Hakutulokset

  1. S

    Muita, jotka odottaa kolmatta lasta? :)

    Juttuseuraa kaipailee kahden alle 3v pojan äiti, joka on raskausviikolla 5+6 eli ihan alussa :) Olisi mukavaa keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa. Lähipiirissä ei kolmelapsisia perheitä ole ja samaan aikaan kolmatta odottavia ei myöskään lähipiiristä löydy. Löytyisikö tätä kautta...
  2. S

    Raskauskilot pois - lähdetkö mukaan??

    Täällä ihan vastasynnyttänyt äiti ajatteli tässä äitiyslomalla ollessaan muuttaa vähän elämäntapaansa ja päästä samalla raskauskiloista eroon! Kyse ei siis ole niinkään laihduttamisesta sanan varsinaisessa merkityksessä, sillä imetän koko ajan, mutta ajattelin lisätä liikuntaa ja muuttaa...
  3. S

    Milloin vauvasi saavutti syntymäpainonsa?

    Meille syntyi isokokoinen vauva (4550g) ja paino laski alimmillaan 4290g:aan sairaalassa (1.pvä vanhana). 2 päivää vanhana paino oli jo 4340g (tämä syötön jälkeen) ja 6 päivää vanhana 4410g (ennen syöttöä). Onko painon nousu riittävä? Muistaakseni esikoinen oli syntymäpainossaan jo viikon...
  4. S

    Kankaanpää/lähialueet?

    Onko ketään Kankaanpäästä tai lähialueilta? :) Uusia kavereita kaipailee äiti 27v ja poika 1v :)
  5. S

    Vauva 6,5kk saa itkukohtauksia unessa, mitä tämä on?

    Meidän vauva oppi pari viikkoa sitten nukkumaan yöt heräämättä ja hienosti nukkuukin välin 20-06 suurin piirtein. Nyt kolmena päivänä on tosin sitten alkanut herätä täydestä unesta täyteen itkuun. Tämä tapahtuu illalla ekan nukkumistunnin aikana noin 5 kertaa. Joskus loppuu itsekseen ja...
  6. S

    Kuinka paljon 6kk vauva voi syödä kiinteitä/vrk? (suursyömäri :D)

    Kyselisin vain, että minkä verran vauvoillenne uppoaa kiinteät päivässä? Mulla on isokokoinen poika (ensi viikolla 6kk), joka on nyt syönyt kiinteitä kuukauden verran ja ruokailurytmi on tämä (noin): -klo.8 rintamaitoa -klo.11 itsetehtyä kasvissosetta 1,5dl ja päälle rintamaitoa niin paljon...
  7. S

    5kk vauvan yöunien pidentäminen/muuttaminen?

    Hei kaikille! Mulla on tuolla auki jo toinen keskustelu kiinteiden aloittamisesta ja kovasti toivon, että se auttaisi yöuniinkin, mutta kysyn nyt kuitenkin, jos löytyisi tähänkin ongelmaan jotakin vinkkejä. Vauvamme päiväunet ovat 30-40min noin 3-4 krt/pvä. Yöunille simahtaa jo 19.30 ja...
  8. S

    Kiinteiden aloitus?

    Hei! Vauvani täyttää pian 5kk ja on täysimetetty tähän asti. Haluaisimme aloittaa kiinteät, mutta niistä ei ole meille neuvolassa vielä puhuttu mitään kun terkkarin mielestä vauva kasvaa hienosti ilmankin. Mutta vauva on ISO ja ruokahalu mieletön, siksi olisin sitä mieltä, että alkaisin...
  9. S

    Milloin uudestaan raskaaksi edellisen raskauden jälkeen?

    Hei kaikki! Täällä olisi tarkoitus aloittaa toisen lapsen yritys piakkoin. Meillä on esikoinen kohta 5kk ja kun hän täyttää puoli vuotta, olemme päättäneet aloittaa. Ensin oli tarkoitus, että ei ihan näin pian, niin aloitin minipillerit jälkitarkastuksen jälkeen ja niiden kanssa tuli yhdet...
  10. S

    Minipillerit?

    Hei! Minipillerithän voivat aiheuttaa sen, ettei kuukautisia enää kuulu. Onko jollain tapahtunut niin, että kuukautiset puuttuivat siksi, että oli raskaana, eikä pillereiden takia? Mietin, että kun kuukausi sitten tuli kuukautiset ja nyt ei... Niin voiko pillerit pettää, vai miksi välillä...
  11. S

    3kk vauvan nukkumisesta ja nukuttamisesta...

    Hei! Meillä on nukkumisen suhteen aika vaativa poika ja mä alan olla tosi väsynyt. Nukkuu päivisin ehkä 4-5 päikkärit, 30-90 minuuttia, mutta pääasiassa alle 60 min. Yöllä nukkuu sitten aika hyvin 9 tuntia noin kolmella syötöllä. Mutta meillä onkin ongelma enemmän toi nukuttaminen ja se, että...
  12. S

    Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

    Heippa! Tää tulee ehkä vähän väärän otsikon alle, kun kyse olisi pikemminkin elämäntaparemontista ja sen kautta laihtumisesta, ei niinkään itse laihduttamisesta. Mä olen 26-vuotias 3 kk pojan äiti enkä tahdo lähteä mitenkään kovasti laihduttamaan imetysaikana. Mitat on kuitenkin 167/79 jotka...
  13. S

    3kk vauvan rytmi?

    Hei! Kyselisin teiltä, että minkälainen päivärytmi 3kk vauvallanne on? Meillä vähäinenkin rytmin alku katosi joululomalla kun oltiin kyläilemässä ja nyt ei oikein tiedä mitä odottaa. AInoa, joka vähän pitää, on se, että poika menee nukkumaan klo.21-23 aikaan ja syö klo.23-24 aikaan. Tästä...
  14. S

    Onko järkeä vai ei? :)

    Hei! Täällä yks vauvakuumeilija. Meidän esikoispoikamme on nyt reilun 2kk vanha ja vauvakuumetta pukkaa päälle... Kysyisinkin, että onko mielestänne järkeä vai yrittettäisiinkö toista vasta myöhemmin? Haluaisin paljon kommentteja ja kokemuksia! :) Itse tiedän, että rankkaa tulisi ja järki...
  15. S

    Minkä kokoinen vauvasi on 3kk ikäisenä?

    Hei! Meillä oli 7 vkon kohdilla neuvola ja lääkäri taivasteli mittoja 6kg ja 58cm... Toki paino oli noussut pituuteen nähden hurjasti, mutta kasvaa ihan rintamaidolla. Pullosta annetaan iltaisin (omaa maitoa) se noin 50ml että nukkuu paremmin. Jos poika on jo täynnä, niin ei hän tuota määrää...
  16. S

    Vauvan 7 vkoa rytmiä pitäisi muuttaa - miten?

    Oikeastaan kysymys tuli jo tuossa otsikossa. Rytmi on pojalla muuten ihan hyvä, mutta olisi hyvä aikaistaa sitä 2-3 tunnilla. Miten se onnistuu? Siis käy nukkumaan klo.1 aikaan ja herää parin yösyötön jälkeen vasta klo.9 aamulla. Mielummin siis kävisi nukkumaan klo.22 aikaan ja heräisi klo.6...
  17. S

    Imetys: Maitoa tulee illalla liian vähän, apuja?

    Hei! Osaisko joku auttaa. Mulla on 1 kk ikäinen poika, joka on isokokoinen ja tarvii siksi paljon maitoa. Imetän ja halu imettää on kova, mutta iltasin iskee epätoivo kun maitoa ei yksinkertaisesti tule. Poika on lisäksi tissillä kärsimätön, saa raivarin heti, jos maitoa ei tule niin kovaa...
  18. S

    Äitejä Kankaanpään seudulta?

    Mä olen muuttamassa Kankaanpään seudulle ensi vuonna, enkä tunne sieltä oikein ketään. Mulla on kuukauden ikäinen poikavauva. Olis kivaa tutustua vähän etukäteen paikallisiin äiteihin sekä kuulla muutenkin seudusta :) Kirjoitelkaa tähän tai laittakaa yv:tä! Toivottavasti edes joitakuita löytys :)
  19. S

    BED syömishäiriö ja odotusaika

    Moi! Mulla on sellasta kysyttävää, että onko jollain ollu/on toi ahmimishäiriö BED raskausaikana? Mulla on oireita ollut kovasti ennen raskautta ja joku puoli vuotta ennen plussaamista pääsin vähitellen irti niistä. Nyt kuitenkin oireita on alkanu palautua ja mua pelottaa, koska en...

Yhteistyössä