiset yöunet. Nyt on jo helpompaa pojan ollessa 10 kk. Syö enään kerran yössä ja heräämisiä on huomattavasti vähemmän. Sen tiedän kokemuksesta, että töihin meno ei helpota, töiden...
  5. I

    kirpparilta lastenvaatetta

    "Pelastusarmeijan kirpparilla äitiyspakkauksen toppapuvun hinta oli 10 e. Nyt ko. kirpparilla on hinnat laskeneet, ja äp:n toppapuvun saa 7 eurolla." Itse olen ostanut äitiyspakkausten pukuja 3 ? ja 1,5 ?, puvut vähän vanhempia, mutta myös 2004 vuoden puku oli myynnissä 3?. Joten ei kaikki...
  6. I

    Kysymys oppisopimus koulutuksesta

    olen opiskellut oppisopimuksella kahdesti ja en pitänyt sitä liian rankkana. Tietysti riippuu paljon kotona tehtävien läksyjen määrästä ja laadusta. Itse olin niin innostunut opiskelusta, että siitä on tullut minulle harrastus. N ytkin painelen kerran viikossa iltakouluun, jos vaikka...
  7. I

    Sopivat vaunut Suomen sääoloihin?

    Meillä on käytössä 1996 ostetut, siistit, brio-yhdistelmävaunut. Meillä poika syntyi marraskuussa, joten pienenä ja talviaikaan käytössä oli kova kantokoppa, jolloin koppa oli varmasti lämmin. Kesäkäytössä pojan kasvaessa pois kantokopasta vaunut ovat olleet tilavat ja jo näissä vanhoissa...
  8. I

    Mitä kuuluu tänä päivänä?

    Itse täytän 40 ensi maaliskuussa, saimme kuopuksemme 11/04 ja kohta kymmenen kuukautta takana. Aika on mennyt aivan hujauksessa ja elämä on oikeesti ihanaa. Nautin suunnattomasti olla kotona pois oravanpyörästä. Nautin joka hetkestä, myös niistä pahemmista päivistä, kun kaikki ei olekkaan niin...
  9. I

    Hyvä kestovaippa?

    Olemme tykänneet muotoonommeltu sisävaippa (tai täyttövaippa) + villahousu yhdistelmästä.
  10. I

    Paikkakuta- ja lapsipino

    Lapset -91, -94 ja 04
  11. I

    tee se itse kestovaipat

    Kiitos kaikille vastauksista. Löysin hyvät ohjeet ja teinkin jo muutamat koevaipat kierrätysmateriaaleista, jotka ovat nyt testissä poitsulla. kuorina fleese ja nyt kiinnostaa myös villavaippahousut ja täytyy käydä kysymässä kaupasta löytyykö hahtuvavillalankaa.
  12. I

    tee se itse kestovaipat

    Onko joku tehnyt itse kestovaippoja ja mistä materiaaleista? Kuinka on toiminut käytössä. esim fleese materiaalina kiinnostaa. Löysin teko ohjeet, mutta kaipaisin käytännön tietoa.
  13. I

    yli 35v

    Sain iltatähtemme 38 vuotiaana ja raskaaksi tulin yrittämättä sitä sen kummemmin. Raskaus itsessään sujui hyvin, joskin kova väsymys painoi koko ajan. Poika syntyi 6 vk etuajassa ilman enakkovarotusta. Vauvan kanssa kotona olo on ollut aivan ihanaa ja en kokisi tätä yhtään ainakaan raskaammaksi...
  14. I

    ENTINEN TEINIÄITI

    Minulla myös ensimmäinen lapsi -91, toinen -94 ja kolmas 11/04. Ikäerosta ei ainakaan meillä ole huomattu haittaa, itseä tietysti välillä mietityttää, että kohta talossa on kaksi murkkua ja yksi uhmaikänen...
  15. I

    Tarkastatteko koululaistenne läksyt?

    Meilläkään ei tarkisteta läksyjä, jollei lapsi itse pyydä apua ( 4lk ja 7 lk), kysytään kyllä aina onko läksyt jo tehty. Kokeisiin harjotellaan jos tuntuu apua tarvitsevan tai jos pyytää apua. Opettajalta olen aina kysynyt nähdessäni onko lapseni läksyt tehty ja sieltä ilmoitellaan kyllä jos...
  16. I

    MINKÄ IKÄISENÄ

    Ensimmäinen 25, toinen 27 ja kolmas 38.
  17. I

    Kutsu

    täälä olis yksi innokas aloittaja kanssa. Painoa on 80 ja pituutta 163. Jos sais painon edes tonne 70 hujakoille, niin olisin tyytyväinen. Pointseja olis tarkoitus kokeilla.
  18. I

    hei, ideoita tänne

    jos omistat valkoisen kypärämyssyn sekä valkoisen paidan ja sukkahousut, pienellä ompelulla voit ommella vanupallosta hännäntupsun ja esim valkoisesta froteepalasta korvat myssyyn. On myös helppo irrottaa myöhemmin pois.
  19. I

    Jäikö raskaudesta ylim. kiloja

    Jäikö teille muille raskaudesta ylimääräisiä kiloja ja onko hyviä vinkkejä (ei mitään ihmediettejä tosi pienillä kaloreilla) millä saisi painoa vähän tippumaan. Laiha en ollut alunalkaenkaan, mutta yli 10 kg lisää oli vähän liikaa.
  20. I

    Vielä äidiksi

    ei iällä ole mitään merkitystä, vaan sillä miltä sinusta itsestä tuntuu. Itse ole 39 v ja minulla on 13v, 11v ja 4 kk olevat lapset. Vanhempana koen olevani ihan yhtä hyvä kuin silloin nuorempanakin. Saatiinhan noita lapsia ennenkin vanhempana, kun pääsääntöisesti perheet oli suurperheitä...

Yhteistyössä