Hakutulokset

  1. C

    Luin vähän aikaa sitten Punainen viiva kirjan.

    Ennenvanhaan muksut pidettiin pitkään poissa lattioilta. Ei ollut tuo hygieniataso ja lämmötkään mökeissä ihan sitä luokkaa kuin nykytaloissa. Isompia lapsia (siis jotka eivät enää kehtoon tms sopineet) sitten istutettiin kiikuissa jne. Eräässä museossa käydessäni opas kertoi kierroksen aikana...
  2. C

    Ampiaisen pisto :(

    Allergialääke suun kautta (Heinix tms) ja hydrokortisonivoidetta suoraan paukamalle. Lievittävät vähän. No särkylääkettä sitten, jos oikein pahasti käy kipeää ja tykyttää.
  3. C

    Influenssa vai mikä? Rv 34+3

    Nyt on todella paljon vatsatautia liikenteessä. Oireiden perusteella tulisi se ensimmäisenä mieleen.
  4. C

    Mitäs tykkäätte talosta?

    Söötin oloinen talo ja kivan iso tontti. Tuo valkoisuus tosiaan itselläkin pisti silmään. Vähän saisi olla jotain väriä enemmän. Ja keittiön "kaapeissa" ovet. :D
  5. C

    Kuukautisista synnytyksen jälkeen

    Oliko sulla paljon tuossa välissä aikaa jälkivuodon loppumisen jälkeen ja ensimmäistä oletettujen menkkojen jälkeen? Toisilla tekee niin, että jälkivuoto jo loppuu ja sitten se saattaa alkaa hetken päästä uudestaan. Osa ajattelee tuolloin menkkojen jo tulevan, vaikka vuodot voi laskea vielä...
  6. C

    voi pirskatti...resepti menee umpeen....

    Eihän ne nykyään ota papaa kuin 2-3v välein, jos siinä on kaikki kunnossa ollut. Enkä nyt jaksa uskoa, että muutenkaan haluavat ronkkia joka vuosi. Toki omat kokemukseni opiskelijaterveydenhuollosta, jossa olen käynyt papan otattamassa ja muina vuosina sitten käynyt vain uusituttamassa reseptin...
  7. C

    voi pirskatti...resepti menee umpeen....

    3kk pillerit ja resepti uusintaan. Nykyäänhän ainakin monessa paikkaa voi jättää sen reseptin apteekkiinkin ja ne sieltä toimittavat uusittavaksi. Eikä se reseptin jättäminen terveysasemalle ja viikon päästä sieltä noutaminen nyt NIIN vaativaa ole.
  8. C

    abortti rv12-20 välillä

    Noilla viikoilla keskeytys tehdään lääkkeellisesti. Kaavintaan sitten, jos ei kohtu tyhjene täydellisesti.
  9. C

    tuntuu, että hormoonikierukka vanhenee O_o lisääntyneet päänsäryt ja menkkakivut...

    Eikös yleensä ajatella, että ne ekstrahormonit aiheuttavat sitä haluttomuutta. Ja hormonikierukan vanhetessahan hormonimäärät vähenevät eli haluttomuutta en osaisi ensimmäisenä yhdistää tuohon kierukkaan.
  10. C

    KOTISIIVOOJA PAIKALLA! kysykäätten mitä uskallatten :D

    Mitä kaikkea yleisimmin kuuluu siihen perusylläpitosiivoukseen joita käytte tekemässä? Toki varmasti siis sopimuksen mukaan, mutta mikä on se yleisin kombinaatio? Ja kuinka kauan sen läpi käymisessä kestää esimerkiksi 150-200-neliöisessä talossa?
  11. C

    epilleri reseptiä tarvis saada

    Etkö voi vaan viedä reseptiä uusittavaksi terveyskeskukseen? Monessakaan paikkaa eivät edes joka vuosi halua että tullaan mihinkään kontrolliin. Kyllä kait ne perään soittaa, jos eivät suostuisikaan reseptiä uusimaan. Riippuu kunnasta miten hommat toimii. Jos perhesuunnittelu on yksi osa kunnan...
  12. C

    Raskaana!!?? Kokemuksia vastaavasta??

    Kyllä heti ensimmäisessä e-pillerittömässä kierrossa voi ovuloida. Tai sitten se ottaa puolikin vuotta, että munasarjojen toiminta käynnistyy kunnolla. Yksilöllistä, kuten myös se, että sijoittuuko ovulaatio noin 14pv:n päähän ensimmäisestä kiertopäivästä.
  13. C

    mä en oikein ymmärrä miten se geeni periytyy?

    Arpapeliähän se on, mitkä geenit kenellekin osuu. Eli millaisen geenikombinaation sisältävät munasolu ja siittiö sattuvat hedelmöittymään.
  14. C

    mä en oikein ymmärrä miten se geeni periytyy?

    Periytymisen lisäksihän voi tulla geenimutaatioita, jolloin jokin tuollainen esimerkiksi sairaudelle altistava geeni saattaisi löytyä, vaikkei sitä muualla suvussa olisikaan. Ja eteenpäinkään se ei periydy, ellei mutaatio tapahdu sukusoluissa.
  15. C

    Mitä tekisitte minun sijassani? Supistuksia, jomotusta, pahoinvointia ja epävarma olo.

    Toki harvemmin sen kohdunsuu räjähtämällä aukeaa. Kerroit kuitenkin pystyneesi nukkumaankin yön aikana, eli eivät ne vielä kauhean kovia ole olleet. Ja no sen nyt totesit itsekin, etteivät siltä tunnu. Nuo tuollaiset salakavalat yleensä pehmittävät pidemmällä aikavälillä. Mutta kun jokainen...
  16. C

    4-viikkoinen vauva ei ole kakannut 2 päiivään ja on koko päivän kitissyt ja huutanut vatsaansa :/

    Meille pediatri ohjeisti, että vauvoilla kaikki väliltä 7krt/vrk ja 1krt/vko on normaalia. Mutta eniten kait se riippuu nimenomaan siitä, mikä on lapsen vointi ja vaivaako massu.
  17. C

    Mitä tekisitte minun sijassani? Supistuksia, jomotusta, pahoinvointia ja epävarma olo.

    Mitkä on viikot ja kuinka nopea oli/millaisella kaavalla eteni ensimmäinen synnytyksesi? Ihan terve raskaus, ei mitään ongelmia? Tai edellisessäkään, tai historiassa muutenkaan? Fiksuinta toki olisi soittaa sinne omalle synnärille. Jos sieltä vielä meinaavat, että voisit käydä näytillä niin...
  18. C

    Raskauden keskeytys :(

    Itse olen seuraillut paria blogia, joissa taustalla on geneettisiä keskeytyksiä. En kyllä viitsi niitä suoraan tähän linkittää. Mutta jos olet kiinnostunut, niin mietitään jokin tapa millä saisin osoitteet sinulle? (:
  19. C

    Raskauden keskeytys :(

    Kuten itsekin totesit, vauvalla tuskin olisi mitään mahdollisuutta selvitä kohdun ulkopuolella. Todennäköisesti myös sisäelimissä on epämuodostumia/häiriöitä, kun jo ulkoisestikin näkyy noin paljon kaikenlaista. Rankka tilanne kyllä. Nyt kai lähinnä mietittävänä on se, että haluatteko keskeyttää...
  20. C

    Miehen vihkisormuksesta...onko yleistä että miehellä 2 sormusta?

    Miehellä vain yksi 3mm leveä sormus, joka kihlaksi alunperin ostettiin. Ei halunnut leveämpää eikä toista sormusta. Ihan makuasiahan se nykyään on. Että miten mies itse haluaa. (:

Yhteistyössä