Hakutulokset

  1. V

    Miten usein pitää 5-v lapsen vaatteet vaihtaa?

    Hmm... Minä pidän omia farkkuja usein jalassa koko viikon. Tuuletan vain välillä - eivätkä ole haisseet (haisteltu on) likaiselta. Tällä perusteella olen lapsenkin vaatteita pessyt ja tuuletellut. Lapsen hikihän ei haise, kuten aikuisen, eli vaikka itse vaihdan paidan päivittäin, niin ei...
  2. V

    Vinkkejä kertotaulun opetteluun

    Kannattaa tarkistaa, että lapsi muistaa, mitä kertolasku on? Osaako siis muuntaa kertolaskun yhteenlaskuksi (4x5 = 5+5+5+5). Jos tämän osaa, niin pitäisi vaikeakin lasku onnistua, vaikka ei muistaisi vastausta ulkoa. Kannattaa hyödyntää myös kertotaulujen yhtäläisyyksiä. Esim...
  3. V

    Miten usein pitää 5-v lapsen vaatteet vaihtaa?

    Lapseni leikkii siististi, eikä sotke ruokaillessaan - niinpä maanantaina puetut vaatteet ovat vielä perjantainakin kuin kaapista otettuja. Pitäisikö vaatteet vaihtaa viikon aikana, vai voiko ne pestä vasta viikonloppuna?
  4. V

    Pitääkö 6-vuotias pakottaa isälleen?

    Lain mukaan sinun pitäisi pakottaa lapsi isälleen. Etävanhemman oikeus tavata lastaan on lähes rikkumaton. Parasta olisi, jos saisit itsesi, isän (ja lapsen) perheneuvolaan tms. asiantuntijan luokse, jotta voisitte selvittää, miksi lapsi ei halua isälleen. Ehkä siellä isäkin ymmärtäisi...
  5. V

    Pikkarit pikkutytöllä yöasun alla

    Minusta yöhousut eivät likaannu yhdessä - tai kahdessakaan - yössä, vaikka pikkareita ei olekaan välissä. Pikkuhousut ovat koko päivän, tiiviisti kiinni ja hosujen puristamana kohtaavat kaikenlaiset eritteet päivän puuhissa. Mutta yöhousut ovat löysät, lapsi makaa sängyssä, eikä käy keskellä...
  6. V

    R:n oppiminen

    Meidän 5-vuotias ei osaa vielä kunnon R:ää - englantilainen r-kyllä tulee. Ei ole tytöllä mitään halua opetella, kun puhe on muuten selkeää ja sujuvaa. Ei viime vuonna lääkäri ollut huolissaan - itse olisin jo kysellyt, mitä tehdä. Mekin saimme jonkun monistenipun harjoitteluun, mutta tuttu...
  7. V

    Kuinka usein vaihdat lapsen vaatteet?

    Huisi hippu: just tuo on ongelma: maanantaina päälle valitut lapsen vaatteet näyttävät vielä perjantainakin kaapista nostetuilta! On niin siisti tyttö :) Nyt sitten pohdin, pitäisikö vaatteita kuitenkin vaihtaa hoitoviikon keskellä, vai voiko vaatteet pestä vasta viikonloppuna?
  8. V

    5-vuotiaan kamala käytös

    Komppaan edellistä - ehkä hakee huomiota? Voisiko ihan yksinkertaisesti kokeilla, että parin viikon ajan lapsen kanssa leikitään ja oleillaan enemmän? Halitellaan ja puuhaillaan ihan tietoisesti pari tuntia kotiintulon jälkeen ihan täysin lapseen keskittyen?
  9. V

    Kuinka usein vaihdat lapsen vaatteet?

    Niin, lapsi on siis 5-vuotias.
  10. V

    Kuinka usein vaihdat lapsen vaatteet?

    Lapseni syö ja leikkii siististi - vaatteet eivät näytä koskaan likaisilta. Kuinka usein vaatteet kuitenkin pitäisi vaihtaa?

Yhteistyössä