Hakutulokset

  1. J

    Adoptiolista

    A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. A-ML: N25/M29, Lapsettomuutausta, Kv-adoptio, 1.adoptioneuvonta 1/2012, Haaveissa Etelä-Afrikka DRAUMSYN N33/M32, 1 biolapsi, 2...
  2. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Liliales moi! Mä en ole ihan expertti, mutta ymmärtääkseni kummankin, Etiopian ja Etelä-Afrikan jonot on melkein pysähdyksissä. Siksi just tuossa muutama viesti sitten vinkkasin, että Keniassa jono vetää vielä tosi hyvin. Mutta se vaatii kyllä 6kk - 12 kk maassaolon.
  3. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Yritän muistaa ensi kerralla kun adoptiotoimistossa käymme niin kysyä tuosta masennus-jutusta. Että tosiaan voiko komitea hylätä hakemuksen jos vain JOKU merkintä jossain on.
  4. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Mä olen ollut aikoinaan puolisen vuotta varsin maassa, kun voih seurustelu päättyi. Sain jotain lääkettäkin, joka kyllä auttoi, mutta toisaalta uskon että ilmankin olisin selvinnyt, olisi vaan mennyt pitempään. Masennuslääkkeitä käsitääkseni annetaan Suomessa aika helposti, joten omasta...
  5. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Isa77. Meillä minä puhun suomea ja mies taitaa (swahilin murre). Adoptiopoikamme lastenkodissa puhuvat englantia ja swahilia sekaisin, englantia enimmäkseen. Ja ikää jätkällä kotiin tullessaan 1v 3 kk. Omaa höpönpöpöään puhuu nyt, englantia se ei ole, eikä swahilia. Meidän ymmärtämiä sanoja...
  6. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Hei alkutaipaleella olijat, miettikään Kenian vaihtoehtoa ihan tosissanne! Jos siis Interpedialle tai Helsingin kaupungille asiakkaiksi aiotte/olette. Just perjantaina käytiin näytillä nuorimman lastenkodissa ja voi kun siellä olisi syliinpyrkijöitä valmiina kotiin lähtemään! :'( Eihän se...
  7. J

    Kukaan ei käytä autossa turvaistuinta enää 4-5 vuotiaalla?

    Mä joo ehdotonta ylisuojelevaisuus / LAKI ja suositukset linjastoa. 1 vee matkustaa selkä menosuuntaan, 4 vee ja 6 vee turvavyöistuimissa. Ja isoimmallakin on vielä paljon kasvuvaraa istuimessaan, eikä valita, joten siinähän istuu!
  8. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Moi! Osaisiko kukaan vinkata vaikka yksitysviesteihin ns suljetusta keskustelupalstoista, jotka ehkä ovat aktiivisempia kuin nämä yleiset? Jos esim. Kenia-adoptioille sellainen on, niin mielelläni liittyisin jos kelpaan. Listat mitkä netistä löydän ovat huikean vanhentuneita. :(
  9. J

    Adoptiolista

    IkuinenHaaveilija;23771435]A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. DRAUMSYN N33/M32, 1 biolapsi, 2 adoptiolasta. Yrittää totutella siihen ajatukseen, että perhe on kasassa...
  10. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Täälläpä me, jossakin päin Nairobi, iskuvaimentimia vaihtamassa. Jäbä 1v3kk on mukana. Näimme paperit, ja mies oli sitä mieltä, ettei se munuaisongelma ole kovin paha. Noh lääkärissä (ekana päivän alkoi aika tosi ärhäkkä ripuli) toki löytyi bakteeritulehdus ja matoja ja niiden seurauksena...
  11. J

    Mitä tietoja pitää muistaa kysyä lapsesta lastenkodissa?

    Kiitos paljon! Kyllä mun listani vähän lisää ranskalaisia sai, ja kameran akkukin on käynyt latautumassa ettei varmasti lopu kesken! :) Meillä toki on se etu, että kun lapsen kanssa lastenkodista lähdemme, niin sinne varmasti vielä myöhemmin palaamme ainakin pari kertaa. Mutta toki isossa...
  12. J

    Mitä tietoja pitää muistaa kysyä lapsesta lastenkodissa?

    Sori tökkö otsikko. Mutta sattuisiko kukaan jo adoptoinut tas joku muuten tietämään, onko jossain kattavaa listaa siitä, mitä kaikkea tietoa lapsesta sieltä lastenkodista pitäisi yrittää saada? Olen adoptiokirjojen ja oman logiikan perusteella kyllä listannut jo aika paljon päivärytmiin...
  13. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Tänään se odotettu puhelinsoitto tuli. Meidät on hyväksytty, ja jos niin kaukaa lähdemme hakemaan, niin Nairobissa olisi vaaleanruskea lapsi meitä varten. Ei tiennyt soittaja edes onko tyttö vai poika saati sitten ikää. No ehkä huomenna saamme tietää lisää. Lähdemme kyllä hakemaan totta kai...
  14. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Lääkärinlausunnoista. Minähän en tiedä niistä suomalaisista yhtikäs mitään, mutta kuvittelisin, että joka maahan on oma lomakkensa mikä lääkärin pitää täyttää. Täällä Keniassa esim. Little Angels Networkilla on omansa. Eipä siinä, lääkäri kysyi, minä vastasin ja hän ruksasi. Siis erilaisista...
  15. J

    Adoptiolista

    A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. DRAUMSYN N33/M32, 1 biolapsi, 2 adoptiolasta. Yrittää totutella siihen ajatukseen, että perhe on kasassa. ELLINOORA N34/M35...
  16. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Jep, meilläkin on automatkat oivia keskustelutilaisuuksia. Itseasiassa koko prosessi, siis se, että haimme hakemukset Nairobista toimistosta lähti käyntiin, kun ihan hissukseen Nairobia lähestyessämme (ajettiin läpi, ei sinne) kerroin, että muuten siellä päin olisi se toimisto... Meillä on...
  17. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Jep. Eli Täytin just 33 vuotta ja mies on 1,5 vuotta vanhempi. Meillä on kaksi bio-lasta, 4 & 6 vuotiaat tyttö ja poika. Muutimme vuoden alussa Keniaan töihin muutamaksi vuodeksi ja täällä näyttäisi paikallinen adoptio onnistuvan, koska mieheni on kenialainen. Lyhykäisyydessään prosessi...
  18. J

    Adoptiolista

    A-ERIKA: N38/M31 Lapsettomuustausta. Adoptiovalmennus loppusilausta vaille valmis. Siirtyminen sijaisvanhemmiksi mielessä. Loppulausunto annetaan elokuussa. DRAUMSYN N33/M32, 1 biolapsi, 2 adoptiolasta. Yrittää totutella siihen ajatukseen, että perhe on kasassa. ELLINOORA N34/M35, 3...
  19. J

    Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

    Moi! Ekaa kertaa tähän ketjuun kirjoitan, tosin ymmärrän jos haluatte sen myös olevan viimeinen. Kuten noihin muihin topiceihin olen höpötellyt, meillä on alkamassa paikallinen adoptioprosessi täällä Keniassa. Netistä en ole montaa aktiivista adoptiopalstaa löytänyt, enkä tietenkään yhtään...
  20. J

    Miksei vanhempaa tai SN-lasta?

    Kyllä minä haluaisin mahdollisimman terveen adoptiolapsen. Varmasti lähtee niistä samoista ajatuksista, että kahta biolastani odottaessa tietenkin toivon, että heillä olisi kaikki ok. Toki biolasten kanssa se on eri asia, koska kyllähän sitä loppupeleissä tietenkin vastaaotetaan, ja täysin...

Yhteistyössä