Hakutulokset

  1. S

    Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa ja mitä mieltä tälläisestä tyypistä? (lastenhoitoasiaa)

    Mulla lähipiirissä kenellekään ei ole lapsia (paitsi tietty vanhemmilla ja appivanhemmilla - kaikki lentäneet jo pesästä) ja kehtaan kyllä pyytää hoitajaa tarpeen tullen :laugh: Kyllä meillä varsinkin sisarukset mielellään meidän neitiä tarpeen tullen pari tuntia katsoo, jos ei ole muuta...
  2. S

    Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa ja mitä mieltä tälläisestä tyypistä? (lastenhoitoasiaa)

    Ei se 6h koko päivää ole ja kuitenkin tentin takia, eikä huvikseen pyydetty hoitamaan. Ehtisi se sisko sinne baanalle vielä päivemmällä / illemmallakin jne. Mielestäni aika itsekästä siskolta. Loukkaantuisin. Tottahan siskon oma päätös eikä ketään voi pakottaa ja itse ollaan lapsemme tehty...
  3. S

    Alhainen hemoglobiini. Oireet?

    Väsymys kun oli n. 100-120 luokkaa raskausaikana ja synnytyksen jälkeen tippui pahimmillaan 74 - silloin pyörrytti kovasti (korvia kuumotti yms) ja pyörryinkin. Kalpeus myöskin. Nuo raskauden aikaiset arvot ei väsymyksestä ja kalpeudesta huolimatta sinänsä mun menoa haitanneet, mutta sairaalassa...
  4. S

    Kirppispinotusta vol. 500

    Minä kävin myöskin tänään kirppistelemässä pitkästä aikaa :) Malmilla. Miehen sisko osti "koko kirppiksen tyhjäksi", kunnon löytöjä! Erityisesti pitää mainita 2,5€ maksanut sitteri - käytetty mutta ihan kunnossa näytti olevan. Muuten tuli pari pussillista vaatteita jne :D Itse ostin Harry...
  5. S

    Meidän häät... mielipiteitä?? miltä kuulostaa??

    Meillä aina kotona syöty klo 15 lämmin ruoka paitsi, kouluikäisenä äiti oli valmiiksi tehnyt ruuan kaappiin ja siitä sitten lämmitettiin koulun jälkeen... Eikä se nyt varmaan siitä outoudesta ole kiinni, jos samassa kaupungissa asuvat ehtivät varmaan hyvin syödä esim. klo 13 ja kirkkoon klo...
  6. S

    vietätkö omia synttäreitäsi vai ohitatko ne?

    Minulla (ja kaksoissiskolla) on huomenna synttärit ja lähimmät n. 10 ihmistä kutsuttu kakkukahveille :) Niin ja Rakastan (korostettuna) juhlien järkkäilyä :D kyllä on miehellä kestämistä kun joka vuosi halloweenit tai pikkujoulupippalot, kaikkien kolmen synttärit ja koska meillä on...
  7. S

    Matkustin tänään bussilla ja meinasin pökertyä...

    Kuljen julkisilla lähes päivittäin, toisinaan useaan kertaan päivässä (helsingissä) ja aika harvoin noita haisulibusseja onneksi vastaan tulee :) Oikeastaan kun on kuullut niitä kauhutarinoita julkisilla liikkuvilta niin aika vähällä olen päässyt vaikka todella paljon julkisia käytänkin...
  8. S

    Vastasyntyneen sänky

    Meillä oli se pahvilaatikko pinnasängyssä ja nukkui vauva siinä ekat pari viikkoa, kunnes siirrettiin ihan pinnasänkyyn. Itseä rauhoitti se, että näkee sen vauvan siitä pinnojen läpi silloin alkuun :) Mutta tuota pahvilootan käyttöä olen kuullut perusteltavan niin, että vauva nukkuu paremmin...
  9. S

    Oleteko katsoneet jo mitä teistä lukee väestörekisterin sivuilla?

    Kävin jonkinaikaa sitten, ei ollut ylläreitä.
  10. S

    Onko Suomi luokkayhteiskunta?

    Minusta jotenkin kummallinen ajatus, että pitkään kouluttautunut / raskasta työtä tekevä saa aina hyvän elintason. Monesta raskaasta työstä kun maksetaan ihan pohjapalkkaa.
  11. S

    Kun puhut vauvalle tai pienelle lapselle, mitä sanaa käytät puhuttaessa näistä asioista?

    vauva 7kk löytyy :) - Maito on mölö tai maito - Vatsa on masu - Nukkumaan on tutimaan tai nukkumaan - Silmät on simmut tai silmät - Suu on suu - Käsi on käsi - Vauva on vauva, äitin *vaihtelee* (esim. äitin pikkunen, - kultamussukka, - kotipossu, - känkkis jnejne) - Äiti on äiti tai...
  12. S

    onko muita jotka vuotanu paljon synnytyksessä?

    Mä pyörryin kanssa kätilön syliin siinä synnytyssalissa kun olisi pitänyt pissille mennä, ensimmäisenä yönä (jo liitoskipujenkin takia) tarvitsin 1-2 taluttajaa vessaan (joka oli n. 1,5m sängystäni) ja toivat sen sängyn ovelle kun meinasin uudelleen pyörtyä.. pari vk meni niin, että pyörrytti...
  13. S

    onko muita jotka vuotanu paljon synnytyksessä?

    Mulla meni kai 79ään pahimmillaan vaikken vuotanut synnytyksessä paljoa. Ihmettelivät vaan kauheesti, että mistähän johtuu. Kaksi pussia verta ne minuun tiputti..
  14. S

    Kyllä se äideistä lähtee lisämaitojen tilaaminen

    Minulla myös meni aikaa siihen rakkauden kehittymiseen ja mietin jo, että olenko joku tunteeton paskiainen, mutta tuli ne tunteet sieltä. Olin lukenut monesta lähteestä tuosta, että siihen menee aikaa mutta yllätyin silti asiasta...
  15. S

    Kyllä se äideistä lähtee lisämaitojen tilaaminen

    Niin ja minullakin tosiaan hoitaja ehdotti tuota vauvan kansliaan viemistä ja toi vaan muutaman tunnin välein vauvan syömään ja haki takaisin.
  16. S

    Kyllä se äideistä lähtee lisämaitojen tilaaminen

    - Minun vauvani oli ensimmäisen yön kansliassa koska en kyennyt liitoskivuiltani edes kylkeä kääntämään tmv joten vauvanhoidosta ei olisi tullut mitään, aamusta mieheni tuli sairaalaan ja saatiin iltapäivällä perhehuone, jotta mies voi hoitaa vauvaa kun minä en siihen kyennyt ja hoitajilla on...
  17. S

    Lapselliset pariskunnat ja seksin määrä

    Kuinka usein harrastatte seksiä? - Välillä saattaa olla viikko-kaksi väliä, välillä muutama päivä putkeen joka päivä.. useimmiten kerran viikossa-parissa.. Montako lasta? - Yksi Lasten iät? - 7kk Muuta kommentoitavaa? - Olemme tyytyväisiä seksielämäämme tällaisenaan.
  18. S

    Käsittämätöntä että jotkut vanhemmat kattoo aikuisten ohjelmia lasten läsnäollessa

    Joo onhan niissä rajat, että tietyn ikärajan ohjelmaa saa näyttää vasta tietyn kellonajan jälkeen jne. joten yhdyn tuohon että kyllä lasten pitäisi olla jo nukkumassa kun sieltä alkaa jotain ikärajaohjelmia tulemaan.. Itse tosin katson tv:tä aika vapaasti vielä kun tuo vauva ei niin ymmärrä...
  19. S

    G: veriryhmäsi ja lasten määrä?

    A+ ja yksi lapsi, helposti tuli yrittämättä..
  20. S

    Limatulppa(ko?)

    Jos mönjä ei ole kirkasta/tasaista kyseessä voi olla myös hiivatulehdus. (Mulla oli raskauden aikana valkovuodossa vaan jotain valkoisia "hiukkasia" tai sellaisia ja neuvolalääkäri sitten totesi hiivan - ennen raskautta oireet hiivassa olleet täysin erilaiset...) Mutta ihan raskauden aikana...

Yhteistyössä